کد خبر 629409
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه وزیر اقتصاد برای پذیرش FATF به مجلس توضیح دهد،‌ گفت: FATF یک قرارداد بین‌المللی است و طبق قانون باید به تائید و تصویب مجلس برسد.

به گزارش مشرق، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع عضویت ایران در FATF گفت: عضویت در FATF با توجیه رفع تحریم‌ها و ایجاد روابط بانکی است که بنده معتقدم با فریب‌کاری آمریکایی‌ها این گشایش‌ها در زمینه بانکی باز هم اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: بعضا شاهد ساده‌اندیشی برخی مسئولین در این حوزه هستیم و ما خسارت این نوع رفتارهای ساده اندیشانه را پرداخت می‌کنیم و FATF هم خارج از این فریب‌کاری‌ها نخواهد بود و نباید به طرف خارجی اعتماد کرد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: اینکه وزیر اقتصاد اعلام می‌کند که موضوع FATF به مجلس ربطی ندارد صحیح نیست و باید هیأت رئیسه مجلس در خصوص این اظهارات موضع‌گیری کند و وزیر هم برای پاسخگویی حتما در مجلس حاضر شود و علاوه بر این نیز در خصوص پذیرش FATF به نمایندگان توضیح دهد.

پورمختار خاطرنشان کرد: از آنجا که FATF یک قرارداد بین‌المللی است باید طبق قانون در مجلس تائید و تصویب شود.

وی در پایان گفت:‌ تعریف ما از گروه‌های تروریستی با آمریکا و غرب متفاوت است و لذا زمانی که ما FATF را بپذیریم در واقع باید تعاریف و چارچوب‌های آن را قبول کنیم و این موضوع محدودیت‌های زیادی را برای ما به همراه خواهد داشت که به هیچ وجه به صلاح کشور نیست.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    توضیح لازم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس