کد خبر 627758
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود در چین با اشاره به امکان مستثنی کردن ایران از طرح فریز نفتی کشورهای عضو اوپک به منظور تعدیل قیمت نفت تأکید کرد: افزایش تولید نفت ایران به میزان پیش از تحریم‌ها عادلانه است.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود در پایان اجلاس سران گروه 20 در چین گفت: «از تمایل ترکیه برای بازسازی روابط با مسکو استقبال می‌کنیم».

وی با اشاره ضمنی به کودتای نافرجام اخیر در ترکیه و با اعلام اینکه «مسکو از مسئله‌ای که بر خلاف قوانین بین‌المللی باشد حمایت نخواهد کرد»، افزود: «رئیس‌جمهور ترکیه به دنبال احیای روابط با مسکو است.»

پوتین همچنین گفت: «به گفت‌وگو با شرکای تُرک خود ادامه می‌دهیم و هر دو طرف به لزوم رسیدن به راهکاری که همه طرف‌های سوری را راضی نگاه دارد واقف هستند»

بنا بر گزارش شبکه خبری «راشاتودی»، پوتین در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های غرب علیه روسیه تأکید کرد: «روابط تجاری با آمریکا برای روسیه هیچ اهمیتی ندارد».

رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد: «درباره نیات و اهداف اصلی طرفین درگیر در بحران سوریه اطمینان نداریم. اما «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره مبارزات جدی علیه تروریسم و دستیابی به راه‌حلی برای سوریه ابراز تمایل کرده است».

وی در ادامه گفت: «به گفت‌وگوها با واشنگتن ادامه می‌دهیم. ممکن است در خصوص سوریه تصمیم گیری صورت بگیرد البته بعد از مشاوره با دولت سوریه و ایران».

رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد: «معتقدم که تا چند روز آینده امکان رسیدن به توافقی درباره سوریه وجود دارد.»

پوتین درباره فریز نفتی و کاهش تولید نفت کشورهای عضو اوپک تأکید کرد: «اینکه ایران بخواهد تولید نفت خود را به میزان پیش از تحریم‌ها افزایش دهد عادلانه است».

وی درباره سوالی در خصوص روابط ایران و عربستان سعودی نیز گفت: «در روابط ایران و سعودی‌ها دخالتی نمی‌کنیم».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس