کد خبر 622456
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

روزنامه لبنانی السفیر با بیان اینکه « هیات امنیتی سوریه برای گفت وگو با مقامات ترکیه به آنکارا خواهد رفت»، تاکید کرد که آمریکا برای جلوگیری از نزدیک شدن ترکیه و سوریه و تشکیل همپیمانی ترکیه ، روسیه و ایران درصدد است تا علاوه بر برهم زدن اوضاع در شمال سوریه و ایجاد هرج و مرج در این منطقه مانع موفقیت جنگ علیه تروریست های تکفیری در شهر حلب شود.

 به گزارش مشرق، السفیر روز چهارشنبه نوشت:ژنرال «الکساندر ژوراولوف» فرمانده ارشد نیروهای مسلح روسیه در سوریه در دو روز گذشته تلاش زیادی کرده است تا آتش بس میان ارتش سوریه و واحدهای حمایت مردمی کرد در الحسکه به نقطه صفر بازنگردد.

این روزنامه لبنانی افزود: مسئولان نزدیک به مذاکرات سوریه و کردها در پایگاه « حمیمیم» گفته اند که ادامه توافق آتش بس با مانع تراشی های آمریکا در مقابل عملیات مشترک روسیه و سوریه در حلب و همچنان بی اعتمادی به تمایل کردها برای احترام به توافق، بسیار سخت به نظر می رسد.

السفیر اضافه کرد: آمریکا تلاش دارد تا کردها را وادار کند اوضاع را در شمال سوریه به هرج و مرج بکشانند تا بتواند مانع نزدیک شدن ترکیه به سوریه شود و جلوی همپیمانی ترکیه ، روسیه و ایران را سد کند.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابعی نوشت که یک هیات امنیتی سوریه در روزهای آینده برای گفت وگو با مقامات ترکیه در خصوص اوضاع شمال سوریه و پیشروی کردهای مسلح در این منطقه به آنکارا سفر خواهد کرد.

السفیر خاطرنشان کرد: این سفر که برای احیای همکاری ترکیه و سوریه در چارچوب توافقنامه امنیتی« آدانا» صورت می گیرد، نگرانی کردهای مسلح را برانگیخته است و به همین دلیل عملیات خود در الحسکه را سرعت بخشیده و بسرعت در حال حرکت به سمت شهر جرابلس هستند تا با هرگونه تحرک ترکیه مقابله کنند.

این روزنامه لبنانی پیشتر هم نقل از منابع آگاه عربی نوشته بود که یکی از معاونان « حاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت) به دمشق رفته و با مقامات سوری در باره تحولات شمال سوریه و راه های اجرای توافقنامه امنیتی آدانا گفت وگو کرده است.

السفیر در ادامه گزارش خود به نقل از یک کارشناس غربی نزدیک به حزب کارگران کردستان که در منطقه القامشلی فعال است، نوشت: کردهای مسلح به آمریکائی ها گفته اند در مقابل عملیات گسترده برای خارج کردن ارتش سوریه از الحسکه و ورود به مربع امنیتی القامشلی، واشنگتن باید متعهد شود حقوق کارکنان و هزینه مالی آنها را برای تشکیل یک اقلیم در شمال سوریه تامین کند.

به نوشته السفیر، این کارشناس غربی افزود: آمریکا گفته است که در درجه اول از کردهای مسلح حمایت نظامی می کند و تمایلی به همکاری با آنها در زمینه های سیاسی و یا مالی ندارد.

این روزنامه لبنانی نوشت: تحرکات کردهای مسلح در شمال سوریه ناشی از راهبرد آمریکا در سوریه و نگرانی آمریکائی ها از بروز نشانه هائی از راهبردهای منطقه برای جلوگیری از طرح آنها در سوریه است.

السفیر به نقل از یک کارشناس غربی هم نوشت: حزب کارگران کردستان ترکیه و شعبه آن در سوریه در تنگنا هستند وبه حمایت آمریکا نیاز دارند و از سوی دیگر به واشنگتن اعتماد ندارند و فکر می کنند آمریکائی ها از آنها تنها برای مقابله با داعش می خواهند استفاده کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    این احمقها نمی دانند داعش را خود آمریکا راه انداخته و حمایت می کند ؟!! این مردم ساده لوح کرد را گوشت دم توپ کرده اند البته در این معادلات این گروههای جاه طلب کرد به شدت سرکوب می شوند و از هر طرف خواهند خورد و دیگر نمی توانند روی ایران که همواره مردم کرد را حمایت کرده ( نه گروهها را) حساب کنند البته این گروههای وابسته جاه طلب موجودیتشون به ضرر مردم کرده . مردم کرد می توانند با روحیه ای که دارند در هر چهار کشور ارتباط تجاری بر قرار کنند و هم به خود و هم به منطقه سود رسانی کنند موجب نزدیکتر شدن منطقه به هم شوند در واقع مشترکات هر چهار کشورند این شأن بهتری و بالاتری برای آنان است تا اینکه یک بلکه چند گروه وابسته به سیا و موساد بر آنها حکومت کنند و از آنها به عنوان ابزار استفاده کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس