سرپرست اسبق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا در نشستی به میزبانی یک اندیشکده آمریکایی گفت واشنگتن باید با اعمال تحریم، ایران را به تجدید نظر در سیاست‌های منطقه‌ای‌اش وادارد.

به گزارش مشرق، «مایکل مورل» سرپرست اسبق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) روز سه‌شنبه گفت واشنگتن باید در برابر اقدامات منطقه‌ای ایران بایستد.

آقای مورل که در به همراه «یوسف العطیبه» سفیر امارات در آمریکا، «جیمز وینفلد» معاون سابق ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا و سفیر اردن در واشنگتن در نشستی به میزبانی «مرکز پیشرفت آمریکایی» صحبت می‌کرد، گفت سه عامل «شکست حاکمیت در بسیاری از کشورهای منطقه»، «تلاش ایران برای هژمونی در منطقه» و «گسترش جهاد خشونت‌آمیز» منطقه را به بحران کشانده است.

وی با بیان اینکه این مسائل باید از سوی کشورهای منطقه، و نه غرب، حل شود، گفت: «کاری که ایالات متحده می‌تواند بکند، به عقب راندن ایران است. ایالات متحده شوروی را به عقب راند، اما در قبال ایران این کار را نکرده است.»

 

مورل گفت نسبت به روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و تأثیر آن بر منطقه خوش‌بین است، چراکه اکنون مانند دوران جنگ سرد به یک رهبری قوی در آمریکا احساس می‌شود. وی افزود: «اکنون زمان آن است که رئیس‌جمهور آمریکا بیاید و بگوید که ما برای رهبری و به عقب راندن ایران آماده هستیم.»

باید ایران را تحریم کرد

او در پاسخ به این سوال که چطور باید در برابر ایران ایستاد، گفت: «یکی از مسائلی که وجود دارد و باید به آن توجه داشت این است که تحریم‌ها اثرگذار است. پیش از توافق هسته‌ای تحریم‌ها روی ایران اثر گذاشته بود... باید تحریم‌هایی اعمال کنیم که آن‌ها را وادار کند در اقدامات مخربشان تجدید نظر کنند.»

وی افزود: «روزانه کشتی‌هایی از ایران حرکت کرده و برای حوثی‌ها سلاح می‌برد... از نظر من اشکالی ندارد که نیروهای دریایی ایالات متحده جلوی این کشتی‌ها را گرفته و آن‌ها را به کشورشان بازگرداند... این اقدام به متحدان ما نشان می‌دهد که آمریکا در حال مقابله با ایران است.»

کار با نسل بعدی رهبران ایران دشوارتر است

او در مورد آینده روابط با ایران، گفت: «تصور می‌کنم که بر خلاف باور معمول، نسل بعدی رهبران ایران، از نسل کنونی تندروتر خواهند بود. دلیل این صحبتم هم این است که نسل بعد، نسل جنگ ایران و عراق است، نسل (محمود) احمدی‌نژاد است. او رئیس‌جمهور جوانی بود. این نسل، تندروتر خواهد بود، به این دلیل که ایالات متحده را متهم حمایت از عراق در طول جنگ ایران و عراق می‌داند و تصور می‌کنم که با رهبران نسل بعدی ایران دوران سخت‌تری را شاهد خواهیم بود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    عجب گاوی اند این آمریکایی ها حقیقت رو بپذیرید یابو ها
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    بالاخره گاو یا یابو ...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس