نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه کمیسیو‌ن‌ها موظفند ظرف ۱۵ روز پس از تقدیم سوال نمایندگان با حضور وزیر تشکیل جلسه دهند گفت: روسای برخی کمیسیون‌ها با وزرا رفیقند و این رفاقتند کار دستشان می دهد.

به گزارش مشرق، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 209 آیین نامه داخلی در تذکری شفاهی از رئیس مجلس خواست که به روسای کمیسیو‌ن‌ها ابلاغ کند تا به سوگند خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق آیین نامه داخلی مجلس کمیسیو‌ن‌ها موظفند حداکثر 15 روز پس از ارائه سوال از وزرا با حضور وزیر تشکیل جلسه دهند خاطرنشان کرد: برخی از روسای کمیسیو‌ن‌ها با وزرا رفیقند اما این رفاقت کار دستشان می‌دهد.

قاضی‌پور به سوالات خود از وزرای صنعت و کشاورزی اشاره کرد و با ذکر این نکته که فقط کمیسیون قضایی به موقع سوالش را از وزیر در دستور قرار داده است، گفت: ما در کمیسیون بهداشت سوال از وزیر داشتیم اما با ما تماس گرفتند و گفتند سوال خود را بگذارید برای بعد.

علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه علنی را برعهده داشت با وارد دانستن تذکر قاضی‌پور اظهار داشت: کمیسیو‌ن‌ها باید به  آیین نامه عمل کنند و 15 روز زمان لازم برای تشکیل جلسه با وزرا درباره سوال نمایندگان را رعایت کنند. به ویژه که الان کمیسیون ها کار متراکم ندارند و بزرگترین وظیفه مجلس نظارت بر اجرای قانون است.
 
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس