کد خبر 627380
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: یادمان شهدای منا در قم طراحی شده است و بزودی با همکاری شهرداری نصب می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار سید جواد هاشمی روز یکشنبه (14 شهریور) در نشست خبری اظهار کرد: بنیاد شهید در ایام ذیحجه و همزمان با اولین سالروز شهادت این شهدای بزرگوار  برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته که از آن جمله دیدار با رهبر معظم انقلاب و حضور در کنگره ملی شهدای منا با حضور رییس جمهوری از برنامه‌های ملی است که برگزار می‌شود.

وی افزود: دیدار خانواده معظم شهدای منا با مراجع عظام تقلید در روز پنج‌شنبه و برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای منا و سالگرد شهادت این عزیزان در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر همزمان با نماز مغرب و عشا پنج‌شنبه شب، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری مراسم دعای عرفه با حضور حجاج، خانواده معظم شهدای منا، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم در مجتمع امام خمینی (ره)، برگزاری شب شعر و خاطره از برنامه‌های استان در بزرگداشت شهدای منا است.

وی اضافه کرد: دیدار با خانواده معظم شهدای منا، نامگذاری یکی از خیابان‌ها بنام شهدای منا، برگزاری مسابقه‌ای بنام شهدای منا، معرفی این شهدا از طریق رسانه‌ها و صدا وسیما از دیگر برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: در فاجعه منا هشت شهید از استان قم در منا جان باختند که این عزیزان آیت‌الله محمد رضا موید زاده، علی کمارلو، حسن فهیمی، نصرت اله واحدی، علی زرگریان، مهدی خادم دزفولی، حسن فهیمی و مسلم عارف از فرهیختگان حوزه و دانشگاه تعدادی از روحانیون کاروان، استاد دانشگاه، از خیرین استان و خادم به شهدا در این جمع هستند.

وی در ادامه گفت: این فاجعه اسفبار که دل مسلمانان را به درد آورد، اوج بی‌دینی، بی‌اخلاقی و بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی آل سعود را در اداره امور حج به نمایش گذاشت.

وی اظهار کرد: آل سعود انتقام شکست خود در یمن، سوریه و عراق را از میهمانان خانه خدا گرفت، سَلفی‌ها پیشینه ننگینی در کشتار  مسلمانان و یاری رساندن به قاتلان زنان و کودکان را دارند.

هاشمی بیان کرد: عربستان باید منتظر سیلی محکمی از اسلام باشد ، فاجعه منا باید باعث بیداری مسلمانان شود این فاجعه باید در اذهان زنده بماند و روشنگری شود و همانند روز قدس برنامه برائت از مشرکین در ایران برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس