تکرار برخورد‌های تعارفی و تعامل با سینماگران نشان می دهد که هرگاه قانون، قدمی در مقابل سینماگران عقب نشینی کرده است، اهالی سینما دو گام به پیش آمده اند و ضروری است که قطعیت و قاطعیت حکم صادره توسط قوه قضائیه از زمان صدور، اجرایی شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- روز گذشته موضوع پخش تیزر تبلیغاتی فیلم‌های درحال اکران از شبکه ماهواره‌ای GEM، ابعاد تازه‌تری به خود گرفت. دادستان تهران اعلام کرد هنرمندان و سینماگران ممنوع الفعالیت نشده‌اند، بلکه این ممنوعیت متوجه شرکت‌های پخش کننده فیلم است.

در این حال دبیر هیات رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان این موضوع را یک سوءتفاهم می‌داند و مدیرعامل فیلمیران به‌عنوان یکی از شرکت‌های تحریم شده نیز این پرسش را مطرح می‌کند که آیا این تحریم متوجه همه شرکت‌های پخش‌کننده است؟ حال این سوال مطرح است که سرنوشت اکران فیلم‌هایی مانند «فروشنده» که قرار است بزودی این شرکت‌های ممنوع الفعالیت آن را پخش کنند، چه می‌شود؟

به گزارش جام‌جم، روز دوشنبه خبری منتشر شد که براساس آن در پی پخش تیزرهای ماهواره‌ای برخی فیلم‌های در حال اکران، دادستانی طی نامه‌ای به سازمان سینمایی وزارت ارشاد، برخی از سینماگران را که این روزها فیلم بر پرده دارند و تیزر فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده است، ممنوع الفعالیت اعلام کرد.

دکان فیلم فروشنده پلمب می‌شود؟

ممنوعیت پخش‌کنندگان


اما روز گذشته ماجرا ابعاد دیگری به خود گرفت و عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرد حسب دستور قضایی بازپرس پرونده، مکاتبه اعلامی با ریاست سازمان امور سینمایی کشور صرفا ناظر بر شرکت‌های پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی بوده و هیچ‌گونه ارتباطی با منع‌فعالیت هنرمندان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های سینمایی ندارد.

دادستان تهران ضمن تکذیب خبر منع فعالیت هنرمندان و تهیه‌کنندگان، از رسانه‌ها خواست در انتشار اخبار قضایی دقت لازم را به عمل آورند. از آنجا که بنابه اعلام دادستان تهران، این دستور قضایی به جای هنرمندان، متوجه شرکت‌های پخش فیلم یعنی شرکت‌های فیلمیران، نور تابان و پویا فیلم است و این شرکت‌ها ممنوع الفعالیت شده‌اند.

دکان فیلم فروشنده پلمب می‌شود؟

در ادامه تابناک نیز به عدم اکران فیلم فروشنده اشاره می کند.در این گزارش آمده است با توجه به ممنوع الفعالیت شدن این دفاتر پخش که گروهی از مهم‌ترین فیلم‌های سینمای ایران را اکران می‌کنند، سرنوشت فیلم‌های روی پرده که توسط این پخش‌ها در حال اکران است و سرنوشت دو نوبت بعدی اکران که فیلم‌هایشان قرار است توسط این پخش‌ها اکران شود، چه خواهد بود؟ مشخصاً از هفت روز دیگر قرار است فیلم «فروشنده» به پخش کنندگی فیلمیران به عنوان قوی‌ترین پخش کشور، اکران عمومی شود و با این اوصاف چه اتفاقی می‌افتد؟

دکان فیلم فروشنده پلمب می‌شود؟

به گزارش مشرق، تکرار برخورد های تعارفی و تعامل با سینماگران نشان می دهد که هرگاه قانون قدمی در مقابل سینماگران عقب نشینی کرده است، اهالی سینما دو گام به پیش آمده اند و ضروری است که قطعیت و قاطعیت حکم صادره توسط قوه قضائیه از زمان صدور، اجرایی شود و تمام قراردادهای بسته شده اکران، لغو شد و شامل اما و اگرهای سازمان سینمایی نشود. لازم به ذکر است پرونده مالیاتی سینماگران نیز که با جدیت توسط سازمان امور مالیاتی پیگیری می شد با وساطت سازمان سینمایی، موکول به آینده‌ای شد که موعدش همچنان معلوم نیست. باید به این مهم دقت داشت اگر اجرای حکم با قطعیت دنبال شود پخش تیزر فیلم های ایرانی از شبکه GEM همچنان ادامه خواهد داشت.

 این اتفاق در شرایطی می‌افتد که فیلم فروشنده، برای یافتن امکان حضور احتمالی در مراسم اسکار، باید تا حدود یک ماه دیگر، در کشور معرفی کننده، اکران شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    مشرق جان ببینیم بالاخره زورت به فیلم مفتضح فروشنده می‌رسه یا نه در این ماراتن غیرت و بی‌غیرتی
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    0 0
    کشور هاومسولین کن فروشنده راجزئ 10فیلم برتر جهان زدن فکرمیکنیدبه خاطرچی دهن کجی به نظام فقط همین لعنت به شیطان وبازی گرانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس