چگونه دلسوزان آسیب‌های اجتماعی که دلواپس نقش قصاص در تکمیل خشونت شده‌اند، نقش توحش برهنه‌ «لانتوری» در دامن زدن به خشونت در جامعه را در نظر نمی‌گیرند و وزیر محترم ارشاد نیز، این فیلم را قرآنی می‌خواند؟

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - «لانتوري» فيلمي كه در نظر وزير محترم ارشاد «فيلمي قرآني» مي‌نمود، حالا چند روزي است كه از دهان بازيگرانش با عبارت «چرخه خشونت» تفسير مي شود. «لانتوري»، فيلمي كه خشونت از لحظه‌‌لحظه‌اش مي‌بارد و هر مخاطبي را با بغض و نفرت از هر كس و هر چيز از سينما خارج مي‌كند، حالا مانيفست افرادی شده كه حتی قادر نیستند چرخه‌ی یک نقد سالم سینمایی را بدون استفاده از خشونت کلامی کامل کنند. آن قدر خشن‌اند كه حتي در مقابل حرف بزرگتر از دهانِ «قصاص» به عنوان حلقه‌ی تکمیل چرخه‌ی خشونت»، تحمل نقد يك متخصص مسائل اجتماعي را هم ندارند اما حق اعتراض به نص صریح قرآن را همچنان براي خود محفوظ داشته‌اند.
 
تصویر برهنه خشونت بر پرده سینما
 
 
آن‌ها كه تا با فيلم‌شان بر اساس قوانين مصوب اين كشور برخورد كوچك نظارتي مي‌شود، در برلين و كن، پيش چشم آقاهاي غربي‌شان، فرياد برمي‌آورند كه آزادي از ما سلب شده و تيغ سانسور، زبان‌مان را بريده است. حال آن‌كه فيلم‌شان را ساخته‌اند و اكران كرده‌اند و خودشان خوب مي‌دانند كه اولين‌هاي اين جريان تند و خشن و فحاش نيستند، در داخل به دور زدن سیستم‌های نظارتی و‌ این که وزیر ارشاد را در تشخیص قرآنی یا ضدقصاص بودن فیلم‌شان، به گمراهی انداخته‌اند، می‌بالند و اما خارج از کشور همواره از محدودیت‌های سانسور نالانند.

لانتوري‌ها كه براي تز عدالت‌ اجتماعي مدنظر خودشان مرثيه‌اي خشونت‌بار مي‌سازند و از مرتكبين توحش و بدویتی در حد روسپي‌گري و حيله‌گري و زورگيري و اسيدپاشي در خيابان‌هاي شهر، قهرمان مي‌سازند، حالا عَلَم «چرخه خشونت» را به دست گرفته‌اند و در دانشگاه و روزنامه دوره افتاده‌اند كه قانون خدا، مسبب دامن زدن به آسيب‌هاي اجتماعي است و بازیگر نقش يك فعال به اصطلاح حقوق بشري، بيش از خدا مي‌فهمد كه دارد «چرخه خشونت را با كاري كه مي‌كند نابود مي كند و حركتش يك حركت انساني است».
 
تصویر برهنه خشونت بر پرده سینما
 

آن هم انساني كه در جهان فيلم، چيزي بيش از يك لانتوري قابل ترحم اما قهرمان نيست؛ يك وحشي افتاده به جان اجتماع كه اول با روسپي‌گري و فريب، هر كسي كه يك ماشين مدل بالا سوار است، او را به دام مي‌اندازد، بعد خيلي‌انساني، عاشق مي‌شود و بعد هم در اوج انسانيت عشقش را با اسيدپاشي ابراز مي‌كند. او را بايد بخشيد البته نه چون بخشيدن، ايثاري بزرگوارانه و خدايي است كه اصلا خدايي در فيلم وجود ندارد؛ بلكه چون قصاص، «چرخه خشونت» را تكميل مي‌كند! اصولا آدم بايد يك انسان منطقي باشد و مثل انسان‌های جهان پيشنهادي فيلم، اول به جان شهروندان ديگر بيفتد و خونشان را با زورگيري و وحشي‌گري بمكد بعد هم مثل هر آدم منطقي ديگري عشقش را خيلي سالم (!) ابراز كند، بعد هم چون همه‌ی آدم‌هاي جهان لانتوري همين قدر منطقي هستند، چرخه خشونت‌هاي او را تكميل نخواهند كرد و مي‌گذارند برود در اتاقش بنشيند و كمي به كارهاي بدش فكر كند.
 
لانتوری و تصویر برهنه خشونت بر پرده سینما 

«نظر شخصي من اين است كه خشونت نبايد در دور تسلسل بيفتد. نبايد جواب توحش را با توحش داد. بايد نوك پيكان را به سمت قانون مملكت گرفت كه راهي بهتر از قصاص پيش پاي ما نمي‌گذارد.» و اين را كسي مي‌گويد كه در برابر انتقادي ساده به خشونت وحشيانه‌ی فيلم، تاب شنيدن ندارد و جلسه را ترك مي‌كند. اين را كسي مي‌گويد كه اگر فيلمش مطابق قانون توقيف شود يا اصلاحاتي براي آن لازم باشد، احتمالا به قانون تمكين نمي‌كند و اگر كساني، با استفاده از سكوت قانون (و نه ضدیت با آن)، با اكران فيلمش همراهي نكنند، فرياد قانون‌مداري بلند مي‌كند.
 
حقيقت آن است كه این رفتار تبدیل به اخلاق متداولي در ميان گروهی شده كه حق اعتراض به هر چيزي را از جمله قانون‌خدا باور دارند اما هيچ انتقادي را برنمي‌تابند. اسيد مي‌پاشند و توقع بخشش دارند. قانون تا وقتي كه با آن‌ها همراه باشد خوب است و از جايي كه مزاحم آزادي‌هاي خارج از اندازه قانونی ایشان شود، بايد نوك پيكان را به سمتش گرفت.

«قانون سابق که در صدر مشروطیت تصویب شده بود به وسیله ملت، و متمم قانون را، با جدیت مرحوم شیخ فضل الله نوری، به آن ضم کردند و ملت به او رأی دادند، شما بیایید به آن قانونی که سابق بود و حالا برای او می‌خواهید سینه بزنید، و رفیق شفیق شما آن وقت که می‌خواست آشوب کند و در ایران بود، قبل از فرارش، می‌گفت بیایید به قانون عمل کنید! خوب، شما هم به این قانون عمل کنید. این قانون می‌گوید که: هر قانونی که بر خلاف اسلام است قانون‌ نیست. پس قوانین باید قوانین اسلامی باشد. شما آن را هم که قبول ندارید! می‌گویید که قصاص، این قانون واضح اسلام، این قانون ضروری اسلام، این قانونی که قرآن به آن تصریح کرده است، این قانونی که مصلحت و امنیت کشور را تأمین می‌کند، شما این را یک قانون «غیر انسانی» می‌دانید. شما از ریشه‌هایتان خراب بودید! ولی حالا من نظرم با این جمعیتی است که اینها را تأیید می‌کنند. یک قدر اصلاح کنید خودتان را آقا! چرا برای دنیا این قدر دست و پا می‌زنید؟ انسان این قدر برای دنیا دست و پا بزند که یک جمعیتی که قرآن را سبّ می‌کنند و یک جمعیتی که کمونیستها را دعوت می‌کنند برای ضدیت با اسلام، شما تأییدشان بکنید. شما ناهی از منکر! مفسر قرآن خوب، بیایید در مقابل اینها بایستید. در مقابل اینها بگویید این امری که گفتند اینها کفر است. اینکه کسی بگوید حکم خدا «غیر انسانی» است، اسلام غیر انسانی است، این کافر است سخنرانی امام خمینی (ره) درباره‌ی اخطار شدید به مخالفان لایحه قصاص و اعلام ارتداد مخالفین احکام ضروری اسلام، 25 خرداد 60
 
كاش مي شد به ياد بياوريم كه فرياد عقلانيت و قانون‌مداري برخی، خشونت را به كف خيابان برد اما حالا لانتوري‌ترين قهرمان فيلم در پریشان‌گویی‌هاي شبه‌عاشقانه‌اش مدام به خود تلقين مي‌كند كه «عقلتو بكش» و تازه، بعد از اكران متوجه مي‌شويم كه پایبندی به قانون، شامل قانون قصاص نمي‌شده است!

«آقایان در هرچه صحبت می‌کنند و در هرچه اعلامیه می‌دهند، یکی از مطالبشان این است که قانون. از اول هم قانون باید به آن عمل بشود. این سال هم «سال قانون» اسم گذاشته شد؛ یعنی اجرای قانون. آقایان این همه بساطی که الآن به حسب قانون در ایران بر پا است. مجلس شورای اسلامی یک مجلسی است که قانون او را تأیید کرده است، و شورای نگهبان آنی است که قانون تعیین کرده، و دولت هم آنی است که مجلس شورا تعیین کرده، این هم دولت قانونی، قوه قضائیه هم این است که قانون تعیین کرده؛ خوب، شما اگر واقعاً به قانون می‌خواهید عمل بکنید، و ما هم می‌خواهیم که همه شماها بیایید به قانون عمل کنید» سخنرانی امام خمینی (ره) درباره‌ی اخطار شدید به مخالفان لایحه قصاص و اعلام ارتداد مخالفین احکام ضروری اسلام، 25 خرداد 60
 
لانتوری و تصویر برهنه خشونت بر پرده سینما 

اما سال‌هاست كه قانون مسئله‌ اين جماعت نيست. اصرار به نمایش هرج‌و‌مرج‌طلبي و تبليغ ونداليسم در آثار سینمایی و تصویری این جماعت، نمونه‌‌ای از تعلق خاطراين گروه به بي‌قانوني است. حالا اما با این اوصاف و با توجه به رفتارهای این گروه میشود حدس زد که در نظر ایشان، چيزي كه بيش از همه مانع است، ايدئولوژي الهي‌ایست (كه جمهوري اسلامي بر آن بنا شده) و به زعم آقايان موجب آبروريزي در جامعه جهاني است؟

«آقایان تمام تکلیفها را به جا آوردند و عمل کردند، فقط یک تکلیف مانده و آن جمهوری اسلامی را به هم زدن؟! تمام تکلیفهایی که برما و شما متوجه است، چه از قشر نویسندگان و روشنفکران و جبهه‌ها و نهضتها و سایرین، تمام تکالیف فقط منحصر به این شده است که این جمهوری اسلامی را در خارج از کشور، طور دیگری که هست نمایش بدهید، ومردم را دعوت کنید که بر خلاف جمهوری اسلامی شورش کنند؟! دیگر همه چیز درست شده است، فقط این یکی مانده؟! در وقتی که سرتاسر ایران آشوبگران مشغول آشوب هستند، منافقان مشغول فعالیت هستند، و ابتلا به جنگ با قدرتهای بزرگ داریم، و مملکت ما آنجا مبتلا به جنگ است و در داخل مبتلا به این دستجات مختلفی است که به بهانه اسم شماها در خیابانها می‌ریزند و جوانان ما را زخمی می‌کنند و گاهی هم می‌کشند، اینها نهی از منکر نمی‌خواهد؟ اینها را دعوت به شورش می‌کنید این امر به منکر نیست؟ این امر به فساد نیست؟[...] فقط نهی از منکرتان این است که بعضی از علمای اسلام را شما هی تضعیف کنید، بعضی از نهادهای اسلامی را تضعیف کنید. این نهی از منکر همه‌اش خلاصه شده است در همین هرچه اعلامیه می‌دهند آقایان و هرچه صحبت می‌کنند و هرجا می‌روند صحبت می‌کنند، همّ و غمّشان این است که این جمهوری اسلامی به درد نمی‌خورد! ما حتماً باید یا در آغوش امریکا باشیم تا بتوانیم زندگی کنیم؛ [...] بیایید با هم برادر بشوید، این مملکت را به پیش ببرید. هی ننشینید و بگویید که این مملکت را دارند خراب می‌کنند. آخرکجا، کی دارد خراب می‌کند جز شماها؟ کی دارد مملکت را خراب می‌کند؟ حساب کنید آخر! ملت بنشینند حساب کنند این دولتی که با تمام توانش دارد زحمت می‌کشد و دارد راهسازی می‌کند و دارد به جنگزدگان کمک می‌کند و دارد به جبهه‌ها کمک می‌کند، و عیبش فقط این است که می‌گوید من مسلمانم! من به غیر اسلام هیچ فکر نمی‌کنم، شما این یک عیب را صرفنظر بکنید!» سخنرانی امام خمینی (ره) درباره‌ی اخطار شدید به مخالفان لایحه قصاص و اعلام ارتداد مخالفین احکام ضروری اسلام، 25 خرداد 60

حالا فيلمي كه از اسمش هم خشونت مي‌بارد، و كارگردان آن با بغض و عصبانيت، روي ردكارپت فستيوال‌هاي خارجي قدم مي‌زند، بايد براي ايران نسخه خروج از چرخه خشونت را ترسيم كند. عامل ترويج خشونت و دامن زدن به توحش، را اصلا نبايد شهوت و نفسانيت افسارگسيخته‌ عده‌اي براي مطرح شدن در جشنواره‌هاي جهاني حتي به قيمت تصوير كردن برهنه‌ خشونت –كه در همه جاي دنیا يكي از مهمترين موارد نظام‌هاي ريتينگ براي اكران فيلم‌هاست- دانست بلكه همان طور كه خودشان مي‌گويند قانون الهي قصاص، افتادن در دور تسلسل توحش است!

«در یک کشور اسلامی این‌طور سبّ بر قرآن و سبّ بر اسلام در مرئی‌ و منظر مسلمین بشود، و فلان مقام هم تأیید کند و دعوت به شورش! در مقابل چه؟ در مقابل نص صریح قرآن؟! امروز، دو بعد از ظهر دعوت به راهپیمایی است. به حسب چیزی که در اعلامیه‌شان ثبت شده است، دعوت به راهپیمایی است در مقابل این حکم «غیر انسانی» اسلام! [...] لکن بسیار غفلت می‌خواهد و بسیار ساده اندیشی می‌خواهد که [...] مسلمانها هم همین بنشینند تماشا کنند که به ضد اسلام مقاله بنویسند و سبّ اسلام بکنند و حکم ضروری اسلام را «غیر انسانی» بخوانند!» سخنرانی امام خمینی (ره) درباره‌ی اخطار شدید به مخالفان لایحه قصاص و اعلام ارتداد مخالفین احکام ضروری اسلام، 25 خرداد 60

چگونه است که دلسوزان آسیب‌های اجتماعی و داعیه‌داران به تصویر کشیدن دردهای جامعه بر پرده‌ی سینما که دلواپس نقش قصاص در تکمیل خشونت شده‌اند، نقش این توحش برهنه‌ی فیلم در دامن زدن به خشونت را در جامعه در نظر نمی‌گیرند؟ اما بعد از همه‌ این‌ها عجیب‌تر از همه آن است که چنین اشتباهات فرهنگی غیرقابل باوری رخ دهد و وزیر محترم ارشاد آن را قرآنی بخواند و باقی ماجرا مسکوت بماند. عوامل فیلم تلاش دارند تا مدیران فرهنگی و مخاطبان‌شان را به صراحت از آدرس اشتباهی که رفته‌اند بازگردانند و افکار عمومی را متوجه معنای اصلی فیلم کنند اما افتخار نشان عالی «فیلم قرآنی» از آن‌ها پس گرفته نمی‌شود.

«اما شمایی که مسلمان هستید و هیچ گاه نمی‌خواهید به ضد اسلام قیام کنید چرا این قدر هواهای نفسانیه زیاد شده است که نمی‌فهمید دارید چه می‌کنید؟ چرا این قدر شیطان در نفس ماها سلطنت پیدا کرده است که چشمهای ما را کور کرده است و قلبهای ما را وارونه کرده است؟ بیایید حساب خودتان را جدا کنید. آیا [...] آن‌ها هم قبول دارند که این حکم - حکم قصاص - که در قرآن کریم و ضروری بین همه مسلمین است، «غیر انسانی» است؟ آیا این نماز شب خوان‌ها این را قبول دارند یا نه؟ شک ندارم که قبول ندارند. خوب، اعلام کنید. چرا ساکت نشسته‌اید. مگرنهی از منکر فقط باید من را نهی کنید؟» سخنرانی امام خمینی (ره) درباره‌ی اخطار شدید به مخالفان لایحه قصاص و اعلام ارتداد مخالفین احکام ضروری اسلام، 25 خرداد 60

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    سینما کافر است
  • ابوحمزه ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    اتفاقا فیلم بسیار جذاب و خوبی هست باید به نوعی اون عریان و برهنه بودن سینمابه طرق مختلف به تماشاچی نشون داد پس تا کی بی خبـــــــــــــــــــــــری
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    گزارشتون کوتاه ومفید باشه خواننده بیشتر جذب میکنه تا اینقدر طولانی
  • سامان ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    فیلم مزخرفی است حیف پول که خرج اینجور فیلم ها میشود وحیف پول که با ان بلیط بخری برای دیدن این فیلم چرت وپرت
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    فقط سینمای ارزشی
  • ميثم ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    فيلم بي نهايت تلخ و سياهي بود و اين فيلم در جشنواره هاي خارجي به عنوان نماينده ايران اكران ميشه و جاي تاسف داره
  • سید سجاد ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    با سلام . بِدور از تمامی قصه و فیلمنامه و همه ی زوایای شرح و اخوال افراد نقش آفرین سوالی برایم هست .! آیا ایرانی مسلمان و یا بطور کلی یک ایرانی که بقول بعضی ها که خودرا از نواده و خاندان جلیل کوروش و داریوش و شهرام و شهین میدانند و باد به غبعب میاندازند یعنی این شکلی و اینطور عجق وجق بوده قیافه ها و شکلو شمایلشون که جناب وجنابان طراح لباس و گریمورو کارگردان و تهیه کننده درویترینشان قراردادند ؟؟؟؟
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    داداچ زیاد تند نرو همه فیلمها که سخیف نیست
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    متاسفانه مشکل جامعه ما اینه که فرهنگ درستی از سینما ندارن. سینما برای جامعه ما شده یک بازوی فرهنگ ساز که متاسفانه متاسفانه دست بد کسایی افتاده و با فیلمهای غیرارزشی صرفا مردم رو مسغول میکنه. آدم باید از دیدن فیلم لذت ببره و فیلم رو درک کنه. هرفیلمی شأن سینما رو نباید داشته باشه.
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    شما مسلما به سینما و تهاجم فرهنگی رسانه ای اعتقادی نداری وگرنه کامل میخونی
  • سبلا ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    شاید شما از نوادگان چنگیز باشید ولی ما از نوادگان کوروش هستیم .فیلم هست عزیز جان آنچنان چیز جدی ای نیست فروش خوبی هم کرده که نشان می دهد توانسته ارتباط خوبی بزنه پس موفق بوده تمام فیلم ها مه نباید با کت و شلوار و تیپ رسمی باشند شما دوست ندارید نرید ببنید ! مگه زورتان کرده اند !!
  • چرخینه الهامی ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    سینما در هر عصر یعنی حقیقت و واقعیت جامعه در اون زمان و عصر
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    این معلوم الحال ها را چه به قرآنی بودن
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    نبودن قصاص=ضایع شدن حقوق بشر
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    این فیلم کلا یک فیلم ضد اخلاقی است که با سو استفاده از خاطرات خانم بهرامی و زندگی و نوشته های ایشون بدون اجازه ایشون ساخته شده و باعث شد خانم بهرامی 1 میلیارد ضرر کنه در حالی که می شد با این یک میلیارد صورتش رو به خوبی جراحی پلاستیک کنه این به ظاهر هنرمندان پول و شهوت پرست کشورمان واقعا منفور ملت هستند.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    احتمال میدم اولین نفری که کلمه لانتوری رو تو فضای مجازی به کار برد خودم بودم. چون اون موقع هر جا میگفتم همه میگفتن یعنی چی. هعی زندان، کجایی رفیق که یادت بخیر
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    اگر اسیدپاش ها و مجرمان و جانیان با خیالت راحت از اینکه بهرحال بخشیده می شوند ازادانه در خیابانها بچرخند ایا امنیتی در کشور می ماند؟؟!!!!!!!!!!!!
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    به خدا همین ها که شعار ضدخشونت می دن اگه بطور کاملا سهوی یک مو از سرشون کم بشه تا اخر دنیا تعقیبت می کنن تا خسارتشو ازت بگیرن.
  • مهدی ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    قصاص مشکلی نداره اما در مورد اسید پاشی و جرم های مشابه حتما باید چشم در مقابل چشم باشه ؟ اون شخصی که اسید پاشیده یک لحظه جنون گرفته و اینکارو کرده ولی شخصی که میخواد قصاص کنه در شرایط عادی باید اینکارو انجام بده ! بجای این چشم در مقابل چشم میشه از زندان و جریمه نقدی و ... استفاده کرد وقتی قصاص انجام میشه چه تضمینی وجود داره شخص قصد انتقام گرفتن پیدا نکنه ؟ اگه با اینکارم پشیمون نشد تکلیف چیه ؟
  • مرتضیsk ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    1 - فیلمی با فضای تیره ، جامعه ایی سنگین و زمخت و صدای متعدد شاتر دوربین عکاسی ! 2 - فیلمی پر از تناقض ، مثلاً طرف دزدی و غارت و مال مردم خوری می کنه به این بهونه که فقط جیب آدمای نا ثواب خالی می نماید تازه اونم به کودکان و یتیم خانه اِهدا می گردد ! 3 - فیلمی به شدت با لایه های سیاسی که طبق معمول حتی به دولت قبل هم رحم نکرده و فرد مغازه داری را در منزل با دکوراسیون و پشت به پُشتی نشسته با سبک خاص !، باکاپشن و لباس معروف دلواپس نشان داده و سخنان منفی فیلم را بیان می نماید !
  • سیدمحمدخاتمی ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    فیلم را ندیده ام لذا نظر نمیزارم
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    باران خیلی پیرشده !! بزک آدموپیرمیکنه ! من از باران بزرگ ترهستم و همه به من میگن 25 سالته .
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    خوشم میآدمثل خودمی و همیشه فکرمیکنی اولین نفری !!!
  • ژاله1355 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    یه عده روان پریش شدن هنرمندان سینمای ایران! اون از بازیگرمردکه بالباسهای پاره پوره و دون شان انسان درجشنواره های داخلی وخارجی ظاهرمیشه و طراح لباسش میگه ایشون باپوشیدن این لباسها حالش خوبه! اونم از بازیگر زن که با بی حیایی حکم قصاص را توحش میدونه! واقعا اینها نماینده سینمای ارزشی هستند؟اینها که درمقوله های اجتماعی واخلاقی درجامیزنند!
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    میخواسته بگه سکولار، بلد نبوده گفته کافر
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    حالم داره ازین سینما به هم میخوره.اینا از کجا اومدن و شدن هنر پیشه و بازیگر؟! اینا کی هستن؟ چی میخان؟ چی میگن؟ نه اخلاقشون.نه رفتارشون.نه پوشششون و نه هیچ چیزشون قرآنی و حتی انسانیه اونوقت حکم و حرف خدارو به چالش می کشن؟!! شراط سینما جوری شده که آدم یه فیلم ایرانی رو که می بینه اصلا کشش پیدا نمی کنه که بخواد بره سینما.همش وارونه نمایی.همش سیاه نمایی.نه هنری نه هیچی.
  • علی ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    سلام. خدا رحمت کند امام خمینی بزرگ را. نقل به مضمون از سخن مرحوم علامه جعفری، قصاص یکی از احکامی است که موید ارزش و قدر جان آدمی است. قصاص نشان می‌دهد جان انسان آنقدر ارزش دارد که اینطور نیست کسی به راحتی و به ناحق به خودش اجازه بدهد جان انسانی دیگر را بگیرد یا به او آسیب بزند و تبعاتی هم برای او نداشته باشد.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    نوادگان کوروش و اینقدر حقارت پذیری۰۹۴۵
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    سینما که معلوم نیست صد سال بعد از این وجود داشته باشه رو اینقدر معیار نکنید مثلا سری فیلمهای کمیک استریپی چه قرابتی با عصر خودشون دارن
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    جناب سبلا!!! نه این که تو عالم واقع تیپ های شبیه آدم دارن، ادعای نواده کوروش و فرهنگ پارسی و... با این ریخت و قیافه زامبی وار جور در نمیاد، اجازه بدین کوروش تنش تو قبرش نلرزه و ازش مایه نزارین، روراست باشین بگین الگوی ما دالتون ها هستن، چرا از کوروش مایه میزارین؟
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    خیلی خندیدم
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    راضیم از تعداد منفیا
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    نه
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    خب راست میگه. واقعا این سینمای امروز کلا و فی تفسه و ذاتی بی قید و بی اعتقاد و بی دینه و تمام مجموعه عواملش هم بخشی از این قاعده نانوشته اند! اساسا سینما فقط و فقط برای این درست شد که ابزاری قدرتمند برای نفوذ و سیطره بر جوامع گوناگون بشری با عقاید و مکاتب دینی و نژاد و اقوام مختلف باشه و ابزاری برای کنترل و خط دهی افکار و عقاید و ذهن جوامع در جهت منافع استکباری و سلطه و برده داری مدرن هست.
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    اشتباهی منفی دادم. آقا سامان واقعا درست میگی.
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    سبلا بیخود خودتو نچسبون به کوروش و کامبیز و .....که اونا خودشون ول معطلن ولی با همه جوانبشون مثل این عوامل سینما زاقارت و بیخود نبودن
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    این اراجیفی هست که سران و تئوریسین های فرهنگی ماسون و صهیونیسم جهانی با هالیوود و ماهواره و شبکه های اجتماعی توی کله اسکل هایی مثل شما کرده اند!......حقیقت و واقعیت جامعه....!!!!خخخخخخ
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    خب امنیت نماند و نباشد!! مگه برای این ها و نوکران حلقه بگوش جبهه شهوت و زور و پول صهیونیسم جهانی ذره ای ارزش داره!!!
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    به سبلا نگو. کوروش شما را با این ریخت و قیافه رومی زادگان ببند که در جا سکته می کند.
  • سید سجاد ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    ازاسمم معلومه نواده ی چنگیزم و خوشحالم که اشاره کردی به چنگیز . چنگیز اگر فردی بود خونخوارو خونریز حداقل بی غیرت و ناموسش را جلوی هربیناموسی نمایش نمیداد وخودش هم خودش را به شکل غیرادم درنمیاورد . سبلا خانم یا جناب سبلا . راستی سبلا میشه چی و درکدام دوره و عهدی داری نفس میکشی؟؟؟
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    این جماعتند و ادعای گوش فلک کر کنشان
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    خانم بهرامی منطقی تر فکرکنن من فیلم رو ندیم ولی خانم بهرامی یکی از صدها قربانی اسیدپاشی ست بنظرم باید منطقی فکرکنه ازهمه داره شکایت میکنه !!!
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    سینمای ضد ارزشی
  • بیتا ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    خیلی خیلی عالی بود. من خیلی سخنان امام‌خمینی ره را دوست دارم. خیلی نقد یا مقالات خوبی میگذاره سایت شما خدا خیرتون بده
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    و ایضاً اگر حکومت به دستشان بیفتد چه دیکتاتوری ضد قانونی که ایجاد نخواهند کرد.
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    ناشناس 14:7 تعداد منفی یا مثبت زیاد اهمیت ندارد که ما دلمون رو بهش خوش کنیم. اصل رضایت خداست که فکر و عملمون درست باشه یا نه.
  • امیر ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    سلام.مشکل اینه که ما میخوایم سینمای ارزشی زیر بوته عمل بیاد.نه آقا!!!صد سال دیگه هم بشینیم این اتفاق نمی افته! سینمای ارزشی به وجود آوردنیه.چند نفر از ما سمت سینما رفتیم؟چند نفرمون رفتیم تو حوزه این هنر تا این حوزه زو عوض کنیم؟چه قدر فرهنگ سازی کردیم تا فرهنگ "فیلم خوب دیدن" جا بیفته؟ " کسی که از تئاتر، نقاشی، عکس یا شعر چیزی نمی فهمد، راه های معرفت به رویش بسته است..امام خامنه ای اگه تو این صحبت تئاتر رو به معنای عام هنر نمایشی،شعر رو به هنر شنیدنی و نویسندگی و نقاشی رو به عنوان نماینده هنر تجسمی بگیریم میبینیم که این ها لازمه هستن تو قرن 21 وقتی تو جهان ما همه قدرت ها با ابزار فیلم و هنر نمایشی سوار ملت ها میشن ما چرا باید خودمونو محروم کنیم؟
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    مشرق چه مرگت شده من نمی تونم مثبت منفی بدم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس