بسیاری از نمایندگان جمهوری‌خواه در سنا و کنگره آمریکا با انتقاد از اظهارات ترامپ علیه قاضی مکزیکی، آن را خطری برای اعتبار این حزب عنوان کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان؛ مقامات عالی‌رتبه حزب جمهوری‌خواه آمریکا به شدت نسبت به واکنش‌های تند دونالد ترامپ به قاضی مکزیکی ابراز نگرانی کرده‌اند. برخی از نمایندگان این حزب اعلام کرده‌اند حمله لفظی تهدیدآمیز دونالد ترامپ علیه قاضی مکزیکی "گونزالو کوریل" می‌تواند بر تعداد رأی‌دهندگان لاتین زبان آمریکا در انتخابات ماه نوامبر تأثیر منفی بگذارد و شرایط را برای نامزدهای دموکرات تسهیل کند.

بر این اساس، قاضی گونزالو کوریل طی دستوری مجوز انتشار مستندات مربوط به دانشگاه ترامپ را صادر کرد و دانشگاه ترامپ را متهم کرد که برنامه‌های تدریس آن مبنای علمی ندارد.

دونالد ترامپ نیز پاسخ به این عمل قاضی مکزیکی او را یک قاضی متخاصم معرفی کرد که از سوی باراک اوباما برای متنفر کردن مردم از ترامپ منصوب شده است.

در همین رابطه ریک ویلسون، استراتژیست کهنه‌کار حزب جمهوری‌خواه با هشدار به سران حزب در مطلبی نوشت: شما سیاست خود را دارید. شما نباید همانند یک حشره عناد نژادی را سرلوحه امور قرار دهید. این ویژگی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ است که همانند دیوانه‌ها کلمات ناپسند را همچون تکه‌های استفراغ از دهانش بیرون می‌ریزد.

میچ مک کانل، نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی در سنا نیز گفت: درباره سخنان ترامپ نگرانم. آمریکا در حال تغییر است. زمانی که "رونالد ریگان" رئیس‌جمهور آمریکا شد، 84 درصد مردم آمریکا سفیدپوست بودند ولی در حال حاضر این رقم به 70 درصد رسیده است. لاتین زبان‌های آمریکا جمعیت مهمی از این کشور را تشکیل می‌دهند و بزرگ‌ترین گروه اقلیت در آمریکا هستند بنابراین نباید آرای آن‌ها را نادیده گرفت. امیدوارم ترامپ جهت خود را در این زمینه تغییر دهد.

بسیاری از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در سنا و کنگره آمریکا با انتقاد از سخنان ترامپ علیه قاضی مکزیکی، آن را خطری برای اعتبار حزب عنوان کرده‌اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس