کد خبر 606359
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

تعداد 15 نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور درباره الحاق به FATF تذکر دادند.

به گزارش مشرق، تذکرات کتبی نمایندگان و مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (30 تیر 95)،‌ از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

عزیز اکبریان، محمدجواد کولیوند و محمدابراهیم رضایی نمایندگان کرج و خمین،وزیر آموزش و پرورش لزوم حل مشکلات نیروهای قراردادی این وزارتخانه و دستور پرداخت مطالبات فرهنگیان را متذکر شدند.

امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزیر علوم لزوم توجه به استفاده از نیروهای متعهد و کارآمد در وزارت علوم را متذکر شد.

پروانه مافی، پروانه سلحشوری، طیبه سیاوشی شاه عنایتی، سید حمید زرآبادی، معصومه آقاپور علیشاهی و شهباز حسن‌پور بیگلری نمایندگان تهران،‌ قزوین، شبستر و سیرجان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت عدم استخدام 9 درصد باقی‌مانده از مشمولان قانون راجع به معلمان حق‌التدریس شدند.

محسن کوهکن، محمد حسین فرهنگی، نادر قاضی‌پور نمایندگان لنجان، تبریز و ارومیه به اتفاق 23 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت اعمال شرایط محدودکننده برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و اخذ وجه حین ثبت‌نام شدند.

عین‌اله شریف‌پور نماینده مردم ماکو به وزیر کشور لزوم ایجاد وحدت رویه و ارتباط با ورود و خروج شهروندان ایرانی بر اساس گذرنامه همانند سایر کشورها را متذکر شد.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به وزیر امور خارجه لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از کشتار مسلمانان کشمیر را متذکر شد.

محمدرضا امیرحسن‌‌خانی، سیدمحمدباقر عبادی، علیرضا محجوب و اکبر رنجبرزاده، نمایندگان طبس، بیرجند، تهران و اسدآباد در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در برقراری بیمه قالیبافان به ویژه در شهرستان‌های محروم شدند.

احمد سالک نماینده مردم اصفهان، به همراه 14 نفر از دیگر نمایندگان همچون دهقان، نصر‌الله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد، اعزازی، کریمی، ابوترابی، خادم حسین‌علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم،‌کریمی، موسوی، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و محمدرضا ملک‌شاهی‌راد نماینده مردم خرم‌آباد به رئیس جمهور در خصوص با توافق با FATF تذکر دادند.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه لزوم تسریع در اتخاذ موضع نسبت به کشتار مسلمان در کشمیر را متذکر شد.

سیدناصر موسوی لارگانی،‌ شهباز حسن‌پور بیگلری و اکبر رنجبرزاده نمایندگان فلاورجان،‌ سیرجان و اسدآباد در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار توضیح علت امنتاع تعدادی از بانک‌های عامل از پرداخت وام ازدواج علیرغم مصوبات شورای پول و اعتبار شدند.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به رئیس جمهور در خصوص تسریع در پرداخت مطالبات رزمندگان معاصر و بهبود شرایط معیشتی آنان تذکر داد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در تذکری به وزیر صنعت خواستار جلوگیری از واردات قطعات بی‌کیفیت خودرو از طریق تنظیم تعرفه واردات شد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار اقدامی جدی‌تر در حمایت از مسلمانان کشمیر در مقابل سرکوب ارتش هند شد.

حسین‌علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به وزیر اقتصاد لزوم طرح شکایت از سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال را متذکر شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب به رئیس جمهور لزوم صدور دستور اعلام و شفاف‌سازی حقوق و مزایای آن دسته از مدیران دولتی و بازنشسته‌ای که از عضویت هیأت مدیره شرکت‌های دولتی برخوردارند را متذکر شد. همچنین وی در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ارائه گزارش رسمی از درآمدها و هزینه‌های سازمان اوقاف کشور در طول برنامه 5 ساله پنجم توسعه شد.

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار بازنگری در افزایش حقوق و دستمزد قشر کارگر متناسب با نرخ تورم شد.

نظر افصلی، محمدرضا امیرحسن خانی، سیدمحمدباقر عبادی و فرهاد فلاحتی نمایندگان نهبندان، طبس، بیرجند و قائنات در تذکری به وزیر کشور خواستار توضیح علت تاخیر در حل مشکل شرکت پدیده شاندیز و موسسه مالی اعتباری میزان شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس