کد خبر 609660
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳

ترکیه با استفاده از اختلاف موجود بین نیروهای دموکراتیک سوریه (ائتلاف تحت حمایت آمریکا) درصدد تشکیل ائتلاف جدیدی از برخی گروه‌های عرب و کُرد است تا سایه کُردهای استقلال‌طلب را از مناطق مرزی سوریه با ترکیه دور کند.

 به گزارش مشرق، درگیری‌های جدید بین گروه لواء ثوار الرقه (گروه وابسته به ارتش آزاد که به نیروهای دموکراتیک سوریه برای مبارزه با داعش ملحق شده) با یگان‌های کُرد در منطقه گذرگاه شهر «تل ابیض» نزدیک مرز ترکیه با کشته یا زخمی شدن چندین تن از 2 طرف همراه بود.

طی 2 رو اخیر درگیری‌های پراکنده‌ای بین 2 طرف در شهرهای «تل ابیض» و «عین عیسی» جریان داشت که ناشی از اختلاف بر سر فرماندهی نبردها، بالا بردن پرچم‌ها و تبعیض نیروهای دموکراتیک سوریه بین مبارزان کُرد با مبارزان عرب بوده است؛ یگان‌های کرد وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک تحت فرمان نیروهای دموکراتیک سوریه فعالیت می‌کنند.

این اختلافات به تقابل گروه‌های شبه نظامی با یگان‌های کُرد منجر شده و بر پایه اطلاعات خاص شماری از فرماندهان شبه نظامیان مسلح به دعوت سرهنگ عبدالجبار العکیدی، فرمانده گروه «برکان الفرات»، قرار است در نشستی در شهر «غازی عینتاب» ترکیه حاضر شوند تا در آنجا اتاق عملیات در ریف شمالی حلب را تشکل بدهند.

اتاق عملیات گروه‌های شبه نظامی عرب از حمایت لازم ترکیه برای رویارویی با پیشروی و گسترش نفوذ یگان‌های عرب در منطقه شمال حلب که به زیانشان تمام می‌شود برخوردارند به گونه‌ای که این گروه‌ها یگان های کرد را متهم می‌کنند اهالی عرب روستاها را به بهانه‌های واهی از جمله نفوذ داعش یا درخواست برای پیوستن جوانان به صفوف یگان‌های کرد در صورت خارج نشدن از روستاهایشان، وادار به ترک خانه‌هایشان می‌کنند .

به گفته منابع، العکیدی 19 گروه مسلح را برای حضور در نشست ترکیه دعوت کرد که از جمله این گروه‌ها گروه «لواء التوحید» وابسته به جماعت اخوان المسلمین و گروه «کتیبه آزادی» و گروه «کتیبه صلاح الدین»، زیر مجموعه‌های شورای ملی کُرد هستند که تحت فرمان دولت ترکیه قرار دارد.

شورای ملی کُرد یکی از احزاب معارض حزب اتحاد دموکراتیک به رهبری «صالح مسلم» است و معلوم است که ائتلاف تروریستی جدیدی که قرار است در نشست ترکیه تشکیل شود ابزار اردوغان برای رویارویی با خطر تشکیل اقلیم کردنشین مستقل یا شبه مستقل در شمال سوریه است.

بر پایه اطلاعات، نظام ترکیه به شرکت کنندگان در این نشست تعهد خواهد داد که ادوات نظامی گوناگونی را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا جبهه فشاری علیه مناطق حضور داعش تشکیل داده و در پی سیطره بر مناطق همجوار با نوار مرزی باشند و بدین ترتیب سایه کُردها را از مناطق مرزی دور کنند بنابراین آنکارا به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود است تا صفوف نیروهای دموکراتیک سوریه را متلاشی کند.

از سوی دیگر منابع محلی تاکید کردند: یگان‌های کُرد دیروز سه شنبه اجساد 47 تن از کشته‌های خود را به خانواده‌هایشان در مناطق مختلف استان الحسکه تحویل دادند این نظامیان کرد در درگیری‌های سه روز اخیر در شهر منبج در ریف شرقی حلب کشته شده بودند.

منابع میدانی گفتند: درگیری‌های بین نیروهای دموکراتیک سوریه با داعش در محله السراب و خیابان الرابطه با تحول قابل توجهی همراه نبوده و این محله مسکونی در بیست و چهار ساعت گذشته هدف حمله شدید هوایی ائتلاف آمریکایی و حمله توپخانه ای نیروهای دموکراتیک قرار گرفته که 12 شهید از بین غیرنظامیان بر جای گذشت.

عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه از بیست و چهارم آوریل گذشته در شمال شرق حلب آغاز شده و با وجود اینکه شهر منبج از 55 روز پیش در محاصره است اما نیروهای دموکراتیک نتوانستند به داخل شهر هجوم ببرند و داعش هم با پیشنهاد تخلیه شهر مخالف است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرهاد ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    این موضوع نقشۀ آنکارا نیست ... نقشۀ چهل و پنج سالۀ آمریکاست برای تجزیۀ خاورمیانه که به اصطلاح خودش خاورمیانۀ جدید بوجود بیاد ... اگر آنکارا چنین کاری رو انجام بده در حقیقت نشون میده سگ آمریکاست و قسمتی از یک نقشه و سیاستهای آمریکا رو در منطقه میخواد جاری کنه ... ما خیلی باید هوشیار باشیم ...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس