رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به تذکر به رئیس جمهور درباره صدور مجوز به واحدهای آلاینده گفت: ارائه مجور طرح توسعه به شرکت نیروکلر توسعه آن تهدیدی برای جان مردم اصفهان محسوب می‌شود، اشتباه است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به تذکر به رئیس جمهور پیرامون صدور مجوزهای خلاف از سوی سازمان محیط زیست به برخی استان‌ها برای توسعه واحدهای آلاینده اظهار داشت: یکی از این صنایع آلاینده شرکت "نیروکلر" است که بنده بیش از 10 مرتبه با شخص استاندار، مسئولان محیط زیست و صنایع استان در این باره صحبت کرده‌ام.

وی با بیان اینکه این شرکت واقع در شهرستان فلاورجان نه تنها برای این شهرستان بلکه برای کل استان اصفهان یک تهدید محسوب می‌شود، افزود: پساب این شرکت آب‌های زیرزمینی و زمین‌ها را آلوده کرده و زمین‌هایی که در آن کشت برنج صورت می‌گرفته و درختان مثمر مانند گیلاس و زردآلو در آن وجود داشته اکنون به زمین بایر و "لم یزرع" تبدیل شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای رفع مشکل آلایندگی مخازن پساب را ایزوله کرده و دیگر پساب نفوذ ندارد، ما این موضوع را قبول می‌کنیم اما بحثی که مطرح است خسارت‌های زیاد وارد شده به منطقه بوده که جبران ناپذیر است.

وی با اشاره به تهدیداتی که مخازن این شرکت برای منطقه دارد، گفت: با کارشناسانی پیرامون این صنعت صحبت کرده‌ام که عنوان می‌کنند اگر برای مخازن این شرکت حادثه‌ای رخ دهد کل اصفهان را تهدید می‌کند، یعنی خدایی ناکرده اگر انفجاری صورت گرفت آسیب آن فقط برای شهرستان فلاورجان نیست.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی طرح توسعه این شرکت را اشتباه دانست و ادامه داد: محیط زیست به این شرکت مجوز طرح توسعه ارائه کرده است، صحبت ما این است که قبلاً اشتباهی صورت گرفته و این شرکت در مکان کنونی احداث شده است، اکنون طرح توسعه این شرکت جای سئوال دارد.

وی افزود: قرار بر این بوده که طرح توسعه شرکت را در استان چهارمحال و بختیاری اجرا کنند که در آن استان مجوز صادر نشده اما برای اصفهان و در فاصله نزدیکی به محل ایمان شهر اشترجان این مجوز صادر شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدا، اجرای این طرح اشتباه بوده اما چرا اکنون دوباره این اشتباه تکرار می‌شود، تصریح کرد: در این باره جلسات متعددی را به صورت حضوری با استاندار اصفهان برگزار کردم، استاندار نیز پیگیر این موضوع است و در همین رابطه به رئیس جمهور نیز تذکر دادم.

وی با بیان اینکه علاوه بر این شرکت، واحدهای صنعتی آلاینده دیگری نیز در اطراف اصفهان و سایر شهرستان‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: معضل کنونی ما بیکاری است اما برطرف کردن بیکاری به قیمت بازی با جان مردم و به مخاطره انداختن سلامتی آنها صحیح نیست، اشتغال و پول زمانی برای ما نتیجه دارد که سلامتی ما به مخاطره نیفتد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس