رئیس مجلس گفت: برنامه ششم باید پیش از تدوین بودجه ۹۶ در مجلس تصویب شود.

به گزارش مشرق، کاظم دلخوش نمایند مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 24 مرداد) پارلمان در تذکری نسبت به ارائه نشدن لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس با امضای رئیس جمهور گفت: این لایحه به جای اینکه با امضاء رئیس جمهور به پارلمان ارائه شود امضای رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را در پای خود دارد.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان نیز در تذکری نسبت به ایرادات شکلی موجود در لایحه برنامه ششم توسعه که به  مجلس ارائه شده گفت: این لایحه باید از سوی هیئت رئیسه  مجلس دهم اعلام وصول شود.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ و نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز در این رابطه تذکراتی داشتند.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر بهارستان‌نشینان پیرامون ایرادات شکلی موجود در لایحه برنامه ششم توسعه گفت: لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده، همان لایحه‌ای است که در مجلس نهم اعلام وصول شد و نیازی به اعلام وصول آن در مجلس دهم نیست.

وی افزود: لایحه برنامه ششم توسعه در حال حاضر در دستور کار کمیسیونها قرار گرفته  نامفهوم نیست و نمایندگان می‌توانند در کمیسیونها رای‌گیری کرده و پیشنهاداتشان را نیز برای اصلاح این برنامه ارائه کنند.

لاریجانی اضافه کرد: البته ایراد مجلس به لایحه برنامه ششم توسعه این بود که اهداف کمی و کیفی در آن مد نظر قرار نگرفته بود که دولت پیشنهاد اصلاحی را در دو اهداف کمی و کیفی ارائه کرده است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: شما می‌توانید در کمیسیونها بررسیهای خود درباره برنامه ششم توسعه را انجام دهید، اعلام شده اشکالات شکلی این لایحه نیز برطرف شود.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه باید در مجلس لایحه برنامه ششم توسعه را با وجود نقایصی هم که دارد مطابق سیاستهای کلی ابلاغی مد نظر مقام معظم رهبری تا آبان یا آذر امسال تصویب کنیم، ادامه داد: احتمالا تا آبان ماه لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس تصویب می‌شود.

لاریجانی خاطر نشان کرد: باید سرعت بیشتری به تصویب لایحه برنامه در مجلس بدهیم زیرا دولت باید لایحه بودجه سال آینده را تا 15 آذر و بر اساس قانون برنامه ششم تقدیم مجلس کند بنابراین متذکر می‌شوم که وقت زیادی وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متنی که به عنوان لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت به مجلس ارائه شده در کمیسیونها در حال بررسی است و پیشنهادات نمایندگان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس