صحبت های اخیر کیو تی در مورد پلیس آمریکا موج اعتراضات این گروه را در پی داشته است.

به گزارش مشرق، بعد از آن که کویینتین تارانتینو کارگردان سرشناس سینمای جهان از بی رحمی پلیس در نیویورک سخن گفت، اعتراضات به او شدت گرفت. پاتریک لینچ رئیس انجمن پلیس های گشتی نیک خواه، اولین نفری بود که بر ضد حرف های تارانتینو موضع گرفت. پس از آن پلیس لس آنجلس هم از وی حمایت کرد و فیلم جدید تارانتینو را تحریم کرد و حالا اتحادیه پلیس فیلادلفیا هم به این تحریم پیوسته است. جان مک نسبی از مقامات پلیس فیلادلفیا در این رابطه به خبرنگاران گفته است:« تارانتینو با رفتار خودش ثابت کرده که فردی ضد پلیس است.» او ادامه می دهد: «آقای تارانتینو زندگی خوبی را از طریق فیلم هایش به دست آورده. فیلم هایی که به جامعه خشونت زیاد و احترام به خلافکاران را نشان می دهد. حالا معلوم شده او از پلیس هم متنفر است.»

تارانتینو اخیرا به اعتراض سه روزه نیویورک پیوسته بود. اعتراضی که توسط گروهی به نام «اکتبر به پا خیز» ترتیب یافته بود. هفته گذشته آنها در اعتراض به خشونت پلیس و «تهاجم و نسل کشی سیاهان و لاتینو ها توسط پلیس» تجمع کرده بودند. از سوی دیگر پلیس در حالی این اقدام و حضور تارانتینو را به نقد می کشد که معتقدند الان جای چنین تجمعی آن هم درست یک هفته پس از کشته شدن رندالف هولدر افسر ان وای پی دی، در خیابان ها نبوده است. پلیس نیویورک حتی معترض شده که چرا تارانتینو از واژه «قتل» برای کشته شدگان توسط پلیس استفاده کرده است.

گفتنی است تارانتینو هنوز به این اعتراضات و تحریم فیلمش توسط پلیس عکس العمل نشان نداده است. جالب است بدانید که سابقه تحریم فیلم ها در آمریکا نشان می دهد به صورت عادی این سیاست کارایی ندارد. اخیرا گروهی از نژادپرستان فیلم جدید جی جی آبرامز، «جنگ ستارگان: ارتش به پا می خیزد» را به دلیل حضور یک بازیگر سیاه پوست در نقش اصلی تحریم کرده اند اما پیش بینی می شود این فیلم یکی از پر فروش ترین آثار تاریخ سینما شود. سال 2006 هم طرفداران پیرس برازنان در اعتراض به انتخاب دنیل کریگ به عنوان جیمز باند جدید و جایگزین پیرس برازنان، جیمز باند را تحریم کردند اما آن هم نتیجه نداد. اخیرا هم جمهوری خواهان از طرفدارانشان خواسته بودند فیلم «استیو جابز» را به خاطر حضور ست روگن تحریم کنند اما دموکرات ها به سینماها رفتند و استقبال ویژه ای از آن کردند. ست روگن اخیرا با الفاظی رکیک بن کارسون را زیر سوال برده بود.


«هشت نفرت انگیز» جدیدترین فیلم کارگردان «جانگوی رها از بند»، «لعنتی های بی آبرو» و «پالپ فیکشن» است که روز کریسمس در سینماهای آمریکا شمالی و جهان اکران خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس