کد خبر 61808
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹

این فیلم دو دوچرخه سوار و یک عابر را نشان می دهد که به هنگام عبور از خیابان به دام یک گروه ده نفره گشت پلیس ضد شورش انگلیس می افتند و مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مشرق، در ویدئویی­ که در سایت یوتیوب قرار گرفته است، پلیس انگلیس بی­رحمانه به ضرب و شتم دوچرخه سوارانی می­پردازد که ظاهرا در جریان آشوب های روز سه­ شنبه، در حال ترک کردن مرکز شهر منچستر هستند.

در بخش نظرات این ویدئو که پنجشنبه و از شهر منچستر انگلیس بر روی سایت یوتیوب قرار داده شده است، عنوان شده که واحد کمکی پلیس ضد آشوب انگلیس به ضرب و شتم نوجوان­ه ایی دست زده است که تلاش می­ کردند از مرکز شهر فرار کنند.

دیوید کامرون نخست­ وزیر انگلیس در اظهاراتش در مجلس عوام گفته بود: "پلیس اجازه دارد که از گلوله ­های لاستیکی ضد آشوب و تفنگ­ های آبی استفاده کند." وی همچنین برای بازگرداندن کشورش از شرایط دشوار آشوب، اجازه برقراری حکومت نظامی را به پلیس نیز صادر کرده بود.




ظاهرا این نوجوانان که در شورش­ ها شرکت داشتند، با نورافکن هلیکوپتر تعقیب شده­ اند. با این وجود، شاهدان اظهار کرده ­اند که فردی دستگیر نشده است. احتمالا پلیس پس از بازجویی از این نوجوانان به آنها اجازه داده است که بروند.

برخی از شورشیان حدودا 9 ساله بودند و علی رغم هشدار پلیس مبنی بر ماندن در خانه­ ها (شرایط حکومت نظامی)، در خیابان­ ها حضور داشتند. پلیس شهر منچستر نهایتا در ساعت 1 بامداد روز چهارشنبه توانست از فشار آشوب بکاهد.

 در مورد زمان دقیق گرفته شدن این فیلم نمی توان اظهار نظر کرد.

اگر این فیلم متعلق به روز سه­ شنبه باشد، قبل از اظهارات دیوید کامرون، در روز چهارشنبه بوده است.

وی در این روز اظهار داشت: "هر تاکتیکی که از منظر پلیس ضروری به نظر می­رسد، بایستی به کار گرفته شود و آنها از حمایت قانونی لازم برای انجام آن برخوردارند. ما هر اقدامی را که در بازگرداندن نظم و قانون به خیابان هایمان کمک کند، انجام می ­دهیم."

وی همچنین خطاب به معترضان گفته بود: "شما را پیدا می کنیم، متهم می کنیم و به مجازات می رسانیم"

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    توهش توهش
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    بالاخره سرکوب معترضها خوبه یا بده؟
  • بی نام ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    حداقل مثل بعضی بعضی جاها نبودن که گناهکار و بی گناهو با هم بزنن. دوچرخه سوارا رو زدن و با اون دو تا رهگذری که داشتم میرفتن هم هیچ کاری نداشتن
  • بسيجي سبز ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    دلتون به اندازه مردم انگليس براي ملت ايران هم بسوزه بد نيست
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    فرصتی بود که برخورد مدعیان حقوق بشر را با مردم خودشان ببینیم. اینها بلدند فقط برای دیگران بیانیه بدند ولی خودشون به هیچ کدام از حرفهایشان عمل نمی کنند. درضمن مگه بسیجی سبز میشه؟
  • ایرانی ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    اینم از مهد دمکراسی و آزاد اندیشی با این همه افاده والا خجالت داره
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    انگلیس تا وقتی دم از حقوق بشر می زنه که به نفع منافع خودش باشه البته اونا در تعریف بشر هم کلی اما و اگر دارند.
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    اون عکس بالا مربوط به درگیریهای طرفداران فوتبال سالهای قبله.
  • محسن بسیجی از مالزی ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    بسیجی سبز دیگه نوبره! شما دلت برای هر کی میخواد بسوزه بگذار بسوزه بیخودی نگران سوختن دل این و آن برای دیگران نباش! از بسیجی سبز بیش از این انتظار نمیره! مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر اسراءیل
  • محسن بسیجی از مالزی ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    مجید جان دلبندم اون که میگی توحش است نه توهش! توحش از وحشت و حش و وحشی میاد و به معنی وحشی گری است توحش درسته نه توهش!
  • سليماني ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    چه جوريه وقايه سال 88 تهران جزء بزرگترين رويداد هاي رسانه اي جهان ميشه ولي نوبت انگليس كه ميشه اونم به گستردگي چندين شهر حالا بايد فيس بوك و...توسط استكبار بايد سانسور و فيلتر بشه البته از اين طيف فكري چيز عجيبي نيست نمونش همين آقاي ناشناس بالا كه به چشماش هم اعتماد نمي كنه و به ذهنشم خطور نميكنه كه تو انگليس هم نارضايتي وجود داره تفكر شينگليسي!!!! مگه نه ناشناس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس