سرتیپی با تغییر گفته‌های دیشب خود در برنامه هفت، عنوان کرد: متاسفانه اينطور برداشت شده که من عدم نمایش «لانتورى» در سینماهاى حوزه، قانونى دانسته‌ام!

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - بعضي‌ها علي سرتيپي را مافياي پخش سينماي ايران مي‌دانند و معتقدند قدرت او از قدرت سازمان سينمايي هم بيشتر است. پخش کننده و سينمادار متمول و بسيار ثروتمندي که با سامان دادن به پرديس کوروش و چند ترفند ديگر توانست با فروش ميلياردي فيلمها ثروتش را تا جايي ببرد که خيليها معتقدند او به زودي يک مولتي ميلياردر افسانه اي خواهد شد. پخش کننده‌اي که تا چند صباح ديگر سينماي ايران را روي انگشتش خواهند گرداند.
 
سرتيپي که پخش کننده فيلم "فروشنده" هم هست، شب گذشته در چرخشي عجيب عدم اکران لانتوري را حق حوزه هنري دانست. اما امروز معتقد است که منظورش اصلا اين نبوده و چيز ديگري مد نظرش بوده است. ظاهرا اين روزها مافياي پخش سينماي ايران به شدت سردرگم شده است.

وقتي مافياي پخش سردرگم مي‌شود

پخش کننده و سينمادار ثروتمندي که چندي پيش محسن علی اکبری که در کارنامه سینمایی اش تهیه کنندگی فیملهایی چون «مریم مقدس (س)»، «کتاب قانون» و «استراداد» دیده می‌شود درباره او گفته بود: سازمان سینمایی هم نمی‌تواند مقابل مافیای اکران سرتیپی بایستد.

تکذيب يک گفتگوي تصويري!
 شب گذشته 29 مرداد ماه برنامه سینمایی «هفت» در گزارشی جنجالی به عدم اکران برخی فیلم ها توسط حوزه هنری پرداخت و در این خصوص با علی سرتیپی، مدیرعامل موسسه پخش فیلمیران گفتگو کرد.
 
وی در این گفتگو حرف هایی زد که با انعکاس آن در رسانه ها، واکنش های مختلفی را در پی داشت. سرتیپی با قانونی خواندن رفتار حوزه هنری در عدم اختصاص سالن به فیلم «لانتوری» آن را اختیار هر سینماداری عنوان کرد و گفت: ما به عنوان سینمادار هیچ تعهدی به هیچ فیلمی نداریم که الزاما فیلمی را اکران کنیم!

وقتي مافياي پخش سردرگم مي‌شود

اما این سخنان به چند ساعت نکشید که در گفتگوی مجدد ایشان با یکی از رسانه های خبری تکذیب شد. سرتیپی این بار با تغییر گفته های تصویری دیشب خود، عنوان کرد: متاسفانه از گفت‌وگوى من با برنامه «هفت» سوءبرداشت شده و برخى از مطبوعات عنوان کرده اند که من عدم نمایش «لانتورى» را در سینماى حوزه قانونى دانسته‌ام در صورتى که من هیچ وقت چنین موضعى نگرفته‌ام!
 
اما با مرور اصل صحبت های وی در فیلم گزارش برنامه سینمایی «هفت» چیزی دیگری به دست می آید. سرتیپی در این گفتگو بصورت شفاف و بدون هیچ برشی درخصوص قانونی بودن یا نبودن اقدام اخیر حوزه هنری اعلام می کند: قطعا به لحاظ قانونی همانطور که سال ها این اتفاق افتاده است هیچ کس به لحاظ قانونی و حساب کتابی نمی تواند با حوزه برخورد کند!
 
جالب آنکه علی سرتیپی در این گفتگو در پاسخ به این سوال عجیب که آیا تابحال خود از اکران فیلمی جلوگیری کرده است، می گوید: قطعا این چنین بوده است. چون نظام عرضه و تقاضا حاکم است و مثال می زند که هفته پیش فیلمی به صورت آزاد اکران شد که ما در پردیس شکوفه نخواستیم این فیلم را اکران کنیم آن هم به دلیل اینکه برای گیشه جوابگو نخواهد بود.
 
حال سوال اینجاست که این عقب نشینی چرا صورت گرفته است؟ اگر غیر از این است، ایشان پاسخ دهد که دقیقا این جملات را در جواب به چه سوالی گفته اند؟! و این مسامحه ریشه در چه چیز دارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    سینمای ما در تراز اهداف انقلاب اسلامی نیست> سینما باید فیلمهای فاخر با جلوه های ویژه عالی و بسیار با فیلمنامه های جذاب و مفید بسازد
  • ناشناس ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    واقعا تاسف بار است که در خیلی از صحنه ها از اقتصاد و فرهنگ و ورزش تا سینما دست های ما فیایی کار را خراب کرد ه اند. مسولان دلسوز باید کاری بکنند و در غیر این صورت افراد سود جو مسلط تر هم می شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس