«کوچه‌هایی که بازماندگان منا در آن زندگی می‌کنند، به نام شهدای این حادثه نامگذاری می‌شود و یادمانی هم در هر استان برپا می‌شود.»

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان به تشریح اقدامات این دستگاه در مذاکره با سعودی‌ها برای حج امسال پرداخت و بیان کرد: ما توقع داشتیم سعودی‌ها به اتفاقات سال گذشته که زائران بسیاری در منا و مکه کشته شدند اشاره‌ای داشته باشند، ولی آنها این حوادث را قضا و قدر می‌دانستند و معتقد بودند نباید در تقدیر الهی دخالت کرد!

وی همچنین از ارائه 20 راهکار به سعودی‌ها برای برگزاری حج امسال و حفظ امنیت حجاج ایرانی خبر داد و افزود: متاسفانه سعودی‌ها نه تنها حاضر به بررسی این راهکار نشدند، بلکه اتهاماتی را نیز به ما وارد می‌کردند.

ریس سازمان حج و زیارت از برنامه‌ریزی برای برگزاری سالگرد شهدای منا خبر داد و افزود: قرار است مراسم اولین سالگرد با محوریت بنیاد شهید برگزار شود و در کشورهای دیگر هم این سالگرد اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین ایام چند کنفرانس خبری خارجی هم برگزار می‌شود. همچنین در همه استان‌ها برگزاری دعای عرفه را خواهیم داشت و برنامه شاخص هم اولین دیدار خانواده شهدای منا با مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است.

اوحدی ادامه داد: بنیاد شهید در قالب طرح سپاس به خانواده شهدا سرکشی می‌کند و تمبر یادبودی برای شهدای منا هم تهیه می‌شود.

وی اضافه کرد: کوچه‌هایی که بازماندگان منا در آن زندگی می‌کنند به نام شهدای این حادثه نامگذاری می‌شود و یادمانی هم در هر استان برپا می‌شود؛ ضمن این که شب شعر و خاطره‌گویی خانواده شهدا را هم برگزار می‌کنیم.

 وی همچنین از تشکیل هفت کمیته درر قالب ستاد بزرگداشت شهدا منا خبرداد و گفت: بسیج حضور جدی در این ستاد دارد و در حوزه حقوق بین الملل هم میزگردهای مختلف برگزار می شود. در بعد بین المللی هم، چون همزمان مجمع  عمومی سازمان ملل برگزار می شود برنامه ریزی هایی در این رابطه شده است.

اوحدی با بیان این که استان گلستان 49 شهید داشت که 48 نفر اهل سنت بودند، خاطرنشان کرد: همه خانواده‌های شهدا در استان گلستان نجیب و متدین و متوازع هستند.

وی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان هم، برنامه ماه عسل یک شب برنامه را به خانواده شهدای منا اختصاص داد و یکی از خانواده‌های این حادثه از گنبد در این برنامه شرکت کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر این که همه حادثه‌دیدگان شهید محسوب شده‌اند و خانواده آن‌ها از خدمات خانواده شهدا بهره‌مند هستند، گفت: اهل سنت استان گلستان بسیار محترم، کم‌توقع و نجیب هستند. خانواده‌هایی هستند که هم پدر و هم مادر از دست داده‌اند و فقط فرزندان باقی مانده‌اند و بسیار مظلوم هستند.

اوحدی با بیان این که استان گلستان در حادثه منا چند شهید خاص دارد که خانم نازقلیچی یکی از آنها است، گفت: مادرِ خانم «پدری» هم از بازماندگان حادثه منا هستند که به طرز معجزه‌آسایی نجات یافته اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس