یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به بررسی تمامی گزینه‌های مرتبط با حمله سایبری احتمالی روسیه به سیستم رای دهندگان انتخابات آمریکا پرداخت.

به گزارش مشرق، آمریکا در حال تحقیق و بررسی طرح مخفیانه روسیه برای ایجاد اخلال در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است. این موضوع برای افرادی که به این نوع داستان ها‌ عادت ندارند کمی عجیب به نظر می رسد.
 
هک کردن سیستم انتخابات سراسری آمریکا توسط هکرهای روسی برای رسانه ها و روزنامه ها می تواند سوژه ای تکان دهنده باشد.
 
این اولین باری نیست که چنین اتفاقانی در دنیا رخ می دهد و به هنمین دلیل دیگر مخفیانه یا پنهان محسوب نمی شود. اما برای مردم آمریکا این موضوع جدید به نظر می رسد.
 
باید رفتار روس ها را در دیگر انتخابات های دنیا بررسی کرد تا بتوان چنین احتمالی را بررسی کرده و به اثبات رساند. گزینه هایی که ممکن است طی دو ماه پیش رو بوقوع بپیوندند در زیر بیان شده است:
 
1. ترامپ که ظاهرا با برخی از روس ها رابطه دارد به اظهارات منفی خود درباره انتخابات ادامه می دهد مانند این جمله او که همواره می گوید: «در انتخابات آمریکا تقلب شده است.»، «نظرسنجی های انتخاباتی دروغ می گویند.» و آرای واقعی مردم شمرده نمی شوند، نخبگان فاسد، قبیله کلینتون و اینکه غول های رسانه ای آمریکا نمی خواهند او رئیس جمهور شود.
 
2. روسیه همچنان به پخش و انتشار مطالبی که گفته می شود از طریق هک کردن سرورهای کمیته حزب دموکرات، بنیاد اجتماعی آزاد جورج سوروس و فرمانده سابق ناتو ژنرال «فیلیپ بریدلاو» و ... به دست آورده ادامه می دهد. این گونه تحرکات نه تنها هیلاری کلینتون بلکه حزب دموکرات آمریکا را نامعتبر می سازد.
 
3. در روز انتخابات و یا قبل از آن هکرهای روسی به دنبال هک کردن سیستم رای دهی انتخابات خواهند رفت. این امر امکان پذیر است و ما همه از این موضوع آگاهیم. همین هکرها بودند که توانستند سیستم رای دهی ایالت های ایلینوی و تگزاس را هک کنند.
 
4.روس ها هم می توانند انتخابات را به نفع ترامپ تغییر دهند و او را پیروز انتخابات آمربکا معرفی کنند و هم می توانند کلینتون را پیروز جلوه دهند و شواهدی مبنی بر دستکاری کلینتون در انتخابات طراحی کنند تا همه فکر کنند که هیلاری کلینتون در انتخابات تقلب کرده است.
   
5. روزی که چنین حادثه ای بوقوع بپیوندد، نتیجه آن هیجان بالای رسانه ها، رسیدگی های قضایی، تظاهرات گسترده، بحران قانون اساسی و به همراه آن سردرگمی، هرج و مرج و در نتیجه تضعیف منصب ریاست جمهوری خواهد بود. با این اوصاف ترامپ پیروز انتخابات خواهد بود و روابط خوبی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برقرار خواهد کرد. حتی اگر کلینتون هم رئیس جمهور شود بازهم اتهاماتی هایی علیه او مطرح خواهد شد. بخشی از مردم آمریکا باز هم خواهدن گفت که هیلاری صلاحیت این منصب را ندارد و غول های رسانه ای و قبلیه نخبگان کلینتون مردم را فریب داده اند و رای های آنان را ربوده اند.
 
6. به احتمال زیاد این حمله سایبری با شکست مواجه خواهد شد. اما اگر دولت بخواهد این موضوع را فاش کند که یک مورد حمله سایبری در انتخابات صورت گرفته چه پیش خواهد آمد؟ شایعات مربوط به تقلب در انتخابات می تواند هیجان بالایی را ایجاد کند که خود تفاوتی با تقلب واقعی نخواهد داشت. سرویس های تبلیغاتی روسیه نیز بر این شایعه دامن می زنند که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست سعی می کند تا دستکاری در انتخابات را به گردن روسیه بیاندازند و از این راه پوششی برای تقلب در انتخابات پیدا کنند.
 
7. و اما جنبه منفی این مسئله برای ترامپ چه خواهد بود؟ اگر او پیروز شود که مشکلی پیش نخواهد آمد ولی اگر بازنده انتخابات شود با بیان و روایت راه های تقلب در انتخابات می تواند پول در بیاورد. ترامپ می تواند یک کمپانی رسانه ای تاسیس کند و بر توطئه ای که بر علیه او صورت گرفته مانور دهد. می تواند فیلم بسازد و به یک قهرمان تبدیل شود.
 
هر اتفاقی رخ دهد موجب تضعیف فرایند سیاسی در آمریکا، کاهش اعتماد اجتماعی، کاهش جذابیت دموکراسی آمریکایی هم در آمریکا و هم در کشورهای دیگر جهان خواهد شد و مشکل هم همین است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    فاجعه تر از همین الانش؟!
  • اصلاحات ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    حالا روسیه سقوط آزاد روبل رو از تحریم های عموسام نجات بده، انتخابات آمریکا پیش کش. کاملا داره تبدیل می شه به کره شمالی.
  • یکم ناشناس ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    ترامپ دیوانه حتما رئیس جمهور خواهد شد این طرح در سال 2001 ریخته شد بله 2001خواهیم دید.
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    جمع کن بابا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس