کد خبر 622511
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

ترکیه ادعا کرده که با استفاده از حق! خود در دفاع از کشور و با استناد به توافقنامه های بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و لایحه مجلس ملی ترکیه عملیات برون مرزی خود علیه گروه تروریستی داعش را آغاز کرده است.

 به گزارش مشرق، ارتش ترکیه بامداد امروز (چهارشنبه) عملیات زمینی و هوایی نسبتا گسترده ای را در منطقه جرابلس از توابع استان حلب سوریه شروع کرده است.

ترکیه همچنین مدعی شده هدف از عملیات ارتش این کشور مبارزه با داعش و تامین امنیت مرزی و کمک به عملیات نیروی ائتلاف بین المللی ضد داعش و تامین تمامیت ارضی سوریه می باشد.

ساعت چهار بامداد امروز توپخانه ارتش ترکیه مناطقی از جرابلس را زیر آتش گرفت. به دنبال آن ساعت شش جنگنده - بمب افکن های نیروی هوایی ترکیه مناطقی از شمال سوریه را بمباران کردند. همزمان از ورود نیروهای ویژه کلاه سبز ترکیه به سوریه خبر رسیده و گفته می شود نیروی مکانیزه ارتش ترکیه نیز در مرز خود را برای ورود احتمالی به خاک سوریه آماده می کند.

خبرگزاری آناتولی در توجیه این عملیات گزارشی را در بخش فارسی خود منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: نیروهای مسلح ترکیه در مقابله به مثل حملات گروه تروریستی داعش مواضع آنها را زیر آتش توپخانه گرفت.

مجلس ملی ترکیه لایحه مجوز انجام عملیات برون مرزی توسط نیروهای مسلح این کشور را به منظور رفع خطرات و تهدیدات علیه وطن برای دولت تهیه می کند.

ترکیه ادعا کرده که این سلسله عملیات برون مرزی، جهت انجام اقدامات لازم در راستای مقابله با حملات تروریستی، مطابق با قوانین بین المللی و همچنین براساس منشور سازمان ملل متحد و تصمیم عادلانه شورای امنیت سازمان و به منظور تضمین صلح و امنیت و تنبیه متجاوز بوده است.

ترکیه واکنش به اصابت خمپاره در شهر کارکامیش استان غازی انتب که از سوی گروه تروریستی داعش پرتاب شده بود را در حمله به خاک سوریه دیده است.

براساس تصمیم مجلس ترکیه دولت اجازه انجام عملیات نظامی برون مرزی را دارد. این لایحه در چارچوب قوانین بین المللی جهت انجام اقدامات و تدابیر لازم و معقول در راستای نابودی و ممانعت از ورود اعضای گروه های تروریستی موجود در عراق و سوریه به ترکیه تنظیم شده است.همچنین دولت اجازه دارد برای اتخاذ تدابیر امنیتی جهت مقابله با خطرات ناشی از مهاجرت های دسته جمعی و غیره، حد و حدود اقدامات مذکور را تعیبن کرده و سازماندهی لازم را انجام دهد.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند، در حالی ترکیه ادعای مقابله با گروه تروریستی داعش در خاک سوریه را برای خود قانونی اعلام کرده که این کشور از حامیان اصلی گروه های تروریستی همانند داعش و النصره در سوریه است و ورود نیروهای ارتش ترکیه به خاک سوریه با عنوان مقابله با داعش فقط بهانه ای برای ورود به خاک سوریه و تصرف خاک این کشور و حمایت از گروه های تروریستی است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    قبلا از ترس پوتین جرات ورود به خاک سوریه نداشتند وحالا که اردوغان در مقابل پوتین به غلط کردم ببخشید... افتاده دوباره به جان مردم سوریه افتان لعنت بر اردوغان کاش آن خلبان لعنتی او را به قعرجهنم میفرستاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس