کد خبر 611509
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

سرهنگ آناتولی تسیگانوک کارشناس ارشد مرکز مطالعات سیاسی -نظامی روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران زبده ترین و کارآزموده ترین نیروهای مسلح را در خاورمیانه دارد که تجربه دفاع موفق و پیروزی در یک جنگ سنگین را دارند.

تمجید کارشناس روسی از توان نظامیان ایرانیبه گزارش مشرق، نیروهای ایرانی شامل سپاه پاسداران، ارتش و بسیح برخوردار از پشتیبانی های گسترده مردمی از توان رزمی بالایی برخوردارند و کارنامه درخشان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران نیز تایید کننده این و اقعیت است.

وی افزود: نیروهای مسلح ایران با اقتدار توانستند در یک جنگ سنگین از کشور و تمامیت ارضی آن دفاع کرده و با وجود کمک های همه جانبه نظامی سیاسی قدرت های بزرگ و منطقه ای از آمریکا تا عربستان سعودی از ارتش بعث عراق، نقشه هایی را که عامل آغاز جنگ بود، باطل کنند.

تسیگانوک گفت: تجربیات هشت سال جنگ نشان می دهد که روحیه رزمی و توانمندی اجرای عملیات گسترده نظامی نیروهای ایرانی نمونه است، زیرا در جنگی نابرابری و تحمیل شده وضعیت را دگرگون و تلاش دشمنان خود را برای تسلیم جمهوری اسلامی ناکام کردند.

کارشناس مرکز مطالعات سیاسی-نظامی روسیه همچنین با اشاره به اینکه سطح برگزاری مسابقات بین المللی رزمایشی 2016 روسیه بسیار حرفه ای و بالا است، اظهار کرد: بدیهی است که حضور نیروهای ایرانی شرکت کننده در این دوره از رقابت ها با کارنامه رزمی عالی در یک جنگ واقعی، فرصتی برای تبادل تجربیات و شناخت متقابل گروه های شرکت کننده از کشورهای مختلف در رزمایش مسکو بشمار می رود.

وی گفت که مسابقات رزمایش بین المللی به توسعه همکاری ها بین کشورهای شرکت کننده بویژه ایران و روسیه کمک خواهد کرد.

تسیگانوک ادامه داد: ایران از نیروهای مسلح قدرتمندی برخوردار است که حتی آمریکا با توانمندی نظامی و ارتش مجهز خود به پیشرفته ترین تسلیحات، جرات حمله نیافت و فقط به تهدیدهای شفاهی محدود کرد.

سرهنگ روس گفت: دشمنان ایران آگاهی دارند که در صورت اتخاذ هر گونه رویکرد نظامی در برابر ایران با پاسخی قاطع مواجه می شوند و نیروهای مسلح ایرانی نیز از امکانات و توانمندی های کافی در این زمینه برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، توانمندی نظامی و دفاعی ایران برای تامین امنیت و ثبات این کشور و منطقه بکار گرفته می شود و به همین دلیل همکاری منطقه ای تهران و مسکو برای تامین بیشتر امنیت منطقه مهم و تعیین کننده است.

واحدهای زبده نیروهای مسلح ایران متشکل از حدود 200 نیرو از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی در رشته های مختلف در مسابقات رزمایش دو هفته ای 2016 روسیه که در شهرهای مختلف این کشور و همچنین قزاقستان در شرایط شبه جنگی برگزار می شود، شرکت دارند.

براساس برنامه اعلام شده، نیروهای ایرانی در رشته های تانک، یورش، هوابرد، دریایی، غواصی عمیق و کوهستان شرکت دارند.

افزون بر روسیه و قزاقستان به عنوان میزبان، چین، ونزوئلا، ارمنستان، مغولستان، صربستان، کویت، قرقیزستان، هند، تاجیکستان، پاکستان، بلاروس، یونان، جمهوری آذربایجان، مصر، نیکاراگوئه، آنگولا و زیمبابوه در رقابت ها شرکت دارند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    سلام نکه تا الان کم قربانی گرفته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس