ارتش سوریه و همپیمانان آن در نبرد حلب هم مانند دیگر شهرها به خطوط قرمز دشمنان سوریه و در رأس آن آمریکا هیچ توجهی نخواهند کرد و با آزاد سازی این شهر طرح تجزیه سوریه را به طور کلی خنثی خواهند کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه «البناء» لبنان، یک باور گسترده وجود دارد که می‌گوید وضعیت جنگ سوریه در نبرد حلب مشخص  نخواهد شد. آمریکا و همپیمانان آن به ویژه ترکیه و عربستان اجازه نخواهند داد ارتش سوریه به طور کامل حلب و حومه آن را به زیر کنترل خود در آورد. زیرا آزادسازی حلب یعنی از بین رفتن طرح حمله به سوریه و تقسیم قدرت میان دولت سوریه و همپمانان آن یا میان آمریکا و همپیمان آن.

اما در برابر، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در سخنرانی خود در افتتاحیه مجلس این کشور گفت: حلب گورستان طرح های «اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه خواهد بود. سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله هم در این زمینه گفت نبرد حلب دفاع از سراسر سوریه، لبنان و عراق و حتی اردن در برابر گسترش تروریسم است. در سایه آنچه به خطوط قرمز آمریکا در حلب موسوم است و با توجه به تصمیم دولت سوریه و همپیمانان آن برای وارد شدن به جنگ سرنوشت ساز در این شهر این سوال مطرح است که نبرد حلب که اکنون در حومه این شهر و برخی از مناطق شرقی آن در جریان است به چه سرنوشتی دچار خواهد شد؟

خیلی سخت است که پاسخ قطعی و سرنوشت سازی به این سوال داد. اما با توجه به برخی از نشانه ها می توان به این سوال پاسخ داد.

این نشانه ها عبارتند از:

1: دولت سوریه و همپیمانان آن در حلب و دیگر شهرها در برابر خطوط قرمز آمریکا سر تسلیم فرود نیاورده اند. زیرا سرفرود آوردن در برابر خط قرمزهای سوریه سبب می شود تا برخی امتیازها داده شود و این مساله تجزیه سوریه را به دنبال خواهد داشت. اگر نظام سوریه و همپیمانان آن در برابر خطوط قرمز آمریکا سرفرود می آوردند، جنگ به دراز نمی کشید. 

2:  دستکم در دوره دولت کنونی آمریکا احتمال رخ دادن جنگ مستقیم میان روسیه، سوریه و ایران با آمریکا و همپیمان اندک است. سرنوشت نبرد حلب در چند ماه باقی مانده از ریاست جمهوری «باراک اوباما» مشخص خواهد شد. اکنون نبرد در این منطقه راهبردی آغاز شده است.

3: در این نبرد ترجیح داده می شود که محور کاستیلو زیر کنترل در آید و حلقه محاصره بر تروریست ها در مناطق شرقی حلب تنگ تر شود تا ارتش سوریه و همپیمانان آن بتوانند مناطق حومه جنوبی حلب را زیر کنترل خود در آورند. در این صورت می توان بار دیگر توافق آتش را اجرایی کرد تا همه طرف ها از دست زدن به گزینه های سخت به دور باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس