وبگاه گلوبال ریسرچ طی مقاله ای با عنوان "طرابلس در آرامش، لندن در آتش" نوشت :ماه ها از دخالت مستقیم نظامی انگلیس در کشور لیبی می گذرد، اما آنچه اكنون شاهدش هستیم این است:"طرابلس در آرامش ، لندن در آتش"

به گزارش مشرق، گلوبال ریسرچ طی مقاله ای درخصوص آشوب های اعتراض در لندن و شهرهای دیگر انگلیس، با اشاره به اینکه انگلیس به جای توجه به مسایل داخلی خود در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کرده و فتنه انگیزی می کند، نوشت: ماه ها از دخالت مستقیم نظامی انگلیس در کشور لیبی می گذرد، اما آنچه اكنون شاهدش هستیم این است: "طرابلس در آرامش ، لندن در آتش"

گلوبال ریسرچ در مقاله ای تحت عنوان "طرابلس در آرامش، لندن در آتش"؛ روز گذشته نوشت: پس از گذشت چندین ماه از نبرد مبارزان لیبیایی علیه دیکتاتور لیبی و حمله نظامی انگلیس، فرانسه و آمریكا از آنها، آنچه امروز شاهدش هستیم كمی عجیب به نظر می رسد.

در حالی که آرامش خاصی بر خیابانهای طرابلس پایتخت لیبی، حاکم است؛ خیابانهای لندن گرفتار شورش و آشوبهای بی سابقه ای علیه دولت انگلیس است.

گلوبال ریسرچ در ادامه می نویسد: تنها فرض كنید چه می شد اگر لیبی در موقعیتی بود كه می توانست برای شورشی های انگلیسی

سلاح بفرستد! همانگونه كه لندن و پاریس بر خلاف قطعنامه سازمان ملل برای شورشیان لیبیایی سلاحهای مرگبار فرستادند و آتش جنگ را در لیبی شعله ور نمودند.

یا اینکه لیبی می توانست نظامیانش را به لندن بفرستد تا با حملات پی در پی جنگ داخلی و آوارگی را به مردم لیبی هدیه کند، همان كاری كه فرانسه و انگلیس علیه لیبی انجام دادند!

تنها تصور كنید چه می شد اگر لیبی در موقعیتی بود كه می توانست امنیت رهبران شورشی لندن را تامین كند، یك گروه تماس تشكیل دهد كه دائما با آنها در تماس باشند، بر پیشرفت آنها نظارت كند و آنها را تامین مالی نماید!

اما لندن باید چه درسی از این اتفاقات بگیرد؟

درسی که انگلیس باید بگیرد

بحران اخیر اقتصادی در آمریكا ثابت كرد كه اقتصاد این كشور دیگر به روزهای اوج بازنخواهد گشت. عامل شورشهای اخیر انگلیس هم همانطور كه بسیاری از تحلیلگران اشاره كرده اند مشكلات اقتصادی و بیكاری شدید در بین جوانان انگلیس بویژه مهاجران خارجی است. كشورهای غربی باید به جای سلطه طلبی در جهان به فكر مردم خودشان باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • karam ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    پس از کجا جیب شونو پر کنند!!!!!!اگه کشور های جهان سوم نباشند که انها از گرسنگی میمیرند.تازه دارند تقاص ظلمهاشونو پس میدند
  • karam ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    پس از کجا جیب شونو پر کنند!!!!!!اگه کشور های جهان سوم نباشند که انها از گرسنگی میمیرند.تازه دارند تقاص ظلمهاشونو پس میدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس