وزیر امور خارجه آمریکا از معارضان سوری خواست از جبهه النصره فاصله بگیرند و تاکید کرد که تا زمان شروع همکاری نظامی هوایی واشنگتن و مسکو علیه معارضان، سوریه می تواند به بمباران شبه نظامیان وابسته به القاعده را ادامه دهد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی، ضمن تکرار درخواست برقراری آتش بس در سوریه خطاب به تمام طرفین درگیری ها در این کشور، از گروه های مخالف سوری خواست تا خود را از گروه تروریستی جبهه النصره جدا کنند و به اجرای توافق اخیر واشنگتن و مسکو برای آتش بس در سوریه ملحق شوند.

روز جمعه اخیر بود که آمریکا و روسیه از توافق بر سر طرح جدید ایجاد آتش بس در سوریه و کاهش خشونت ها در این کشور خبر دادند. بر اساس این توافق آتش بس در سراسر کشور سوریه عصر روز دوشنبه آغاز شد

این توافق همچنین شامل ایجاد یک منطقه غیر نظامی در اطراف شهر حلب سوریه است تا از طریق این منطقه غیرنظامی، کمک های انسانی به مردم حلب صورت بگیرد.

در عین حال، در این توافق بر همکاری نزدیک آمریکا و روسیه در حمله هوایی به جبهه فتح الشام که پیشتر جبهه النصره نامیده می شد و همچنین حمله هوایی به گروه های تروریستی داعش که در سوریه عملیات می کنند، تاکید شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه گزارش های اولیه از آتش بس جدید در سوریه، حاکی از کاهش در سطح خشونت ها در این کشور است،‌ گفت که تمام طرفین درگیر در جنگ سوریه باید به توافق آتش بس جدید آمریکا و روسیه متعهد باشند زیرا این توافق،‌ آخرین فرصت برای نجات سوریه به عنوان یک کشور متحد و یکپارچه است.

کری افزود که دولت سوریه می تواند تا زمان شروع همکاری نظامی آمریکا و روسیه علیه افراط گرایان، به انجام ماموریت های بمباران های موشکی خود علیه شبه نظامیان وابسته به القاعده در مناطق مخالف ادامه دهد. انتظار می رود همکاری نظامی آمریکا و روسیه بعد از برقراری یک هفته آرامش در سوریه آغاز شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس