منابع میدانی از اجرای قریب الوقوع طرح آشتی ملی در منطقه داریا واقع در حاشیه جنوب غربی شهر دمشق پایتخت سوریه میان دولت و بزرگان

گروه جهان مشرق- منابع میدانی از اجرای قریب الوقوع طرح آشتی ملی در منطقه داریا واقع در حاشیه جنوب غربی شهر دمشق پایتخت سوریه میان دولت و بزرگان منطقه خبر می دهند.

اخراج قریب الوقوع گروه های تکفیری از داریای دمشق+عکس

بنابر این گزارش، اجرای این طرح پس از دو سال مذاکرات میان نمایندگان دولت سوریه با بزرگان و مشایخ منطقه داریای دمشق صورت گرفته است. بنابر توافق بعمل امده 700 تن از عناصر گروه های تروریستی تکفیری مسلح القاعده (احرارالشام، جیش الاسلام، جبهه النصره) و ارتش آزاد شهر داریا را به مقصد استان ادلب تحت کنترل القاعده در شمال سوریه و مجاورت مرز با ترکیه ترک خواهند کرد. گفته می شود که 4 هزار تن از اعضای خانواده های عناصر گروه های تکفیری نیز به همراه آنها راهی ادلب خواهند شد. 

اخراج قریب الوقوع گروه های تکفیری از داریای دمشق+عکس

ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ اﺟﺮاﻱ ﺗﻮاﻓﻖ آشتی ملی، پس از تخلیه شهر از تروریستهای تکفیری، نیروهای ارتش سوریه وارد منطقه شده و کنترل آن را بطور کامل در دست خواهند گرفت. همچنین ادارات دولتی و بویژه خدمات رسان در بخش های شهری، درمانی، امنیتی و آموزشی مجددا در مراکز خود مستقر خواهند شد و کاروان های تدارکاتی نیز بصورت منظم میان ساکنین غیرنظامی منطقه توزیع خواهد شد. از سوی دیگر تخلیه داریا از گروه های تکفیری موجب آزادی دست کم 8 تا 12 هزار نفر از نیروهای نظامی فعال در جبهه های مختلف این منطقه و اعزام آنها به غوطه شرقی دمشق، حلب، لاذقیه و حمص خواهد شد. 

آخرین اخبار از تحولات منطقه داریای دمشق+عکس

لازم به ذکر است که گروه های تروریستی تکفیری فعال در داریا در پی پیشروی های گسترده هفته های اخیر نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه در محورهای جنوبی و مرکزی شهر داریا و تشدید محاصره مواضع آنها و علی الخصوص اعتراضات گسترده ساکنین منطقه به ادامه وضع موجود محبور به پذیرش خروج از منطقه شده اند. تا پیش از این چندین مرحله توافق میان دولت سوریه و بزرگان و ساکنین داریا به دلیل کارشکنیها و حملات وحشیانه تروریستهای تکفیری با شکست مواجه شده بود.

آخرین اخبار از تحولات منطقه داریای دمشق+عکس

یک منبع در دولت سوریه تاکید کرد که به محض اخراج تروریستهای تکفیری از داریا عملیات بازسازی و امدادرسانی به ساکنین غیرنظامی و آبادانی آن آغاز خواهد شد. گروه های وابسته به القاعده، ارتش آزاد و داعش حضور فعالی در شهر داریا داشته اند. سیطره ارتش سوریه بر داریا بزرگترین و مهمترین دستاور آنها از ابتدای بحران سوریه در سال 2011 در استان دمشق به شمار می رود. پاکسازی داریا موجب تقویت امنیت شهر دمشق خواهد شد. در درگیری های 5 سال گذشته میان نیروهای دولتی و گروه های تروریستی تکفیری بخش قابل توجهی از شهر داریا ویران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    0 0
    با ازاد سازی داریا مسلحین مستقر در معضیمه الشام نیز مجال جفتک پراکنی نخواهند داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس