عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از واردات لاستیک های کهنه از چین و کره به مناطق آزاد و خرید آن توسط خودروسازی ها گفت:ارائه خدمات پس از فروش باید برای لاستیک‌های وارداتی اجباری شود.

به گزارش مشرق، نادر قاضی پور، با بیان اینکه لاستیک کالایی مصرفی است و در صورتی که از تاریخ انقضای آن گذشته باشد احتمال بروز خطر برای سرنشینان خودرو را به همراه دارد، گفت: لاستیک های کهنه از چین و کره به مناطق آزاد وارد می شود و پس از چند سال ماندن در این مناطق به بهانه های مختلف از گمرک ترخیص شده و به بازار کشور وارد می شود، بنابراین ارائه خدمات پس از فروش برای لاستیک‌های وارداتی باید اجباری شود.

نادر قاضی پور درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه لاستیک کالایی مصرفی است و در صورتی که از تاریخ انقضای آن گذشته باشد احتمال بروز خطر برای سرنشینان خودرو را به همراه دارد، گفت: لاستیک های کهنه از چین و کره به مناطق آزاد وارد می شود و پس از چند سال ماندن در این مناطق به بهانه های مختلف از گمرک ترخیص شده و به بازار کشور وارد می شود، بنابراین ارائه خدمات پس از فروش برای لاستیک‌های وارداتی باید اجباری شود.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه متاسفانه حجم زیادی از درصد لاستیک‌های موجود در بازار قاچاق هستند، افزود:اغلب لاستیک‌های قاچاق از مبادی مناطق آزاد وارد کشور می‌شوند و دراین مناطق بیش از حد نیاز واردات صورت می گیرد،اما مگر نیاز دراین مناطق به لاستیک تا چه اندازه است ؟

 

سود کلان با واردات لاستیک به نام مناطق آزاد به کام دیگران

وی با بیان اینکه برخی با سوءاستفاده از این فرصت با واردات لاستیک به اسم مناطق آزاد و توزیع آن در خارج از محدوده قانونی سود کلانی می‌برند، ادامه داد: برخی خودروسازی ها به دلیل ارزان‌تر بودن لاستیک‌های قاچاق در مقایسه با لاستیک‌های تولید داخل اقدام به خرید این لاستیک ها می کنند که متاسفانه سبب وقوع حوادث ناگوار جاده ای همانند حادثه اتوبان تهران-قم در روزهای اخیر می شود.

قاضی پور با اشاره به اینکه واردات بی رویه کالاهای مشابه تولید داخل به تولید ملی لطمه می زند،یادآور شد:هدف از ایجاد مناطق آزاد جذب سرمایه است که در قانون برآن تاکید شده؛اما در اجرا به آن توجهی نمی شود،مناطق آزاد باید سکوی صادرات باشد، نه محلی برای واردات کالاهای بنجل و درجه چندم.

لاستیک خودرو

مسئولان مناطق آزاد برای کسب درآمد بیشتر مجوز واردات بیش از نیاز می دهند

وی با انتقاد ازعملکرد برخی مسئولان مناطق آزاد،افزود:مسئولان مناطق آزاد برای کسب درآمد بیشتر و رسیدگی به حوزه استحفاظی مجوز واردات بیش از نیاز منطقه می دهند که با هدف ایجاد مناطق مغایر است،بنابراین با کمبود نظارت توسط ارگان هایی مانند گمرک فاجعه ملی به بار آمده و کمر تولید ملی می شکند.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر آتش زدن کالاهای قاچاق جمع آوری شده تاکیدکرده اند،ادامه داد: با توجه به جمع آوری کالاهای قاچاق در روزگذشته انتظار می رفت،این کالاها آتش زده شوند،متاسفانه هیچ دودی از این کالاها برای اجرای قانون بلند نشد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه خدمات پس از فروش لاستیک‌های وارداتی بسیار محدود است،تصریح کرد: واردات بی‌رویه انواع لاستیک،نوسانات قیمت تولیدات داخلی و عدم بهره‌گیری از شبکه مناسب توزیع در داخل،وضعیت لاستیک کشور را درحال حاضر نگران‌کننده کرده است.

خبرگزاری مجلس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس