کد خبر 587476
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

جنگنده‌های آمریکایی، اواخر ماه مه یگانی از معارضان سوری تحت حمایت واشنگتن در ریف شمالی حلب هدف قرار دادند که در پی آن ۱۰ عنصر مسلح کشته شدند.

 به گزارش مشرق، روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، امروز- شنبه- در گزارشی فاش کرد، ارتش آمریکا یگانی از معارضان سوری، که تحت حمایت‌های تسلیحاتی و آموزشی واشنگتن هستند را بمباران کرد.

وال استریت ژورنال این حمله اشتباهی جنگنده‌های آمریکایی را جدی‌ترین شکست در روند تلاش‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای آموزش جنگجویان معارض در شمال سوریه خواند و متذکر شد، ارتش آمریکا تاکنون به این حادثه، که اواخر ماه مه رخ داد، اشاره‌ای نکرده است.

به نوشته این روزنامه، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است، نیروهای آمریکایی سلسله حملات هوایی در اطراف شهرک «مارع» طی روزهای 27 و 28 ماه مه انجام داده است که در جریان یکی از این حملات، مقر گروهک «لواء المعتصم» (وابسته به ارتش آزاد سوریه)، که ارتش آمریکا عناصر آن را برای جنگ با داعش آموزش می‌دهند، هدف قرار گرفت.

وال‌استریت ژورنال خاطرنشان کرد، ارتش آمریکا، آن زمان اعلام کرده بود که 3 حمله هوایی نزدیک شهر مارع صورت داده است که دو یگان تاکتیکی مجزا را هدف قرار داد و 3 خودروی زرهی متعلق به گروه داعش را منهدم کرد. در حالی‌که، سرکرده گروهک لواء المعتصم در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرده است که یکی از حملات هوایی آمریکا به افراد این گروهک اصابت کرد که با داعش می‌جنگیدند.

«مصطفی سجری» رئیس دفتر سیاسی گروهک لوء المعتصم به روزنامه وال‌استریت ژورنال تصریح کرد، 10 تن از جنگجویان وابسته به این گروه در یکی از حملات هوایی آمریکا کشته شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    چرا هواپیماهای روسیه اشتباه نمی کنند آمریکائیها تا دو تا عملیات هوائی می کنند یکیش اشتباه می شود اینها قصد و غرضی دارند البته در مورد تکفیریها از هر طرف کشته شود ثواب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس