کد خبر 611539
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

سیاستمداران و تحلیلگران فلسطینی ضمن محکوم کردن دیدار اخیر رئیس تشکیلات خودگردان با سرکرده منافقین تأکید کردند محمود عباس با خیانت به جبهه مقاومت ضدصهیونیستی دنبال جلب رضایت عربستان و بقای طولانی‌تر در قدرت است.

 به گزارش مشرق، در رام الله، دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «مریم رجوی» سرکرده گروهک منافقین در پاریس با موج  گسترده تقبیح از سوی سیاستمداران و تحلیلگران فلسطینی همراه شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که همواره با دلارهای نفتی سعودی به آرمان ملت فلسطین خیانت کرده شنبه شب با سرکرده گروهک تروریستی منافقین در پاریس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گفته منابع فلسطینی، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این مرحله به دنبال اختلاف افکنی با ایران است تا با جلب رضایت عربستان بقای خود در منصب ریاست تشکیلات خودگردان را برای مدت طولانی‌تری تضمین کند بخصوص که در برهه اخیر گزارش‌های صهیونیست‌ها درباره پایان دوره سیاسی محمود عباس بیشتر شده است.

مطبوعات اسرائیلی اخیرا جایگزین‌هایی را برای محمود عباس پیشنهاد دادند که این امر اصرار رئیس تشکیلات خودگردان برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به سعودی‌ها را به همراه داشت تا برای مدت بیش‌تری در قدرت بماند.

این منابع خبر دادند به دنبال واکنش «حسین شیخ الاسلام»، مشاور وزیر خارجه ایران به دیدار محمود عباس با سرکرده منافقین، اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح خواستار برگزاری نشست فوق العاده این کمیته شدند.

شیخ الاسلام گفت: محمود عباس با توجه به رویکرد و سابقه‌ای که از خود نشان داده به خوبی ثابت کرده که دست نشانده آمریکا است به گونه‌ای که اسناد همکاری وی با آمریکا در لانه جاسوسی پیش از انقلاب کشف شد و مشخص شد که وی مامور CIAاست.

 یکی از رهبران جنبش فتح در خصوص دیدار عباس با سرکرده منافقین گفت: از این اقدام محمود عباس متعجبیم او باید پس از بازگشت از سفر دوره‌ای خود به خارج از فلسطین به کمیته مرکزی فتح درباره دلایل ملاقات خود با رجوی توضیح بدهد.

این رهبر فتح که خواست نامش فاش نشود، افزود: دیدار مذکور به نفع قضیه فلسطین نبوده و خلاف اصول ما در جنبش فتح است که با مداخله در امور داخلی کشورها مخالفیم غیر از اینکه شخص محمود عباس، کودتاچیان در ترکیه را محکوم کرد بنابراین کودتاچیان علیه ایران نزد ما پذیرفتنی نیستند.

«خلیل اللحام»، عضو تشکیلات خودگردان و دیگر نمایندگان این گروه در اجلاس سالیانه اخیر منافقین در پاریس حضور داشت.

این رهبر فتح با بیان اینکه کمیته مرکزی جنبش فتح اطلاعی از حضور خلیل اللحام و دیگران به نمایندگی از فتح در اجلاس منافقین را نداشته گفت: بنده نیز مثل دیگر رهبران فتح این خبر را از طریق رسانه‌ها شنیدم  و اعزام این گروه به پاریس نشانه بی عقلی کسانی بود که آنها را به این اجلاس فرستادند.

وی افزود: در سایه وضعیت بسیار بد کنونی فلسطین و همین که اسرائیل یکی پس از دیگری به دنبال ضربه به ماست نباید در راستای جلب رضایت کشور مسلمانی علیه کشور مسلمان دیگری دشمنی کنیم.

رهبر فتح ضمن انتقاد از شیوه ائتلاف تشکیلات خودگردان با عربستان گفت: هر گونه ائتلافی در منطقه که مبارزه با تروریسم اسرائیل را هدف قرار نداده و قطب نمای آن به سوی آزادی قدس تنظیم نشده جای سوال درباره آن است.

شیخ الاسلام گفت: محوری در منطقه با محوریت مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی تشکیل شده و هرگز پذیرفتنی نیست که فلسطینیان تحت هیچ شرایطی و به هیچ دلیلی وارد خصومت با این جبهه شوند.

«طلال ابوظریفه»، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز مخالفت خود را با هر گونه ائتلاف منطقه‌ای که مساله فلسطین را در اولویت مسائل جهان اسلام قرار نمی‌دهد، اعلام کرد.

ابوظریفه گفت: ملت فلسطین در مرحله آزادی ملی است و به حمایت همه کشورهای اسلامی نیاز دارد چه برسد به کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران که نقش فعال و مثبتی در حمایت از مقاومت فلسطینیان دارد.

این سیاستمدار فلسطینی نیز دیدار محمود عباس با سرکرده منافقین را به زیان مساله فلسطین خواند و گفت: ما پیش‌تر چنین مواضع و جانبداری از یک طرف به زیان طرف دیگر داشته‌ایم که در ازای آن مجبور به پرداخت بهای سنگینی شدیم.

وی ضمن انتقاد از تک‌روی‌های تشکیلات خودگردان در تصمیم‌گیری‌های خود ابراز امیدواری کرد که گروه‌های فلسطینی ضمن تعهد به اصل اجماع ملی از ورود به هر گونه مناقشه‌ای با کشورها خودداری کنند.

«حسن عبدو»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطین نیز اظهار داشت: محمود عباس در گذشته بر دخالت نکردن در امور داخلی کشورها و حماس را سرزنش کرده و آن را به دخالت در مسائل منطقه متهم می کرد.
وی افزود: این در حالی است که عباس در این مرحله با دخالت‌های خود در مسائل منطقه به زیان مساله فلسطین و بر خلاف گفته‌های خود عمل می‌کند.

وی ضمن ابراز تعجب از چرخش کامل مواضع محمود عباس در قبال ایران گفت: رئیس تشکیلات خودگردان در آگوست سال گذشته یعنی تقریبا یک سال قبل، «احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین را مسئول پرونده ارتباط با ایران قرار داد و مجدلانی در سفر به تهران بر اهتمام رهبران  ساف برای تحکیم روابط با ایران تاکید کرد اما چه شد که همه چیز به طور ناگهانی تغییر کرد؟.

عبدو گفت: نشست اخیر عباس با رجوی به معنای اعلام ائتلاف عربستان با تشکیلات خودگردان علیه ایران است و این موضعی اشتباه و غیرقابل قبول است.

«ولید القططی»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطین نیز اظهار داشت: باید این سوال را پرسید که مردم، مقاومت و مساله فلسطین از این دیدار چه نفعی بردند.

وی افزود: سیاست خارجی تشکیلات خودگردان بر اساس اصولی است که همچون دیگر رفتارها و گفتارهای اخیر مقامات این تشکیلات قابل فهم نیست و شاید این از اسرار امنیت ملی فلسطین است که کسی جز رئیس تشکیلات خودگردان از آن خبر ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس