حجت الاسلام مومنی با بیان این که دشمنان به دنبال سوء استفاده از مراسمات عزاداری شیعیان هستند گفت: آنقدر روضه صحیح داریم که دیگر نوبت به زبان حال نمی‌رسد و باید به مستند بودن روضه‌ها توجه کرد تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید حسین مومنی در همایش بسیج مداحان استان تهران که امشب در حسینه‌ پیروان شهدا در شهرستان ری برگزار شد، با بیان این که در قرآن کریم سخن از وجاهت 2 پیامبر، موسی با عنوان (وجیهاً فی‌لاخره) و عیسی(ع) با عنوان (وجیهاً فی‌الدنیا و الآخره) آمده است گفت: افرادی بر این دو پیغمبر تهمت می‌زدند تا وجاهت آنان را از بین ببرند اما خداوند این را نمی‌خواست و آنان را وجیه قرار داد.

وی با اشاره به نعمت عطا شده از سوی خدا که وجیه در دنیا و آخرت است، یادآور شد: این نعمتی است که هر که با آن انس بگیرد نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز وجاهت پیدا می‌کند و او امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام مومنی با بیان این مطلب که هنوز نزدیک 2 ماه تا راهپیمایی اربعین حسینی(ع) باقی مانده است، اما تاکنون جمعیت بسیاری از مشتاقان حسینی برای این سفر ثبت نام کرده‌اند گفت: این شوق بسوی امام حسین(ع) از وجاهت عطا شده خداوند به آن امام بزرگوار است.

وی خاطر نشان کرد: روایت بسیار زیادی درباره فضیلت زیارت امام حسین(ع) در کتاب‌هایی چون کامل‌زیارات، نورالعین، جلد 10 و 11 دانشنامه امام حسین(ع) به صورت مستند بیان شده است و می‌توان این نتیجه را گرفت که صرف زیارت امام حسین(ع) موضوعیت دارد و یقیناً اثرگذار نیز خواهد بود. همچنان که تاکنون چنین بوده است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به عقلانیت، حماسه و عزت و عاطفه به عنوان 3 عنصر مورد تاکید مقام معظم رهبری درباره ماجرای کربلا گفت: این 3 عنصر باید توأم با هم مورد توجه باشد. هیچ چیزی در کربلا خارج از عقلانیت نبوده است اما باید ظرف عقل را نیز گسترش داد و مداحان در این عرصه می‌توانند اثرگذار باشند.

وی افزود: گاهی اوقات پیش می‌آید که کار با عقل و حماسه پیش نمی‌رود لذا اینجاست که باید به سراغ «عاطفه» رفت و امام حسین(ع) با روی دست گرفتن حضرت علی‌اصغر(ع) عاطفه عالمیان را در عالم تحت تاثیر قرار دادند.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که پیامدهای واقعه کربلا و اتفاقات آن روز لازم است، برای مردم بیان شود گفت: ذاکران اهل بیت(ع) در انتخاب سبک و اشعار مداحی وقت می‌گذارند اما در زمینه روضه خوانی وقت کافی گذاشته نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آنقدر روضه صحیح داریم که دیگر نوبت به زبان حال نمی‌رسد و باید به این نکته توجه داشت که روضه‌ها مستند باشند. چرا که دشمنان به این موضوع توجه ویژه دارند و باید طوری رفتار کرد که زمینه برای سوء استفاده آنان فراهم نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس