کد خبر 622530
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

اگرچه روند نبرد در جنوب حلب کُند شده است اما تلفات شدیدی از ائتلاف جیش الفتح می‌گیرد؛ ائتلافی که فقط دیروز در پاتک خود 40 کشته داد اما باز هم نتوانست محاصره حلب را بشکند.

 به گزارش مشرق، نبرد ارتش سوریه و متحدانش با ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» (متشکل از 22 گروه) در جنوب شهر حلب ادامه دارد.

از یک ماه پیش که حلب در محاصره ارتش قرار گرفت و جیش الفتح عملیات شکستن محاصره را آغاز کرده، این ائتلاف، تلفات سنگینی داده تا راهی امن به داخل مناطق شرقی باز کند و محاصره را بشکند اما هنوز نتوانسته است.

آخرین خبرها از جبهه جنوب غرب شهر حلب حاکیست صدها تن از جیش الفتح سه‌شنبه‌شب (دیشب) یکی از بزرگترین پاتک‌های چهار هفته پیش خود را به ارتش سوریه زدند تا بلندی‌های «ام القرع» را که ارتش سوریه با آن، منطقه را زیر نظر و قدرت آتشباری دارد، اشغال کند اما ناکام ماند.

نیروهای سوری و مقاومت توانستند در ابتدای پاتک جیش الفتح، 3 تانک و 5 خودروی مجهز به دوشکای تروریست آنها را منهدم کنند. در همان ساعت اولیه حملات حداقل  40 تروریست کشته شدند.

صفحات متعلق به گروههای مسلح در فضای مجازی از کشته شدن «زکی الطقیقه» یکی از مسئولان نظامی جیش الفتح خبر می‌دهد. همچنین گفته می‌شود «ابوالعباس العندانی» از فرماندهان جبهة النصره (جفش) در محور بلندی‌های ام القرع بشدت مجروح شده است.

 

همزمان گروهی از تروریست ها برای برگرداندن اجساد همرزمانشان به منطقه اعزام شدند و نیروهای مقاومت  توانستند در کمینی  تعدادی از این عناصر را نیز شکار کنند و خط عقب‌نشینی آنان را با آتش خمپاره بزنند.

 

نیروهای مقاومت همچنین در این عملیات توانستند 3 تانک و یک خودروی نظامی را به غنیمت بگیرند. دهها تروریست پس از این عملیات ناکام از منطقه به سوی روستای المشرفه متواری شدند.

دیروز نیز قبل از پاتک شب‌هنگام جیش الفتح، تروریست‌ها از حومه شرقی روستای المشرفه به سوی ارتفاع ام القرع حمله کرده بودند و در ساعت نخست توانستند برای مدت کوتاهی به این منطقه مسلط شوند اما با حملات معکوس نیروهای سوری و مقاومت مجبور به عقب‌نشینی شده بودند.

از طرفی دیگر، الاعلام الحربی، گروه رسانه‌ای میدانی مقاومت در سوریه می‌گوید که ارتش سوریه ساعتی پیش تعدادی از بلوک‌های مجتمع آپارتمانی «1070» در جنوب حلب را پس گرفته است. حدود 90 درصد این مجتمع در اختیار ارتش سوریه است اما هنوز به طور کامل پاکسازی نشده.

به نظر می‌رسد اشراف کامل نیروهای مقاومت در منطقه  باعث شده تروریست‌ها در حملات پی در پی برای شکستن حلقه محاصره شهر حلب، با شکست روبه‌رو شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس