کد خبر 542267
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۸

یک مقام ارشد دولت پاکستان در دیدار با مقامات آمریکایی در واشنگتن گفت این کشور نباید به خاطر مشکلات افغانستان سرزنش شود.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، یک مقام ارشد پاکستان روز دوشنبه در دیدار با مقامات آمریکایی گفت: این کشور نباید پاکستان را به خاطر مشکلات افغانستان سرزنش کند.

«سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور پاکستان گفت: فروش جنگنده های آمریکا به پاکستان ارتباطی به امنیت منطقه ندارد.  

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای کنگره آمریکا در جلسه استماع این کمیته با حضور جان کری از دولت آمریکا خواست درباره فروش جنگنده های اف ۱۶ به پاکستان توضیحات بیشتری ارائه کند.

کورکر عضو حزب جمهوی خواه کنگره خطاب به دولت آمریکا مدعی شد پاکستان به نظر می رسد از طالبان و شبکه حقانی حمایت می کند و فروش جنگنده های اف ۱۶ به این کشور باید شفاف سازی شود.

آمریکا ۱۲ فوریه اعلام کرد قصد دارد بیش از ۸ فروند جنگنده اف ۱۶ به پاکستان بفروشد. کنگره می گوید پاکستان در جهت بی ثبات کردن افغانستان است.

سرتاج که به آمریکا سفر کرده است در گفتگو با خبرنگاران افزود: مشکلات داخلی افغانستان نباید به پاکستان ربط داده شود. گفتنی است قرارداد فروش جنگنده های اف ۱۶ و تجهیزات راداری پیشرفته به پاکستان از سوی دولت آمریکا مبلغی معادل ۶۹۹ میلیون دلار اعلام شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    اگه میخواستیم از امریکا جنگنده (که کاربردش هجومیه) بخریم راحت تر از گرفتن اس سیصد(سلاح دفاعی) از روسها بود. مگه ابریزان چه جوری با اینا قرارداد بسته که هر چی اونا بگن باید بگیم چشم؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس