کد خبر 616909
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

بیانیه معاون پیشین سازمان سیا، حکم آینه‌ای را دارد که مقاصد واقعی تیم سیاستمداران دموکرات آمریکا به رهبری کلینتون که برای رسیدن به قدرت تلاش می‌کنند را بازگو می کند.

 به گزارش مشرق، «ایگور پاکروتینکو» کارشناس سیاسی روس ضمن یادداشتی اختصاصی برای فارس دیدگاه‌های خود در خصوص دلایل و انگیزه‌های بیانیه اخیر معاوین پیشین سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) را مطرح کرد.

در این یادداشت آمده است: چند روز پیش «مایکل مرل» معاون پیشین سازمان سیا ضمن سخنانی در برنامه شبکه تلویزیونی  CBS News اعلام کرد که آمریکا باید هرچه بیشتر از اقدامات خشونت آمیز شبه نظامیان سوری به شمول عوامل روسی و ایرانی حمایت کند.

به اعتقاد وی، همانگونه که آمریکا در عراق هزینه کرد، روس‌ها و ایرانی‌ها نیز باید در سوریه هزینه‌هایی را پرداخت کنند.

مرل بیان داشت: وقتی ما در عراق بودیم، ایرانی‌ها تسلیحات شبه نظامیان شیعه را فراهم و سربازان آمریکایی را کشتند اکنون نیز ما باید کاری کنیم که در سوریه ایرانیان و روس‌ها هزینه حضور در این کشور را پرداخت کنند.

مقام پیشین سیا در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که «آیا بحث هزینه به معنای کشتن روس‌ها و ایرانی‌هاست؟»، گفت: بله، این کار باید مخفیانه انجام شود.

به اعتقاد مرل، نباید پنتاگون اعلام کند که این کار را وی انجام داده است اما باید طوری باشد که مسکو و تهران در این باره مطلع شوند.

وی همچنین خواستار بمباران تاسیسات دولتی سوریه در نزدیک ترین فرصت ممکن شد و تصریح کرد: می خواهم چیزی را هدف قرار دهم که بشار اسد در آن برای قدرت شخصی خود تکیه گاه سراغ دارد. من می خواهم اسد را بترسانم.

به باور مرل، کلینتون یک رهبر ایده آل برای آمریکا خواهد بود که رفاه و امنیت مردم این کشور را تامین خواهد کرد.

منابع آگاه در واشنگتن معتقدند که در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مرل به یکی از کرسی‌های مهم در سرویس‌های اطلاعاتی این کشور دست خواهد یافت. بنابراین وی نه تنها از طرف خود بلکه از طرف یک گروه با نفوذ سازمان سیا صحبت می‌کند که 45 نفر افسر اطلاعاتی که اخیرا از نامزدی کلینتون رسما حمایت کردند، جزئی از آنها می‌باشند.

دلایل فوق اجازه می‌دهد این نتیجه را بگیریم که مرل ضمن صحبت در شبکه تلویزیونی یادشده برنامه ضد ایرانی را معرفی کرده که در صورت پیروزی کلینتون به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

ماهیت این برنامه راه اندازی دور جدیدی از جنگ اعلام نشده بوده و در این راستا از بدترین روش ها به شمول خرابکاری و ترورهای انفرادی استفاده خواهد شد. البته معلوم است که روی بهره برداری از «کمک‌های» عربستان سعودی، اسرائیل و همکاری عوامل جدایی خواه و جنایتکاران گروهک تروریستی مجاهدین خلق حساب ویژه‌ای باز شده است.

یعنی انتخاب کلینتون به معنای مرحله جدیدی از جنگ علیه ایران خواهد بود و بیانیه مرل نشان می دهد که دموکرات‌های آمریکا (به شمول سرویس‌های اطلاعاتی این کشور) که گرفتار بیماری مزمن خون خواری و ایران هراسی می‌باشند، با آمادگی وارد عرصه انتخاباتی شده‌اند.

بنابراین نباید بیانیه مرل را همچون دیگر اظهارات یک فرد گرفتار بیماری روانی پذیرفت بلکه باید آن را بازگوکننده احساسات ضد ایرانی تعداد قابل توجهی از سیاستمداران با نفوذ آمریکا دانست.

به عبارت دیگر، بیانیه معاون پیشین سازمان سیا نقش آینه‌ای را دارد که مقاصد واقعی تیم سیاستمداران دموکرات آمریکا به رهبری کلینتون را که تلاش دست یافتن به قدرت را دارد، بازگو می کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس