خانم بازیگر در حالی مدعی می‌شود که قانون مملکت راه بهتری جز قصاص پیش پا نمی‌گذارد که خداوند در قرآن راه بخشیدن را پیش پای افراد گذاشته است، ضمن اینکه قصاص را باعث حیات جامعه معرفی می‌کند و بر بهتر بودن بخشش نیز تأکید می‌کند و قانون مملکت هم بر همین مبنای قرآنی استوار شده است.

وقتی منتقدان قصاص دچار «توحش فکری» ‌اند!به گزارش مشرق، اصولاً در کشوری که شعار «هنر برای هنر» در بین هنرمندان استیلای غیرقابل انکاری دارد و سینمای روشنفکری هم دائماً به آن می‌دمد، بررسی جامعه‌شناسانه فیلم‌های سینمایی گرایش مرسومی قلمداد نمی‌شود، اما به مدد برگزاری یک هفته‌ای جشنواره فیلم سلامت، این اتفاق افتاد و البته یکی از این جلسات هم به جنجال کشیده شد. جایی که یک جامعه‌شناس در مواجهه با یک بازیگر بی‌رودربایستی اظهار نظر می‌کند و آنطور که انتظار می‌رود، جلسه ختم به خیر نمی‌شود.
 
موضوع فیلم «لانتوری» به خودی خود آنقدر ملتهب است که موجب حاشیه شود. محمدعلی الستی به عنوان جامعه‌شناس در نشست جامعه‌شناختی فیلم لانتوری بر سر مسئله بخشیدن یا نبخشیدن قصاص با باران کوثری وارد مجادله شد تا جایی که کوثری سالن را ترک کرد.
 
جامعه‌شناس نشست لانتوری به مصاحبه‌ای از آمنه بهرامی اشاره کرد که در آن از اینکه عامل اسیدپاش خود را بخشیده، ابراز پشیمانی کرده و گفته است: «اگر آن روز نمی‌بخشیدم شاهد فجایع بعدی در زمینه اسیدپاشی نبودیم.» جامعه‌شناس معتقد است: «بخشش و عفو عامل اسیدپاشی، او را جری‌تر می‌کند و قصاص نشدن این افراد برای جامعه خوب نیست. لانتوری مانیفستی درباره بخشیدن است. این فیلم به کسانی تقدیم شده که قدرت بخشش دارند و من می‌پرسم آیا درصدد این بوده‌اید که کسانی را که از حق خود نمی‌گذرند، ضعیف معرفی کنید؟»

کارشناس برنامه با انتقاد از اینکه مخاطب کاراکتر پاشا با بازی محمدزاده را دوست دارد، درمیشیان را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: «شما در فیلم‌تان از یک مجرم قهرمان ساختید.» اما باران کوثری که به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این نشست حضور دارد، سخنان جامعه‌شناس را قبول ندارد و اینگونه واکنش نشان می‌دهد: «نظر شخصی من این است که خشونت نباید در یک دور تسلسل بیفتد. نباید جواب توحش را با توحش داد. باید نوک پیکان را به سمت قانون مملکت گرفت که راهی بهتر از قصاص پیش پای ما نمی‌گذارد.»

کوثری در حالی مدعی می‌شود که قانون مملکت راه بهتری جز قصاص پیش پا نمی‌گذارد که خداوند در قرآن راه بخشیدن را پیش پای افراد گذاشته است، ضمن اینکه قصاص را باعث حیات جامعه معرفی می‌کند و بر بهتر بودن بخشش نیز تأکید می‌کند و قانون مملکت هم ظاهراً بر همین مبنای قرآنی استوار شده است، اما نظر کارشناسی خانم بازیگر این است که خانواده فرد صدمه‌ دیده باید از حق خود بگذرند یا به قول او توحش را نباید با توحش پاسخ داد.  البته آقای جامعه‌شناس که چند دقیقه قبل خانم بازیگر را بهترین هنرپیشه تاریخ سینمای ایران قلمداد کرده هم نمی‌تواند از حق دفاع نکند و به صحبت‌های کوثری واکنش تندی نشان می‌دهد و می‌گوید: «شما در جایگاهی نیستید که درباره معضلات اجتماعی نظر بدهید.

من شما را بهترین بازیگر در بین زنان و مردان می‌دانم اما این باعث نمی‌شود به شما حق بدهم که با قصاص مخالف باشید؛ چراکه از پیامدهای اجتماعی بخشیدن فرد اسیدپاش مطلع نیستید. من آرزو می‌کنم طرفداران بخشش اسیدپاش خودشان هم مورد حمله اسیدپاش قرار بگیرند تا بعد ببینیم همچنان رأی به بخشش صادر می‌کنند یا خیر.» نشست جامعه شناختی فیلم لانتوری در نهایت به جنجال کشیده شد و بحث بر سر مسئله بخشیدن یا نبخشیدن در میان محمدعلی الستی جامعه‌شناس و باران کوثری بالا می‌گیرد تا جایی که باران کوثری سالن را ترک می‌کند.

در ادامه مراسم صابری، پزشک سازمان پزشکی قانونی، به این نکته اشاره می‌کند که در این سال‌ها تنها سه، چهار مورد قصاص اسیدپاش چشم اتفاق افتاده و حتی در موردی که سال ۹۳ رخ داد و یک چشم اسیدپاش قصاص شد، خود فرد قربانی تحت‌تأثیر قرار گرفت و چشم دوم او را بخشید. جامعه‌شناس می‌گوید: اگر قصاص انجام شده بود، شاید شاهد فجایع بعدی نبودیم. اینکه حضور بازیگر یک فیلم و اظهار نظر او درباره مسائل کارشناسی فیلم چقدر منطقی است، موضوع این نوشته نیست.

یک بازیگر معتقد است حکم خدا بهترین حکم نیست و به قانون اعتراض می‌کند؛ حکمی که یک جامعه‌شناس به عنوان نماینده عقلانیت جامعه هم بر منطقی بودن آن صحه می‌گذارد. ولی اینکه یک بازیگر باید جنبه نظر مخالف خود را داشته باشد و به احترام جمع تا انتهای جلسه حضور داشته باشد، موضوع این بحث و همان چیزی است که سینمای اجتماعی ایران به عنوان کسی که ادعا دارد باید برای جامعه نسخه درمان بپیچد به آن نیاز دارد. ظاهراً شعار «زنده باد مخالف من» خیلی خوب برای خانم بازیگر جا نیفتاده است. خوب است که فرهنگ «زنده باد مخالف من» از سوی بازیگران سینمای اجتماعی ایران نیز در عمل به رسمیت شناخته شود.

منبع: روزنامه جوان


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 150
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 78
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    9 0
    از سینمای تقریبا فاسد ما چیزی جز این بازیگرهایی که به واسطه صورت زیبا ( صرفا صورت زیبا) به خودشون حق اظهار نظر درهر موردی رو میدهند و توی هر جلسه ای نادانی خودشون رو به رخ میکشند ,بیرون نمیاد .
  • حسن ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    7 0
    چه جوري اجازه هست كه اين بازيگرها درباره همه چيز نظر مي دهند
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    6 0
    متاسفانه این افراد جفنگ میگویند. اگر عزیزان خودشون مورد قتل و جرح قرار بگیرند قاتلش رو تیکه پاره می کنند. فتنه 88 رو نگاه کنید که خودشون قاضی و مجری حکم شدند و در خیابان مخالفینشون رو کتک زدند و هر جا که رسیدن فحاشی کردند به اونایی که به کانیدای مورد نظرشون رای نداده بودند
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    4 0
    الله متعال هم در آیه قصاص توصیه به گذشت می کنند.
  • رضا ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    6 0
    توحش را باتوحش جواب داد! قصاص حکم خداست نه توحش جواب توحش قصاص هست برای رسیدن به عدالت
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    4 0
    اینا چرا اینقدر خودشون و جدی میگیرن
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    5 0
    وَلَكُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَاْ أُولِیْ الأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ یعنی این بازیگر از قرآن بیشتر می فهمد؟
  • ناشناس ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    5 0
    خانم شما برو بازی کن و کاری به مسائل حقوقی نداشته باش
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    4 0
    وحشی خودت هستی
  • حسین ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    4 0
    خانم بازیگر تا حالا عزیزت توسط یک لا ابالی مست با یک دلیل واهی کنار خیابان به ضرب چاقو کشته شده ؟؟؟ نشده .. وگرنه این .... رو نمیگفتی...
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    4 0
    دست راست و چپشونو نمیفهمند اونوقت میان درباره احکام قطعی خدا اظهار نظر میکنن
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    4 0
    باید دید اگه یکی از خانواده ی خودش هم به قتل برسه همین حرفو بازم میزنه؟
  • نادر ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    2 0
    آخه نمیدونم بازیگر و چه به این کارا بگو شما چیکاره ای که فتوا صادر میکنی برو دنبال کارت و تو هرکاری هم دخالت نکن.
  • ناشناس ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    2 0
    بالاترین خشونت و توحش و حماقت اینست که درباره چیزی که سواد و فهم نداریم صحبت کنیم و نظر دهیم.
  • اصفهانی ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    2 2
    چون آنجا یک بحث علمی در جریان بوده است مخالفت این خانم در حوزه نقد و نظر و بر اساس کرسی های آزاد اندیشی ذاتا موضوع بدی نیست اما مشرق نباید این سخن غیر محققانه را عمومی سازی می کرد !!!
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    3 0
    یکی بره بابای این بازیگر بکشه! ببینیم اونموقع هم اینچنین روشنفکرانه ابراز فضل میکنه!
  • حامد ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    3 1
    وقتی صدا و سیما به عنوان مهم ترین تریبون یک مملکت دربست در اختیار بازیگران باشه این می شه که از بازیگران بت هایی ساخته می شه که اونها خود رو که کسی جز یک بازیگر نیستند در حایگاه یک فیلسوف، دانشمند، عالم دینی، حقوق دان، قاضی و جامعه شناس احساس می کنن
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خه این دخترک آذمه ارزش داره نظرش بزرگ بشه
  • مهندس نفت ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    اتفاقا اگر «نباید توحش را با توحش پاسخ داد» که حرف حساب زده اما چیز دیگری گفته که البته اشتباه گفته و مجرم باید از قانون و مجارات بترسد و نامش هم قصاص است
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    1 0
    فعلا که اینها شدن مظهر روشنفکری حکم قصاص نص صریح قرآن است وقتی اینها همه چیز را می خوانند وبه قران اعتقادی ندارند همین می شود .
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    بهنرین نقشش یه حبه قند بود باید همون نقشو همیشه بازی کنه
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    یکی بره مامان خانم بازیگر را بقتل برسونه اونوقت روشنفکری شون به این سمت تغییر می کنه که چرا قاتل زنها قصاص نمی شوند.
  • ایزا ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    1 0
    می خواستم یه چیزی بگم ولی اصن بهش چیزی نگیم بهتره! بزار راحت باشه!
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 1
    اين حکم خودش به خاطر زير سئوال بردن احکام اسلامي اعدامه بايد بره بالاي دار تا بفهمه نبايد در مورد همه چيز اظهار نظر کنه.
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    2 0
    من نمیدونم این چه معنی میده که یه آدم که در زمینه بازیگری کار میکنه بیاد در زمینه مسائل اجتماعی که مشخصه هم کاملا در این حوزه بیسواده نظر بده !!!! خانم بازیگر شمابرو کشکتو بساب
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    1 0
    این کیه اصلا؟ الکی اینا رو بزرگ میکنن. این کیه و چیه که درباره قصاص نظر بده ... در زمان پیامبر هم یه عده و تا امروز یه عده دیگه با احکام اسلام مخالفت میکنن. مهم نیست
  • صحرا ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خانم کوثری باهاتون موافقم که در قران کریم به بخشیدن و عفو خیلی تأکید شده است و هیچکس در اجرای عفو و بخشش ناراحت نیست. اما قصاص مقوله ای جداست که خداوند نیز در ابتدا و موکدا بر گزینه بخشش تأکید دارد ولی به نظرتون حق گرفتن زندگی از یک انسان توحش نیست؟ در حالیکه ما باید حتی برای زندگی یک مگس هم ارزش قائل باشیم. به نظرتون اگر شما را بکشن، پدر و مادرت به همین راحتی قاتل شما را عفو می کنند و به راحتی از خون شما می گذرند؟
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    این جماعت لمپن هنرمند نما برای یک ویزای اروپایی حاضرند مادرشان را هم برای خوشایند غربی ها سر ببرند تا چه برسد به مخالفت با احکام اسلام و امید وارم یک کسی پیدا بشه مقدار اسید به صورت این خانم و یا مادرشان بریزد ایا انوقت حاضری ببخشی
  • حیدر ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    دوتا فیلم از این دست هنرمند نماها نشون بدن چهار تا خارجی معلو م الحال هم براشون تو پاریس و کن سوت و کف بزنن امر براشون مشتبه میشه میخوان قرآن را نقد کنن! مرده شور این هنرا ببرند.
  • محمد ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    این خانم هم برای ما مجتهد و صاحب فقه شده / بابا تو بازی تو کن چکار داری به کار خدا ، مگه کسی به حرفه تو دخالت میکنه
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    1 0
    وقتی یه آشغالی مثل '' فروشنده'' ساخته ونمایش داده میشه همه زبون در میارن دیگه
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    هر وقت یکی از اراذل یکی از عزیزانشو کشت اونوقت نظرشو رباره قصاص بپرسید و الا اینا چون در حالت امنیت و ارامش سر در اخور غرب و تفرکات غربی دارن سرمست غرور و بیرون گود نشینی اروغ روشنفکری پس میدن
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    1 0
    توصیه با حق فرق داره اینها حق قصاص رو توحش می دونن و خیانت اینها به جامعه اینجا رخ میده
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    2 0
    قصاص حکم اسلام است اگر قصاص نبود امنیت هم نبود خانم بازیگر
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    این وسط تو چی میگی تو برو 50 کیلو رسوایی رو یین
  • ممدوح ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    نظرت چی بیاییم به قاتل ها وجنایتکارها گل بدیم ها ها؟
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    البته صورت زیبای تقلبی به ضرب و زور انواع مواد آرایشی و جراحی!
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    1 0
    ناشناس14:26 آروغ روشنفکری بهترین تعبیر برای این بازیگرهای غربزده هنرمندنماست. آفرین
  • حسین ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    چیزی حالیش نیست.نمی فهمه، احکام قصاص در قرآن قید شده و بخشش یا عدم بخشش با وی دم هست، نص صریح قرآنه!
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 1
    جمله ای که به ایشون نسبت داده شده رو ایشون بیان نکردن و یک برداشت اشتباهی هست که احتمالا از روی کلیپهای کوتاه و دستکاری شده اشتباها به ایشون نسبت داده شده. صحبت ایشون این هست که اگر کسی قصاص رو ببخشه ، قانون باید مجازاتی رو به جای قصاصی که بخشیده شده در نظر بگیره. یعنی تنها بخشش یا قصاص رو در نظر نگیریم بلکه اگه کسی نخواست قصاص کنه راه سومی هم باشه. البته در قانون ما هم چنین چیزی هست یعنی در قانون ما مجازات جایگزین به جای قصاصی که بخشیده میشه هست ولی شاید به مدت زمانش انتقاد باشه که کم هست. بخشش قصاص به معنی این نیست که مجازات دیگر و جایگزینی برای جانی نباشد. قانون ما هم راه سومی دارد که همانطور که گفتم ممکنه به مدت زمانش انتقاد باشه.
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    عالي بود گل گفتي . يه مشت نابازيگر فاسد با اذهان هرزه و فاسد تر و البته بي سواد اجازه هر اظهار نظري رو به خود ميدن. بدبختي اينه كه اينا ميخوان بشن الگوي جوون ايراني . خدا به داد ما برسه
  • صادق ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    1 0
    او یک زن است و زن ها عاطفی تر از مردان هستند به همین دلیل نمیتوانند قاضی باشند زیرا حتما تحت تاثیر عواطف قضاوت ناعادلانه خواهند کرد. اما در جواب ایشان باید گفت اگر دیگران پی درپی خشونت آفرینی کنند ما پی درپی عطوفت نشان دهیم دیگر دراین جهان میشود زندگی کرد ؟ البته منکر عطوفت در مقابل خشونت هم نیستیم بعضی وقتها این روش جواب بهتری خواهد داد اما نه همیشه ونه همه جا. بستگی به افراد و شرایط دارد.
  • رضارجبی ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    بایدازاین فرد پرسید اگر مقتول پدرش باشد بازهم همین نظر رو داره یاخیر
  • علی ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 1
    به خانم هنرمند پیشنهاد میکنم فیلمی در این باره ساخته بشه با هنرمندی!خودش تا انشالا سال دیگه هم در کن شاهد درخشش فرهنگ ایرانی اسلامی باشیم
  • محسن ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    1 0
    جالبه این جماعت روشنفکرنمای بیسواد مخالف قصاص هستن ولی میخواستن بخاطر یک نفر(ندا آقاسلطان) کل کشور رو به فنا بدن،(حالا بماند که هموهم کار خودشون بود).
  • سعيد ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    1 0
    وحشي کسي است که بي فرهنگي خود را،بي ادبي وولانگاري خود را فرهنگ وهنر مي داند وبه آنهم افتخار ميکند
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    جنگ با قرآن عاقبتی ندارد. در برابر این معجزه آسمانی باید تسلیم بود ربنا اهدنا صراط المستقیم
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    تو یه بازیگر دسته سومی هم نیستی حالا درباره مسائل قضایی و فقهی نظر میدی اصلا سوادت به این حرفا میرسه سواد سینمایی هم نداری چه برسه به این حرفا
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    از این خانم دین و مذهبشون روهم سوال میشد !! اگر مسلمان و شیعه هست نباید چنین حرفی بزنه !! در ضمن ایشون به غیر از بازیگری حقوقدان و فقیه هم هستند که در این مسائل ادای صاحب نظران رو در میاره ؟؟؟؟ من تو شغل خودم ماهر و حرفه ای هستم ولی در بازگری هیچ بعد بیام بگم به این و اون دلیل شما بازیگر خوبی نیستید خودش قبول می کنه !!!!
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    فکر کنم یا از دین چیزی نمی داند یا مسلمان نیست و ادای مسلمانی درمیاره !!!! البته خدا می داند کدام است
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    ایول
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    اتفاقا بد هم نیست تا بفهمیم با چه کسانی طرف هستیم و اونها هم بدانند هر چیزی اومد سر زبان نباید گفت
  • محمد ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام علیکم دین مقدس اسلام کاملترین دین از ادیان الهی است که خداوند در قران کریم که بوسیله وحی بر حضرت محمد مصطفی«ص»نازل گردیده تمام اداب ورسوم زندگی جامعه اسلامی را برای هدایت بشریت در اختیار انسان قرار داده برای استفاده. وفهم مطالب قران کریم اول باید انسان بود.نه ارتیست سینما???
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    ایشون فقط یه راه مدنظرش هست اون هم همون راه سوم مورد ذکر شماست ایشون اساسا به قصاص قائل نیستند همون پز روشنفکری
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خانم کوثری قصاص همراه با امکان بخشش بهترین، دوراندیشانه ترین و عادلانه ترین راه ممکنه. حتی مکاتبی که معتقد به نرمی بیش از اندازه با مجرمان بودند شاگردان همان مکاتب در دهه های بعد معتقد به این شدند که مجرم در جامعه مثل یک عضو فاسد بدن است و اگر قابل درمان نباشد باید از بدن جدا شود. واقعا این بالوجدان قابل درکه که اگر مجنی علیه حق قصاص نداشته باشه، سنگ روی سنگ بند نمیشه و جامعه دچار سرخوردگی و خشم مظلومان و گستاخی مضاعف ظالمان میشه. از اونور بوم نیوفتید. اگر قصاص نباشه و مردم حس کنند حقشون گرفته نشده دست به انتقام های قبیله ای و رسوم جاهلی میزنند. اونوقته که مثلا وقتی به صورت دختری اسید پاشیده بشه، برادر اون دختر برای انتقام شخصی، به صورت خواهر اون نامرد اسید میپاشه و توحش رو توحش شکل میگیره.
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    ببینید اینا در حد همون فیلم بازی کردنشون هم بلد نیستن حتی بصورت فیلمی خوذشونو جای قربانی قرار بدن که اگر قرار بدن ازین درفشانیها نمی کنند.
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    اصلا تا وقتی خداوند منان به وسیله دین مبین نظرش رو در مورد مسائل مختلف بیان کرده نظر اینها چه اهمیتی داره
  • احمدی ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    بنام الله بنده مقداری باحقوق اسلام اشنایی دارم اولا باید دید مبنای حقوق اسلام چیست وآیا ما می توانیم خودمان وهستی وهمه چیز را بفهمیم آیا من واین خانم هنر پیشه بارها وبارها درزندگیمان اشتباه نکردیم ایا یک ملت باین همه عقبه در زندگی جمعی اشتباه نمی کند بارها به افراد رای دادیم وان هم یک عقل نه بلکه میلیون ها عقل بعد مدتی فهمیدیم که اشتباه کرده ایم بنابراین سوال اصلی این است که نه تنها این خانم بلکه کل بشریت اگر بدون معصوم وراهنمایی خدای بزرگ چیزیی را بگویند آنهم چیزی که اثرش اولا ابدی وازلی است وثانیا بی نهایت است وثالثا محدود به این دنیا فانی نیست یعنی درباره بشر که حتی از نظر جسمی بعدی بی انتهادارد واز نظر روحی هم ابدی و....آیا این خانم می داند که هر موجود جاهل باید از یک موجود عالم بی نهایت علی الاطلاق سوال کند والا دچار اشتباه خواهد شد شما نگاه کنید دراین یکصد ساله اخیر سیستم های حقوقی جهان چقدر تغییر کرده است امرو مجددا دنیا دارد به سوی مجازات برمی گردد یعنی پس دنیا به تعبیر این خانم که توحش را از مقابل توحش برداشت دید که جهان به دست مجرمین در حال
  • باقری ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    در این زمان به این افراد کسی توجه نمی کند مگیه یک چیزی بگم تا توجه ها را جلب کنم . وگرنه بزرگتر از اینا هم نمی تونند این احکام را زیر سوال ببرند
  • طاهره ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    به حکم قرآن گفته توحش؟؟؟؟؟؟؟ دادستان انقلاب بایدواردقضیه بشه به همه چیزتوهین ،به قرآن هم توهین؟؟؟؟؟؟
  • خوشخو ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    به حکم قرآن گفته توحش؟؟؟؟؟؟
  • امین ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خداوند این برنامه هفت افخمی رو پایدار بداره که خوب به این روشنفکرنماها میتازن.مسعود فراستی خوب به این ها میتازه هی میگه اینها شعور ندارن سواد ندارن اگر دوتا کتاب خونده باشن که نخوندن همونو هم نفهمیدن.خیلی حال میکنم با برنامه هفت
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    شهر که شلوغ بشه قورباغه هفت تیرکش میشه
  • مسافر تنها ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    سلمان رشدی ایرانی
  • حمیدرضا ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    ایشون این حرف را زده تا احتمالا نظر سینمای غرب را به خودش جلب کنه و مثل گلشیفته به هنرنمایی در فیلمهای هالیوودی بپردازد!!! خب اینجوری دوست داره دیگه... چه میشه کرد...
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خوشا آنان که هر از کر ندانند!! بازیگره در حد بازیگر بهش بپردازید..
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خوب آدم های وحشی که دیگران رو به ناحق بکشن اگر کشته نشن بقیه شون نمی ترسن و باز هم تعداد بیشتری توسط اونا کشته میشن. یعنی یه گناهکار رو نکشین تعدادی بیگناه کشته میشن. این بازیگرهای بیسواد رو چرا جمع نمی کنن؟
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    چرا هر بی فرهنگی بازیگر بشه؟ رانندگی هم گواهینامه می خواد. به صرف یه قیافه و چارتا ادای بازیگری که نباید بذارن اینا بازیگر بشن. تهیه کننده و کارگردان هم همینطور. باید صلاحیت فرهنگی داشته باشن که خوراک فرهنگی جامعه رو تامین کنن.
  • مرتضی ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    به نظر مطرح کردند نظرات این افراد بزرگ کردن بی مورد آنهاست.
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    عزیزم، اگر کسی وحشی بود به شما تعدی کرد شما با لبخند مقابله کن تا الگو باشی.
  • پویا ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    هر وقت عزیزش به دست کسی به قتل رسید باید راجع به این موضوع ازش نظر خواست زیاد از روی جوزدگی حرف نزنه...
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    بابا یه چرتی گفته ولش کنین
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    واقعا برای این بازیگر متاسفم. تا چقدر باید از اصول مسلمانیمان دور باشیم. معیار شده فقط فکر و ذهن خودمون. حداقل اگر ایمان به حرف خدا نداری، مسلمان که هستی تسلیم باش. حرفی نزن که مخالفت با حکم خدا باشد. واقعا اگر هر کسی بیاید اسید پاشی کند و طرف مقابل هم براحتی ببخشد مجرمین جری تر می شوند یا آدم تر؟ از حضرت علی پرسیدند عدل بهتر است یا فضل؟ فرمود عدل بخاطر اینکه هر چیز را در جای خودش قرار می دهد. از نگاه حکومت داری باید به موضوع نگاه کرد نه برداشت های صرفا دلی
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    اینو کجای دلمون بذاریم؟؟ حالا اگه یه فقیه بیاد یه نظر تو دنیای سینما و تئاتر بکنه همینا دادشون در میاد که آخه شما تخصصت چیز دیگه است تو حیطه ی ما نظر نده اما نوبت خودشون باشه تو هر چیزی سرک میکشن حتی تو کار خدا...
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    تو حوزه ی مسئولیت های خودت نظر بده و تو کاری ک به شما مربوط نیس دخالت نکن
  • حسن ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    باید دقیقا صوت جلسه بررسی شود و اگر این بازیگر ، مسلمان باشد و به صراحت حکم قصاص را رد کند، مرتد خواهد بود.
  • سلمان ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    حضرت امام در پاسخ به جبهه ملی که با لایحه قصاص در ابتدای انقلاب مخالفت کرده بودن حکم به ارتداد این فرقه داد با این حساب این خانم هم مرتد محسوب میشه
  • سلمان فارسی ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام قصاص حکم خداست تا جلوی خیلی از کارها مخصوصا قتل را بگیرد.اگر قصاص نبود خیلی ها آزادانه سر کوچکترین مسئله ای طرف مقابلشان را می کشتند.من تا به حال در مورد قصاص و ابعاد مختلف آن تحقیق نکرده ام ولی گوش به حرف بزرگان دینم می دهم و می گویم قصاص باید صورت گیرد.قصاص حکم خداست و توحش نیست.توحش را کسی انجام می دهد که چاقو و یا اسلحه به دست می گیرد و به اسم آزادی بچه های مردم را مش کسند و شما ککتان نمی گزد و از او هم حمایت می کنید.پخانم باران کوثری شما در جایگاهی نیستید که بخواهید نظر بدهید.لطفا در حیطه کارهای خودتان نظر دهید هر چند می دانم که در آن زمینه هم حرفی برای گفتن ندارید.
  • سلمان فارسی ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام قصاص حکم خداست تا جلوی خیلی از کارها مخصوصا قتل را بگیرد.اگر قصاص نبود خیلی ها آزادانه سر کوچکترین مسئله ای طرف مقابلشان را می کشتند.من تا به حال در مورد قصاص و ابعاد مختلف آن تحقیق نکرده ام ولی گوش به حرف بزرگان دینم می دهم و می گویم قصاص باید صورت گیرد.قصاص حکم خداست و توحش نیست.توحش را کسی انجام می دهد که چاقو و یا اسلحه به دست می گیرد و به اسم آزادی بچه های مردم را مش کسند و شما ککتان نمی گزد و از او هم حمایت می کنید.پخانم باران کوثری شما در جایگاهی نیستید که بخواهید نظر بدهید.لطفا در حیطه کارهای خودتان نظر دهید هر چند می دانم که در آن زمینه هم حرفی برای گفتن ندارید.
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    قران! اگر قبولش نداشته باشیم چی
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    الان اگر حضرت امام زنده بودند حتما حکم تکفیر و ارتداد ایشان را صادر میکردند و مهدور الدم میشد!!! اما امروزه به لطف فضای باز سیاسی و فرهنگی - البته گشاد واژه بهتریه- هر دهن گشادی مثل ایشون میتونه حکم مترقی قرانی قصاص رو زیر سوال ببره!!!!
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ...
  • ali ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    ببینم عزیزتو بزنن بکشن باز همینو میگی.
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    آبجی بعضی از قاتل ها از کارشون لذت میبرن، به تمام معنا جانی هستن. تا حالا قتلی که با قصاوت قلب انجام شده باشه دیدی؟ قتل وحشیانه. والا نمیشه نگفت، روم به دیوار شرمنده ام طرف تجاوز میکنه و بعد یارو رو میکشه. روانی هایی رو داریم که با مقتول بازی میکنن. داداش، اینا باس جامعه خطرناکن. شما رضایت بده و قصاص نکن، ولی جرم از منظر عمومی هم بررسی میشه هیئت منصفه شاید قبول نکنه.
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    ناشناس۱۹۵۶ قانون ما بر اساس قرآن است و از قضا مردم ایران هم اکثریت مسلمانند پس عقیده ات را برای خودت نگه دار البته اگر با شعور غریبه نبودی این حکم عقلانی را میپذیرفتی
  • حیدر ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    پاسخ به ناشناس۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹ رسوایی به قرآن توهین کرده؟!!!!!!!!!!!!!!!! یا سبک زندگی اسلامی را با قرآن و حدیث یاد مردم میده؟؟؟ دست بردارین از این شیفتگی غرب! غربزدگی هم حد و حساب داره! حاضرید برای اینکه مشتی سکولار شما را آدم حساب کنن از همه چیزتون بگذرید حتی عقاید و قرآن و... دم مهران غفوریان گرم که جواب شبکه های ماهواره ای را داد و گفت دعوای من و یالثارات ربطی به شما نداره و نیاز به چرت و پرتهای شما ندارم ما کشور داریم فرهنگ و تمدن داریم نیازی به پارس کردن شما که هر روز با فضاحتی جدید درعرصه اخلاق و سیاست و کشتار و ظلم مطرح میشین نداریم
  • SARBAZ ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    با سلام/ جالبه چه كسي به اينا گفته تو جايگاهي هستن كه ميتونن در رابطه با اين مسائل و احكام اصولي ،نظرهاي مفتضحانه و بي خردمندانه خودشون رو بروز بدهند؟!!!!! يكي نيست بگه شما در مسائل شرعي جزئي خودت درجا ميزني ،بلند شدي اومدي درباره مسئله اي كه حتي قضات با احتياط حكم صادر ميكنن اظهار نظر ميكني.
  • فرهاد ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    قرآن بهترین و عادلانه ترین راه حل را ارائه کرده است ، قصاص یک مفهوم آسمانی است و نه تنها زشتی در آن وجود ندارد بلکه عین عدالت است
  • فردین ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    دقیقا۰ اینها غرب ـ ذلیل ، بی هویت و هرهری مذهب هستند۰
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خانم بازیگر قصاص که حق بازمانگان مقتول است از نظر جنابعالی توحشه توحش را تو زدی که دوروز نینی به لالات گذاشتن دوتا فیلم بازی کردی اومدی نظر میدی. نشستی کنار گود ، اگه یکی بیاد عزیز تو رو بکشد ایا حاضری ببخشی ،، ای حقی است که خداوند برای خانواده مقتول قایل شده تو بالاتر ازخدایی لطفا هرموقع رساله خدایتونو نوشتید برای منهم بفرستید هزینهاش را پرداخت میکنم تا اموراتت بگذر الهه خانم
  • حسن ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    چشم، از این دفعه به رساله شما رجوع میکنیم. متاسفانه در این مملکت یه عده بی سواد که با پارتی 4 تا فیلم بازی میکنن دچار اعتماد به نفس کاذبی میشون که اونا رو دچار توحش عجیبی میکنه.
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    حالا دیگه اجرای حکم الهی میشه توحش!!!!
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    بازیگران قبل انقلاب با ان فیلمهایی که بازی میکردن هرگز بخودشون اجازه نمیدادند که به خدا و اسلام قران توهین کنند متاسفم از این قشر روشنفکر نما ، و باصطلاح بازیگر ،
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    بازیگران قبل انقلاب با ان فیلمهایی که بازی میکردن هرگز بخودشون اجازه نمیدادند که به خدا و اسلام قران توهین کنند متاسفم از این قشر روشنفکر نما ، و باصطلاح بازیگر ،
  • ناشناس ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خانم کوثری اگر یکبار و فقط یکبار به توحش اسراییل اعتراض کردی، اگر فقط یکبار علیه قبله ات آمریکا و توحشش در جای جای دنیا حرف زدی و به حضور نظامیانش که کودکان نشونه اسلحه هاشونه بعد بیا دم از بخشش و گذشت حرف بزن، وگرنه اصلا باورمون نمیشه
  • ناشناس ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    وحشی خودتی که حرف وحشی هایی مثه اسراییل و آمریکا از دهن تو در میاد
  • حسین ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    با عرض تاسف خدمت همه هموطنان خوبم که خون جلوی چشماشون رو گرفته پیشنهاد میشود متهم را بجای قصاص مجبور کنن روزی چهل بار نظراتشان را در مشرق بخواند. البته گمان میرود متهم بیچاره خودش بعد از دو روز داوطلبانه تقاضای قصاص خواهد کرد. خداوند انشالله همه ما را آدم کند. مشرف جان زحمت نکش ایمیل ردی نفرست که نظر قابل چاپ نیست. خودت میخونی کافیه.
  • سروش ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    راحت گرفتن زیادی هم توحش زیادی میاره کسی یا کسانی که توی غرب جنایاتی رو مرتکب میشن اگر حکم قصاص وجود می داشت چندیدن و چند باره جنایاتشون رو تکرار نمی کردند که اسنادش توی سینمای غرب بیرون بیاد و در مورد کشتارها فیلم بسازند فیلمها جملگی سرگرمی نیستند فریادهای خاموش دنیایی هستند که توی تولید میشن این همه سلاح به دستی از ترس نداشتن امنیت است همین قصاص توی ایران باعث شده که جناب بازیگر الآن امنیت داشته باشه وگرنه اگر توی غرب بود جناب بازیگر خانم جرأت نداشتند تا ساعت 6 غروب بیشتر بیرون بمونند همین زورگیرها و الاف هایی که توی شهر تهران بعضی اوقات جنایاتی رو مرتکب میشن اگر قانون قصاص نبود کثافت کاریهاشون دامن بازیگر خانم رو هم آلوده میکرد موندم چرا به جالهای بدش فکر نمی کنه اگر فکری داشته باشه که اگر قصاص که حق مسلم یک فرده نبود برای امنیت تو هم نبود ایشون حق نداره در مورد حق افراد دیگه تصمیم بگیره اگر قصاصی هست و یا قراره بخخششی بشه ربطی به جامعه نداره به فردی و یا افرادی که مورد ظلم واقع شدند ربط داره کسی که به دین اجتماع خودش احترام نمیگذاره و شده بلندگوی غرب و تفکر ناقص اونها حق نداره راجب انتخاب انفرادی در مورد حکم قصاص اسلامی یا رعفت اسلامی یک مسلمان حرفی بزنه.
  • محمد ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    و في القصاص حياة يا اوالوالباب : زندگی ماها در قصاص هست چون ان شاء الله همه ی کسانی که نظر منطبق با اسلام دادند صاحب خرد اند . دوستان به خدا مردیم از دست یک مشت فاسق فاسد که فکر می کنند اسلام عقب ماندگی و حقوق بشر خنده دار و کثیف آمریکایی مدرنیته اگه شما بیل زنید اول باغچه ی درب و داغون خودتون (سینما ) رو بیل بزنید و چرند نگید و سینما رو به اون ها برسونید .من حرفی می زنم امید وارم حرف درستی باشه کسانی که قصاص میکنن در روز جزا خدا نمیگه چرا قصاص کردین واونایی که می بخشن خدا نمیگه دست شما درد نکنه پس عواقب امور رو در نظر بگیرید و به چرندیات بعضی بی دین خدا نشناس ( ولی واقعا عزیزان بازیگر دیندار هم داریم ) گوش نکنن اللهم العن من حرم حلال محمد وآله و من حل حرام محمد و آله
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    این خانمهای هنرمند اگه یکی ازشون ایراد بگیره ولو اینکه درست باشه بلافاصله واکنش نشان میدن و عمل قصاص رو انجام میدن بدون حضور در دادگاه وجدان خود. اونوقت واسه مردم تز احکام قضایی میدن. اگه کسی تو خیابون بهشون متلک بزنه هیچی نمیگن ولی در درون خودشون دوست دارن تیکه تیکش کنن.
  • سروش ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    سینمای روشنفکری یا سینمای بی دینی؟؟؟؟ چرا باید حرفهای خارج از دین برای مردم و برای ایجاد شبهه در جامعه و تحقیر جامعه به اتهام توحش توسط یه به ظاهر بی دین که خودش رو با عنوان روشنفکری بزک کرده، زده بشه و در دین خدا و حکم خداوند و حق انفرادی افراد (حق الناس) با نام روشنفکری حکم صادر کنند کسانی که حکم خداوند رو میخوان نقض کنند غلط میکنند بخوان از در بی دینی با بزک روشنفکری حکم صادر کنند.
  • علی ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    متاسفانه این خانم فقط کلمه قصاص رو شنیده و از احکام و زیر بم خبر ندارد ...ایا کسی ک تجاوز ب عنف کند و زور گیری و در واقع یک ملت را عاصی از خودس ک نه جان مردم و ناموس مردم امنیت نداشته باشن حکمش چیه میتونه باشه ؟؟؟؟/
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    شما برو فیلمتو بازی کن در مورد قانون نظر ندی بهتره .برای خانواده خودت هم اتفاقی پیش میومد این حرفو میزدی؟ قصاص باید باشه اگه نباشه جامعه پر از فساد میشه
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    صورت زیبا نه صورت آرایش کرده
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    چون نوکر امریکان
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    کارشناسان مشرق چقدر فحش و توهین بلدند خوب در مورد ده نمکی هم نظر بديد که در همه مسائل سیاسی ورزشی اجتماعی دینی و... افاضه علم می کند
  • عدالت ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    انشاا... یکی پیدا میشه عزیز ترین کسش را می کشه اون وقت رضایت میده ما هم می بینیم.
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    بدبختی ما این بازیگر نیست بدبختی ما عدم مطالعه هستش ... روزی سی ثانیه !! ولی نکته اصلی اینکه اگر نبودن بچه های حزب اللهی که دفاع کنند از این دین و کشور شما الان داشتید تو خرابه های تهران از ترس بمب و موشک شلوارتون رو عوض میکردید !!
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    ایشالا سر یکی از نزدیکات بیاد ببینم میخوای به یارو فحش بدی تا دلت آروم شه!!!!!
  • یک ایرانی ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    دهان او به اندازه این حرف ها نیست، سرش به کار خودش باشد
  • ايمان ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    چيه خانم كوثري ميخواي بگي روشنفكري ؟؟ اصلا تو صلاحيتشو داري بخواي درين مورد نظر بدي ؟؟ بازيگري خانم .. بخدا اگه مردم شما رو بزرگ نكنن شماها هيچي نيستيد خانم ..هيچي ببينم اگه يه نفر يكي از اعضاي خانوادت رو بكشه ..اون وقت هم اين اراجيف رو ميگي يا نه .. كدوم توحش ؟؟ نص كلام خدا توقرانه .. عقلتو بكار بنداز با احكام خدا در نيفت
  • عباس ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    باران خانم انشااله یکی زد یکی از عزیزانت رو کشت شما رضایت بده.توچه میفهمی....چقدر فهم دینی داری...تنها هنرت اینه که بازیگری اگه اونو ازت بگیرن چی برای عرضه داری.....تو زیاد میفهمی یا خدا!!!!!؟؟؟؟؟؟توی چیزایی که تخصص نداری اظهار نظر نکن برات بده....
  • خان محمدعلی آقا ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    این خانوم با گفتن این جملات و انتشار آن در خبرگزاری ها و روزنامه ها میخواهد بیش از این و بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرد و در کانون توجهات باشد و طبق گفته های قبلی خودش از کمبود توجه رنج می برد
  • ناشناس ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خط قرمز ده نمکی اعتقادات و کتاب آسمانی یعنی قرآنه مسایل سیاسی و اجتماعی و ... هم مقدسات 1.5 میلیارد نفر مسلمان نیست و وارد شدن در اونا خطری نداره مثل نقد قرآن توسط این خانم به اصطلاح بازیگر!!! نیست که خون همه را به جوش بیاره
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    ايا مخلوق از خالق بيشتر مي داند ؟
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    احسنت...
  • دکتر گاوچرون از کومور ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    میگن اگه میخوای یکی رو خراب کنی تخریبش نکن، ازش بد دفاع کن. حکایت حرف توئه درباره امام. مشرق خنگم چاپ میکنه.
  • بخشش کنید ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    1 0
    موضوع قصاص در قرآن از آیات مختلفی استنباط می شود مثلا در آیه 194سوره بقره نوشته شده است: الشَّهْرُ الْحَرَامُ بِالشَّهْرِ الْحَرَامِ وَالْحُرُمَاتُ قِصَاصٌ فَمَنِ اعْتَدَى عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُواْ عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَیْکُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ ﴿۱۹۴﴾ این ماه حرام در برابر آن ماه حرام است و [هتک] حرمتها قصاص دارد پس هر کس بر شما تعدى کرد همان گونه که بر شما تعدى کرده بر او تعدى کنید و از خدا پروا بدارید و بدانید که خدا با تقواپیشگان است (۱۹۴) اما در بسیاری از آیات نیز خداوند بر لزوم عفو و بخشش و تقدم دیه بر قصاص تاکید کرده است : مثلا در آیه 178 همان سوره بقره تاکید شده است که گرفتن خون بها یا دیه از اجرای حکم قصاص بهتر است و باعث رحمت و گشایش خداوند می شود: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِصَاصُ فِی الْقَتْلَى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالأُنثَى بِالأُنثَى فَمَنْ عُفِیَ لَهُ مِنْ أَخِیهِ شَیْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاء إِلَیْهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِکَ تَخْفِیفٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَى بَعْدَ ذَلِکَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِیمٌ ﴿۱۷۸﴾ اى کسانى که ایمان آورده‏اید در باره کشتگان بر شما [حق] قصاص مقرر شده آزاد عوض آزاد و بنده عوض بنده و زن عوض زن و هر کس که از جانب برادر [دینى]اش [یعنى ولى مقتول] چیزى [از حق قصاص] به او گذشت‏شود [باید از گذشت ولى مقتول] به طور پسندیده پیروى کند و با [رعایت] احسان [خونبها را] به او بپردازد این [حکم] تخفیف و رحمتى از پروردگار شماست پس هر کس بعد از آن از اندازه درگذرد وى را عذابى دردناک است (۱۷۸) لَئِن بَسَطتَ إِلَیَّ یَدَکَ لِتَقْتُلَنِی مَا أَنَاْ بِبَاسِطٍ یَدِیَ إِلَیْکَ لَأَقْتُلَکَ إِنِّی أَخَافُ اللّهَ رَبَّ الْعَالَمِینَ ﴿۲۸﴾ اگر دست‏خود را به سوى من دراز کنى تا مرا بکشى من دستم را به سوى تو دراز نمى‏کنم تا تو را بکشم چرا که من از خداوند پروردگار جهانیان مى‏ترسم سوره مائده آیه 28 در سوره نحل آیه 126 : وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُواْ بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُم بِهِ وَلَئِن صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَیْرٌ لِّلصَّابِرینَ ﴿۱۲۶﴾ و اگر عقوبت کردید همان گونه که مورد عقوبت قرار گرفته‏اید [متجاوز را ] به عقوبت رسانید و اگر صبر کنید البته آن براى شکیبایان بهتر است (۱۲۶) در این آیه نیز خداوند افراد را به صبر و شکیبایی دعوت می کند و می گوید صبر و شکیبایی از انتقام جویی بهتر است.همچنین در آیه 28 مائده نیز خداوند می گوید آن دسته از بندگانش که از او می ترسنداز انتقامجویی خوداری می کنند و در همه آیاتی از قرآن که مفهوم عقوبت دارد خداوند در ادامه آیه مومنین ار از انتقام جویی منع می نماید و به صبر و شکیبایی دعوت می نماید و تاکید می نماید که اگر این حکم اجرا نشود بهتر از اجرای آن است.لزوم بخشش و رحمت علاوه بر این مطلب در بیشتر آیات نیز به چشم می خورد و چندین برابر آیات قرآن در باره جنگ آیاتی در باره جنگ یا عذاب آیاتی در باره رحمت و بخشش نازل شده است
  • محمد ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    این هجمه ای که علیه قصاص صورت می گیره بسیار ناجوانمردانه هست . به نظر من کسی که مرتکب قتل عمد می شه اونهم با چاقو زدن یا امثالهم باید اعدام بشه . فردی که یک بار چنین غلطی کرده هیچ تظمینی نیست که دوباره این کار رو تکرار نکنه. قصاص حق خانواده ی مقتول هست نباید شرایط رو به سمتی برد که مردم برای احقاق حقشون شنوده ی هزاران حرف ناجور باشن
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    جبهه آزادی همچین غلط اضافه ای کرد امام این حرکت رو ارتداد دونستن
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    بازیگر نما هایی جدیدا پیدا میشوند که با عدم مطالعه در زمینه های مختلف اظهار نظر میکنند آن هم مسایل حقوقی و فقهی . آخر شما در حد این مسایل هستی یا از جای دیگر شارژ ات کرده اند؟!!
  • علی ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    اگر کسی شک در قصاص که یک امر قرآنی است داشته باشد من او را مسلمان نمی دانم حتی اگر در ظاهر مسلمان زاده باشد.گفته های صریح این شخص مصداق نامسلمان بودن ایشان اشت.
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    متاسفانه وقتی مردم احمق و نفهم و بیسواد شوند عده ای هم این افراد را بزرگ جلوه میدهند و نظرسنجی میکنند و از نفهمی و بیسوادی بهره برداری میکنند و یک اصلاحی هست که میگه سایه افراد کوچک جایی بزرگ میشه که افتاب در حال غروب باشد. با تشکیل کمپین کتابخوانی و مطالعه باید مانع فعالیت وزیر فرهنگ ارشاد و سواری اش بر مردم شد.
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    یعنی اینکه یکی برنه بابای این خانم رو بکشه اون با یه دسته گل بره خونه قاتل باباش
  • محمدرضا ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    مشرق تو هم یه چیزیت میشه ها ما پول بلیط میدیم اینا بازی کنند نه حرف مفت بزنند بازیتو بکن و گرنه پول بلیط رو قطع میکنیم
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    بازیگره ، بازیگر . میفهمی ؟!!
  • سیب سبز ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    با سلام خدمت همه خیلی جالبه کسانی که اجازه اظهار نظر در مورد حرفه و تخصص خودشون رو به کسی نمیدن ولی حالا بدون تخصص و شناخت نسبت به مسائل شرعی و فقهی اجازه نقد نسبت به کلام وحی رو به خودشون میدن.... البته وقتی موج روشنفکری راه میافته خیلیها بدون علم نسبت به مسائل مختلف مثل حجاب،نماز،قیام امام حسین (ع) و.... اظهار نظر میکنند..... نسبت دادن توحش به مسئله قصاص بدون تحقیق اولین اشتباه این خانومه گرفتن حق از فرد دارای حق قصاص و نسبت دادن عمل توحش برای حق مسلم ایشان اشتباه دوم به جای احساس فرد در آن لحظه که شخص عزیزی را به بدترین شکل از دست داده اشتباه سوم بماند که به تمام کسانی که حق قصاص را اجرا کرده اند توهین شده و حق تعقیب کیفری طبق قانون برای آنها شناخته شده است..... و سخن آخر اینکه ما این خانوم و وجدانش رو با خودش و جنازه یکی از عزیزانش که به واسطه قتل از بین رفته تنها میزاریم......
  • حامد ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    اگر ایشون راست می گن برن تو دفاتر اساند رسمی برای خودشون سندی رو تنظیم کنند و و در اون بنویسند اگر کسی من رو به قتل رسوند قصاص نشه و باهاش به ملایمت رفتار بشه. توحش نامیدن مجازات شرعی و قانونی قصاص خودش بالاترین توحش است. توحشی که در آن قاتل قهرمان و قتل عملی مدنی تلقی می شه. توحشی که در آن قاتل صاحب حق و خانواده مقتول عده ای وحشی نامیده می شن. توحش این است که کسی از قاتل دفاع کرده و محازات قاتل را توحش بنامد. یکی از بهترین راه های بستن دهان چنین افرادی این است که یکی از اعضای خانواده آنها را به قتل برسانند و بعد بگویند شما ببخشید و فیلمش را بگیرند و در سینماها نشان دهند.
  • ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    ولکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب اگر کسی دارای اندیشه و فکر باشد با اندکی تامل، به برکات قصاص در جامعه پی میبرد، ولی حیف که اکثرهم لایعقلون فهم احکام اسلام، نیاز به تعقل و اندیشه دارد و برخی افراد از تعقل و اندیشه محروم هستند.
  • حجت ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    امام فرمودند:«من می خواهم ببینم که این راهپیمایى که امروز اعلام شده است، اساس این راهپیمایى چه هست. من دو تا اعلامیه از «جبهه ملى» که دعوت به راهپیمایى کرده است، دیدم. در یکى از این دو اعلامیه، انگیزه‏اى که براى راهپیمایى قرار داده‏اند، لایحه «قصاص» است. یعنى مردم ایران را دعوت کردند که مقابل لایحه قصاص بایستند. در اعلامیه دیگرى که منتشر کرده بودند تعبیر این بود که «لایحه غیرانسانى»! ملت مسلمان را دعوت می کنند که در مقابل لایحه قصاص راهپیمایى کنند، یعنى چه؟ یعنى در مقابل نص قرآن کریم راهپیمایى کنند! شما را دعوت به قیام و استقامت و راهپیمایى می کنند در مقابل قرآن کریم. نص قرآن کریم.» امام همچنین ادامه دادند: «آقایان تمام تکلیف‌ها را به جا آوردند و عمل کردند، فقط یک تکلیف مانده و آن جمهورى اسلامى را به هم زدن؟! تمام تکلیف‌هایى که بر ما و شما متوجه است، چه از قشر نویسندگان و روشنفکران و جبهه‏ ها و نهضت‌ها و سایرین، تمام تکالیف فقط منحصر به این شده است که این جمهورى اسلامى را در خارج از کشور طور دیگرى که هست نمایش بدهید و مردم را دعوت کنید که بر خلاف جمهورى اسلامى شورش کنند؟! دیگر همه چیز درست شده است، فقط این یکى مانده؟!... من باید متاسف باشم، من باید بسیار متاسف باشم، از اینکه غیب نمی دانم! نمی دانستم در چنته اینها چه هست. من بعضى از اینها را می پذیرفتم؛ به ایشان هم محبت می کردم؛ لیکن نمی دانستم که اینها بر ضد قرآن هم قیام می کنند.» امام در نهایت تصریح کردند: «اینها مرتدند. جبهه ملی از امروز محکوم به ارتداد است. بله، جبهه ملی هم ممکن است بگویند که ما این اعلامیه را نداده‌ایم. اگر آمدند در رادیو امروز بعد از ظهر آمدند در رادیو اعلام کردند به اینکه این اعلامیه‌ای که حکم ضروری مسلمین، جمیع مسلمین را غیرانسانی خوانده، این اطلاعیه از ما نبوده؛ اگر اینها اعلام کنند که از ما نبوده، از آنها هم ما می‌پذیریم.»
  • حجت ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    با توجه به نظر امام خانم کوثری مرتد می باشند.
  • مرادنیا ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 1
    اول گفتید فاسده بعدگفتید مرتده بعد گفتید باید دادگاهی بشه!! اینه تحمل حرف مخالف ؟! اینه آزاد اندیشی! چرا هرکسی حرفی مخالف شما می زنه طرف رو به اعدام محکوم می کنید
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    قصاص امری الهی است و کسی نمی تواند آن را زیر سئوال ببرد باید با این افراد برخورد جدی و شده و حکم خداوند در رابطه با آن هارا اجرا نمود
  • مهدی ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    همین مونده که در احکام خدا دخالت بکنین
  • شاپور ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    متاسفانه آدمهایی که در رشته خودشون هم تخصصی ندارند و بواسطه باند بازی و سفارش و پارتی بازی جلوی دوربین می روند و هیچ هنری جز بزک کردن و عروسک فرنگی کردن خودشون ندارند خیلی راحت در مورد حساس ترین قوانین اظهار نظر می کنند آیا این آدما که غرق در ناز و نعمت و خوش گذرانی هستند و ازدواجشان هم 6 ماه طول نمیکشه و در همه زمینه ها تنوع طلبند باید با جبر مطبوعات الگوی جامعه و جوانان ما باشند ؟ واقعا برای خودم و مردم سرزمینم با این الگوها متاسفم
  • Triumph ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    ان شالله که خانوادشون سالم باشن... ولی آیا اگر این اتفاق سر مادرش یا فرزندش بیفته آیا خودش حاضره از قاتل بچه اش بگذره؟
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    من همیشه به این فکر میکردم
  • mahdi ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    ایشون یه بازیگره نمیدونم چیه تو مملکت ما همه به همه چی کار دارن.سرکار خانم مگه شما حقوقدان یا کارشناس اسلامی هستی. شما تو حوزه تخصص خودت اظهار نظر کن. در ثانی اگه یه اتفاقی برای خانواده خودت هم بیفته همین نظر رو داری؟؟
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    مخالفت با حکم قرآن، اعدام
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    چرا شما که اینقدر آزاداندیش و بی غرضی همه را یکی کردی؟ اینه آزاداندیشی!!!
  • سروش ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    قانون باید یه تفاوتی بین جنایتکار وحشی و فردی که وحشیگری علیه اون یا کسانی که به موجب قتل عمد مورد ظلم و توحش واقع شده قائل شود، قوانین غرب فاقد چنین تفاوتی و نگرشی هستند و به واسطه خوی تجاوزگری و جنایت پیشگی در غرب و دارا بودن فرهنگ جنایت و نژاد پرستی قادر به تشخیص ظالم از مظلوم به سبک و سیاق قوانین اسلام نیست . در دین اسلام برای هر جرم و جنایتی حد و حدودی وجود دارد و همه رو به یک چشم نمی نگرد ولی در غرب همه و همه و همه چه قاتل و چه قاچاقچی به چشم مجرم دیده می شوندو قادر به تفاوت بین ایندو نیستو فقط مدت زندانی شدن این دو با هم فرق داره. قانون غرب که نشأت گرفته از تمدن غرب حشی و روح گانگستری است که در سینمای غرب و سیاست غرب هم مشهود است هرگز و هرگز و هرگز نمی تواند بین کسی که به جنات پرداخته و کسی که مورد جنایت قرار گرفته به عدالت رفتار کند قانون غرب قادر به تشخیص امر به معروف و نهی از منکر نیست که اگر این قانون الهی رعایت شود دیگر خانم بازیگر که نقش مدافع حقوق بشر به سفارش غرب رو داره با لبخندی ملیح وقت گرانسنگ خود را خرج اراجیف غربی میکند را از دست نخواهد داد امیدوارم توی این نقشت هم مثل نقشهای تلویزونی و سینمایی موفق وارد بشی ولی توصیه میکنم بهتره که این نقش رو خیلی جدی نگیری.!!!
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    یعنی چه هر کسی از هر رده ای و هر شغلی تو مسائل دینی و شرعی صاحب نظره مگه در سش رو خوندن
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    0 0
    بازیگر نما هایی جدیدا پیدا میشوند که با عدم مطالعه در زمینه های مختلف اظهار نظر میکنند آن هم مسایل حقوقی و فقهی . آخر شما در حد این مسایل هستی یا از جای دیگر شارژ ات کرده اند؟!!
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    0 0
    خیلیا هم بودن بخشیدن آدمیرو میشناسم قاتل معتاد فرزندشو بخشید و کمک کرد تا درمون بشه پس باید بگیم به حکم قرآن عمل نکرده؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    0 0
    خانم کوثری هر وقت روی صورت خودت اسید ریختند شما نگذار عامل اسید پاشی به شما قصاص شود.توحش را با توحش طبق فرمایش خودتان پاسخ ندهید.گذشت داشته باشید وعمری را با همین چهره زندگی گنید.فعلا نفس تان از جای گرم بلند میشود.
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    1 0
    هر وقت سرشو داعشی ها بریدند به باباش همین اراجیف خودشو یادآوری می کنیم
  • حجت ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    1 0
    من نظر خودمو نگفتم نظر امام رو گفتم. ضمنا حکم خدا بالاتر از نظر بنده و جنابعالی است. اگه مشکلی هست کسی بعد مهاجرت به بلاد فرنگ دلش براتون تنگ نمی شه
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • امین ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    روشنفکری یعنی اینکه هر کسی در حوزه تخصصش اظهار نظر کنه و حوزه مورد بحث هم مربوط به کارشناسان دینی است؛ متاسفانه در جامعه ی ما هر کسی به خودش این اجازه رو می ده در جایی که علم کافی نداره حرف بزنه و این یعنی ....
  • سهیل IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام. تو باران کوثری زشت تو چه کسی که نظر بدهی! با پارتی بازیگر کرده اند. باید بروی غازچرانی. ای توفاله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس