حجت‌الاسلام نصوری با اشاره به فعالیت یمانی دروغین در مراسم پیاده روی اربعین، از برنامه‌ریزی مرکز تخصصی مهدویت برای مصونیت بخشی به طلاب جوان خبر داد و خواستار برنامه‌ریزی برای دانشجویان، توسط نهادهای ذیربط شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری، معاونت تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت درباره جریان منسوب به احمدالحسن، مدعی دروغین یمانی، گفت: در قضیه راهپیمایی اربعین، جریان منسوب به یمانی دروغین، اقدام به برپایی موکب‎هایی جهت جذب نیروهای مؤمن داشتند که در این بین متأسفانه جاذبه‌هایی ایجاد شد و باید مراقب بود که طلاب و مردم جذب چنین گروه‌هایی نشوند.

وی در پاسخ به این سؤال که  آیا راه مبارزه با این فتنه، جلوگیری از ورود طلاب به این موکب‏های ضاله است یا خیر، تصریح کرد: این ممانعت‏ها پاسخگو نخواهد بود البته ما برنامه‏‌های مختلفی برای طلاب محترم تدارک دیدیم تا با تفکرات این فرقه‌‏های ضاله آشنا شوند.

نصوری با اشاره به اینکه برنامه‌های مرکز تخصصی مهدویت روی طلاب حوزه‏‌های علمیه متمرکز است،  افزود: با توجه به اینکه مسئولیت دانشجویان با نهادهای مرتبط دانشجویی است ما برای این قشر برنامه‏‌ای تعریف نکرده‌ایم اما این نهادها می‏‌توانند طی درخواستی از مرکز مهدویت برنامه‌‏هایی برای دانشجویان تدارک ببینند.

وی در این باره افزود: از آنجایی که مقام معظم رهبری دعوت به کار عالمانه و عاقلانه کرده‌اند، با دستور ایشان دبیرخانه مطالعات راهبردی در مرکز تخصصی مهدویت ایجاد شده و قرار است نگاه راهبردی نسبت به آینده جهان داشته باشد.

احمد الحسن، متولد سال 1968 میلادی در بصره عراق است. او در سال 1992 از رشته مهندسی عمران دانشگاه بصره فارغ‌التحصیل شد و سپس به تحصیل در حوزه علمیه نجف پرداخت.

بر اساس گزارشی از الشرق الاوسط وی در سال 2004 دعوت خود را آغازکرد. در سال 2008 در نواحی بصره و ناصریه بین حامیان احمد الحسن موسوم به «انصار المهدی» و نیروهای دولت عراق درگیری مسلحانه رخ داد که طی آن حدود 79 نفر کشته شدند. گفته می‌شود که وی کشته شده و برخی نیز معتقدند که به امارات متحده عربی گریخته است.وی مدعی است که همان سید یمانی است که در باور شیعه دوازده امامی به عنوان یکی از علائم قطعی ظهور امام زمان، پیش از ظهور قیام می‌کند.

احمد الحسن در بصره ادعا کرد که من با چهار واسطه از اولاد امام زمان و یمانی موعود هستم و قرار است حکومت عصر ظهور را زمینه‌سازی کنم. وقتی مهدی حکومت تشکیل داد و از دنیا رفت، من و یازده مهدی دیگر امامان بعد از امام مهدی خواهیم شد. وی قصه مهدیون را مطرح می‌کند و می‌گوید: بعد از امام مهدی که حکومت ائمه تمام شد، مهدیون می‌آیند و من (احمد الحسن) مهدی اول هستم و پدرم (امام زمان) حکومت را به من خواهد داد.

گفته می‌شود احمد الحسن با فردی به نام حیدر مشتت هماهنگ شد تا خود را به عنوان  یمانی و او را نبز نائب خود معرفی کند اما با اختلافی که بین آنها پدید آمد یکدیگر را لعن و نفرین کردند و سپس هر دو مدعی یمانی بودن شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 0
    الله اکبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس