درحالی که رسانه دولتی انگلیس اصرار دارد تا معترضان را غارتگر و دزد بخواند، ازنگاه کارشناسان، ریشه‌های این قیام در تبعیض اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای است که نظام سلطنتی انگلیس بر مردم رواداشته است.

به گزارش مشرق، رسانه دولتی انگلیس اصرار دارد تا معترضانی را که سرکوب می‌کند غارتگر، دزد و آشوب‌طلب بخواند و ریشه این اعتراضات را به مسایل اقتصادی حواله دهد. اما آنچه که بارز و مشخص است، تبعیض‌های اقتصادی و اجتماعی بین نژادها و مذاهب گوناگون در انگلیس است که از سوی سیاستمداران و مقامات انگلیس اعمال می شود و امروز شعله‌های آن نقاط مختلف شهرهای اصلی انگلیس را به آتش کشیده است.

در یک نگاه کلی به قیام‌های کشورهای مختلفی چون تونس، مصر، لیبی و انگلیس که همگی دارای نظام سلطنتی هستند، آنچه که نمود بیشتری دارد، سرخوردگی ملت‌ها از نظام شاهنشاهی است به طوری‌که اعتراضات ملت‌های کشورهای پادشاهی حاکی از پایان دوران سلاطین و ملکه هاست.

نظام سلطنتی انگلیس سالهاست که نظام طبقاتی مملو از تبعیض اجتماعی را بنیان نهاده و مواهب اجتماعی را بر اساس شهسوار، شوالیه، سر، لرد و ... تقسیم می کند و طبقات اجتماعی پائین دست را از این مواهب بی‌بهره می کند. همچنین این نظام سلطنتی برای تامین مخارج دربار، هزینه‌های هنگفتی را بر مردم خود، حتی در شرایط بحران اقتصادی تحمیل می کند. چنان‌چه در عروسی سلطنتی نوه ملکه انگلیس، بيش از 48 ميليون دلار از شهروندان ماليات دهنده اين كشور براي تامين هزينه مراسم عروسي خود دريافت كردند. و حالا پس از خنده‌های روزهای عروسی سلطنتی، مردمی که مشاغل خود را از دست داده اند و برای حل مشکلات خود سر اعتراض دارند را دزد می نامند.

اینطور نیست، این افراد دزد و غارتگر نیستند بلکه تماشاچیان جشن عروسی سلطنتی انگلیس هستند که حدود سه ماه پیش در حلقه امنیتی 5هزار پلیس و لباس شخصی، حس اشرافیت انگلیسی را تماشا می کردند و اکنون در میان سگ‌های 16هزار پلیس حس سرکوب شدن برای اشرافیت انگلیسی را تجربه می کنند.

گفتنی است که جامعه انگلیس جامعه‌ای به شدت پلیسی است که به وسیله چند سازمان پیچیده امنیتی و پلیس شهری اداره می شود و با وجود چهار میلیون و دویست هزار دوربین شهری، قدم به قدم حرکات مردم در شهر کنترل می شود. این تعداد دوربین یک رکورد جهانی است و می‌توان تصور کرد که اگر هنوز دوربین اختراع نشده بود، پلیس انگلیس می‌بایست به جای آن، چهار میلیون و دویست هزار افسر پلیس را در اماکن شهری خود مستقر می‌کرد!

***

عروسی سلطنتی انگلیس و قیام محرومین

***
***
عروسی سلطنتی انگلیس و قیام محرومین
***
***
عروسی سلطنتی انگلیس و قیام محرومین

***
***
عروسی سلطنتی انگلیس و قیام محرومین

***
***
عروسی سلطنتی انگلیس و قیام محرومین

***
***
عروسی سلطنتی انگلیس و قیام محرومین

***
***
عروسی سلطنتی و قیام محرومین انگلیس

***
***
عروسی سلطنتی و قیام محرومین انگلیس

***
***
عروسی سلطنتی و قیام محرومین انگلیس

***
***
عروسی سلطنتی و قیام محرومین انگلیس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناصح ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    این عکسهای لخت و برهنه چیه؟ مطلب ضعیف و بنیه نویسنده هیچی نداره با این روشها میخواید مخاطبتون رو نگه دارید؟ مخاطب شما قرتی های کف خیابون نیستند که با اینها جذب بشن
  • صالح ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    تشکر واقعا مقایسه جالب و تکان دهنده ای بود این شعور بالای نویسنده پست را نشان می دهد کاش انگلیسی ها و انگلیسی صفت ها هم اینها را می دیدند
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    ظلم خانه ظالم را خراب خواهد كرد.... نظام حكومتي انگليس به سمت سقوط حركت كرده است....
  • گويا ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    سه بار به عكسها نگاه كردم به اون چيزي كه گفتي نرسيدم . ميدوني چيه برات متاسفم كه اينقدر ذهنت بيماره كه به چيزيايي توجه ميكني كه خيليا نميبينن و ...
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    آقای ناصح کجاش لخت و برهنه؟ باید برای بیان حقیقت عکس ها را بیارن دیگه
  • حسینی ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    گویا جون حالا چرا اینقدر از به هم ریختگی وضع كشور BBC ناراحتی؟
  • امير ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    شايد منظورت اينه كه چرا ملكه اليزابت چادر سرش نيست!
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    انگلیس خیلی مارمولک است سریع پوست عوض میکند و قیافه حق به جانب می گیرد، تمام شرارتها در منطقه از گور انگلیس بلند می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس