کد خبر 605016
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین‌ گفت: در کمیته های فرهنگی مستقر در استان ها با کمک هیئت های مذهبی، ائمه جمعه و جماعات به فرهنگ سازی، توجیه و آموزش مردم می پردازیم و امیدواریم بتوانیم برخی آسیب هایی که در حوزه رفتاری در سال های قبل شاهد بودیم، امسال شاهد نباشیم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به تشکیل ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور و تشکیل 13 کمیته تخصصی؛ کمیته فرهنگی آموزشی با همان اهدافی که در سال گذشته بر عهده داشت زیر نظر بعثه مقام معظم رهبری با عضویت 16 دستگاه امسال نیز به وظایف خود عمل می کند.
 
وی گفت: ما در ایران با سیاست حفظ مردمی بودن مراسم اربعین برای فراهم کردن مشارکت نهادها، دستگاه ها و بخصوص سازمان های مردم نهاد برای اجرای برنامه ها تلاش می کنیم تا با هم افزایی بین همه نهادها بتوانیم از ظرفیت های بزرگ مردمی برای استفاده از این فرصت معرفت افزایی استفاده کنیم.
 
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین افزود: طبق تجارب سال های قبل 11 کارگروه، چهار شورا و یک اتاق فکر در نظر گرفته شده که برخی نخبگان حوزوی و دانشگاهی در آن به طراحی ایده پردازی مشغولند.
 
هر یک از نهادها مسئولیت یک بخش را بر عهده گرفته و با مشارکت سایر دستگاه ها مشغول برنامه ریزی هستند تا اربعین 95 را با برنامه های فرهنگی بیشتر شاهد باشیم.
 
حجت الاسلام احمدی گفت: امسال تأکیدمان روی بحث فرهنگ عمومی است تا بتوانیم زائران اعزامی را با موضوعاتی مثل فرهنگ تغذیه، بهداشت، تعامل خوب با عراقی ها و استفاده از ظرفیت ها و حفظ سنت هایی که مردم عراق سال ها با زحمات زیادی حفظ کرده اند آشنا کنیم تا ان شاء الله یک سفر خوب زیارتی داشته باشیم.
 
وی افزود: ما برای مراسم اربعین با همکاری و هماهنگی مسئولان عراقی، مراسم سخنرانی در 18 نقطه پیش بینی کرده ایم که در موکب ها دایر می شود.
 
حجت الاسلام احمدی افزود: ازجمله برنامه های فرهنگی امسال، اعزام سخنرانان و مداحان برتر کشور در 18 موکب پیش بینی شده و انتشار نشریاتی با موضوعات فرهنگی است.
 
وی گفت: امسال ستادمرکزی اربعین در همه استان ها ستادی دایر و متناظر با آنها کمیته های تخصصی ایجاد کرده، از جمله کمیته های فرهنگی که عمده کار این کمیته ها با کمک هیئت های مذهبی، ائمه جمعه و جماعات، فرهنگ سازی، توجیه و آموزش مردم است که امیدواریم بتوانیم از این فرصت به درستی استفاده کنیم تا برخی آسیب هایی که در حوزه رفتاری در سال های قبل شاهد بودیم، امسال شاهد نباشیم.
 
حجت الاسلام احمدی در پاسخ به اینکه ثبت نام اعزام به راهپیمایی بزرگ اربعین از چه زمانی آغاز می شود؟‌ گفت: طبق برنامه ریزی های کمیته اعزام، ثبت نام از 15 مرداد در سامانه سما صورت می گیرد، اعزام مثل سال های قبل از 10 روز قبل از اربعین آغاز می شود.
 
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در پایان با اشاره به توصیه آیت الله سیستانی مبنی بر اینکه اربعین یک روز نیست؛ یک هفته و یک دهه است، افزود: ان شاء الله بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته زائران را زودتر راهی کنیم تا در رفت و برگشتشان از عتبات عالیات تراکم و انباشت جمعیت در کربلا نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس