بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس هفته آینده در ارتباط با اتهامات مربوط به خشونت‌های جنسی سال 2010 در سوئد، هفته آینده در سفارت اکوادور در لندن تحت بازجویی قرار می‌گیرد.

 به گزارش مشرق، دادگاه سوئد امروز دوشنبه از انجام روند بازجویی از مؤسس وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس در سفارت اکوادور در لندن طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه سوئد امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جولیان آسانژ» مؤسس ویکی‌لیکس طی روز 14 نوامبر جاری در ارتباط با اتهامات مربوط به خشونت‌های جنسی علیه وی، در سفارت اکوادور در لندن تحت بازجویی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اکوادور با درخواست کمک‌ حقوقی ارائه شده از سوی سوئد موافقت کرده و بازجویی از آسانژ توسط یک دادستان اکوادوری انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جولیان آسانژ طی این بازجویی به اتهامات مربوط به خشونت‌های جنسی که به سفر سال 2010 او به سوئد برمی‌گردد، پاسخ خواهد داد.

این در حالیست که وی همواره اتهامات وارده علیه خود را رد کرده و از دادگاه‌های سوئد خواسته تا حکم بازداشتی که دادستان‌ها به موجب آن می‌خواهند او از انگلیس استرداد شود، لغو شود.

جولیان آسانژ بنیان‌گذار و مؤسس وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس از حدود 5 سال پیش (19 ژوئن سال 2012) تاکنون در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده و به این ترتیب مانع استرداد خود به سوئد که در آنجا با چندین اتهام از جمله اتهام تجاوز جنسی در استکهلم طی آگوست سال 2010  تحت تعقیب است، شده است.

دستگاه قضایی اکوادور ابتدا تاریخ 17 اکتبر 2016 را برای بازجویی از جولیان آسانژ مقرر کرده بود.

علاوه بر اتهامات مربوط به خشونت‌های جنسی، آسانژ توسط دولت آمریکا نیز به اتهام افشای اسناد محرمانه تحت تعقیب است. سال 2010 موسسه ویکی لیکس در یک افشای بی سابقه، اسناد نظامی ایالات متحده آمریکا و هزاران سند دیپلماتیک را منتشر کرد.

سایت افشاگر ویکی‌لیکس تاکنون ده‌ها هزار سند محرمانه را منتشر کرده است. آسانژ اتهامات مطرح‌شده علیه خود را ساختگی دانسته و می‌گوید کشورهای غربی تلاش می‌کنند با انگ زدن به وی، او را برای توقف انتشار اسناد محرمانه، تحت فشار قرار دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    درآمدهای نفت را در صندوق ذخیره ارزی برای برداشت صفدر حسینی و خانواده و شرکا و سایر ذخایر مدیریتی پس انداز میکنیم و یارانه هم به ایشان میپردازیم تا مساوات و عدالت اجرا شود و با پرداخت یارانه به دهک های کم درامد گدا پروری نکرده باشیم. آخه صفدر جون ای ذخیره بی چون و چرا، بی معرفت تو که برداشتی یک کمی هم برای کودکان کار برمیداشتی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس