کد خبر 61537
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۵

برخلاف ادعای بی بی سی، درگیری ها همچنان در انگلیس به قوت خود باقی است و پلیس ضمن افزایش نیرو در صدد برقراری حکومت نظامی و تهیه آب پاش برای مهار آشوب است.


به گزارش مشرق، برخلاف ادعای بی بی سی، ناآرامی ها همچنان در انگلیس به قوت خود باقی است و به ویژه در ساعت های پایانی شب گذشته علاوه بر لندن به شهرهای دیگر انگلیس منتقل شده و معترضان به سمت پلیس حمله کرده و مراکز تجاری، خودروها و کامیون های زیادی را در شهرهای دیگر انگلیس به آتش کشیده اند

آلن فیلیپس کارشناس امور اجتماعی انگلیس در برنامه پانوراما در تلویزیون العربیه حاضر شد و گفت: "دولت دیوید کامرون به این نتیجه رسیده است که چنانچه پلیس غیرمسلح نتواند نظم و آرامش را برای شهرها بازگرداند واحدهای مسلح از ارتش وارد عمل خواهند شد. هیچ کس از مردم انگلیس خواهان این وضعیت نیستند."

دیوید کامرون در گزارش خود به مجلس عوام انگلیس، اقداماتی اتخاذ شده که ظرف مدت 24 ساعت، ماشین های آب پاش برای کنترل آتش سوزی ها در اختیار پلیس قرار گیرد و همچنین تعداد زیادی از شهروندان انگلیسی شناسایی، دستگیر و به صورت 24 ساعته و سرپایی محاکمه خواهند شد.

ناآرامی ها همچنین به جنوب شرق انگلیس از جمله لویشام ، بکام و کرویدن نیز سرایت کرده و محله باترسی در جنوب غرب لندن نیز شاهد حمله معترضان است.

ناآرامی ها در بیرمنگام که پس از حوادث لندن آغاز شده است نیز با آتش کشیدن املاک عمومی وخصوصی همراه بوده است.

بنابر ادعای دیوید کامرون تنها 1200 نفر بازداشت و پنج نفر کشته شده اند که سه نفر از آنان مسلمان بوده اند؛ تاکنون گزارشی از تعداد زخمیها منتشر نشده است.

پلیس انگلیس می گوید تا امروز یکصدو یازده پلیس زخمی و 5 سگ نیز به شدت مجروح شده اند.

در حال حاضر16 هزار مامور پلیس، از 30 هزار پلیس اسکاتلندیارد، تنها امنیت پایتخت انگلیس را بر عهده گرفته اند و الباقی به مناطق آشوب خیز دیگر یعنی، بیرمنگام، لیورپول، بریستول، ليدز، منچستر، ناتينگهام، ريدينگ و آکسفورد شتافته اند.

بر اساس گزارش تلویزیون العربیه روز گذشته که یکی از بدترین روزهای آشوب در تاریخ انگلیس اعلام شده است گروهی از جوانان در شهر منچستر در شمال این کشور با پليس درگیر شدند وبا شکستن ویترین های مغازه ها به غارت برخی از فروشگاه ها پرداختند.

همچنین در شهرهای ولورهامپتون و وست برامويچ در جنوب، مغازه ها غارت شده و تعدادی خودرو در خيابان ها به آتش کشيده شدند.

در شهر سالفورد نيز درگيری ها ادامه داشت وتصاوير تلويزيونی حاکی از به آتش کشيده شدن مغازه ها و خودروها در خيابان های این شهر بود.

از سوی دیگر دیوید کامرون اعلام کرد پلیس با هرقیمتی که شده آرامش ونظم را برقرار خواهد کرد.

همزمان با پیام نخست وزیر انگلیس پلیس خود را برای آشوبهای بیشتری در لندن و مناطق دیگر کشور آماده کرده است.

در شهر لندن تعداد افراد پلیس از 6 هزار تن به 16 هزار نفر افزایش یافته است و این شهر به آماده باش کامل درآمده است.

دیوید کامرون گفت: "کسانی که قدرت داشتند این همه آتش سوزی وخراب کاری انجام دهند قادر خواهند بود که مجازات های قانونی را متحمل شوند."

مقامات دولتی، پليس و رسانه دولتی انگلیس " اوباش فرصت‌ طلب و بزهکار" را عامل اصلی آشوب های خيابانی اخير می دانند.

درحالی که عمده تحلیلگران امور اجتماعی می ‌گويند نابرابری‌های اقتصادی، فقر وبیکاری باعث بروز تنش‌ های اجتماعی و چنين آشوبی در اين محلات شده است.

آشوب های اخیر به عنوان بدترين ناآرامی ها از دهه هشتاد ميلادی به اين سو ارزيابی شده است و اگر گزارش دیوید کامرون صحیح باشد، پلیس تاکنون 1200 تن را بازداشت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس