کد خبر 604634
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه زمان ثبت‌نام زائران اربعين ۱۵ مردادماه چهار ماه زودتر از سال گذشته است، گفت: اول شهريورماه در چهار استان تهران، خراسان، خوزستان و كرمانشاه ويزا براي زائران صادر مي‌شود.

به گزارش مشرق، مهندس سعيد اوحدي در ديدار با مديران دفاتر زيارتي شهرستان بروجرد، با اشاره به ظرفيت بالاي زائران در ايران اظهار داشت: بايد براي افزايش يافتن اين ظرفيت اقدام اساسي صورت گيرد و شركت‌ها و دفاتر خدمات زيارتي اين ظرفيت‌ها را براي افزايش تعداد زائران به‌كارگيرند.

وي بابيان اينكه سپرده‌هاي زائران نزد بانك‌هاي عامل حريم زائر است، افزود: براساس فتواي مراجع اجازه دخل و تصرف در اين سپرده‌ها وجود ندارد اما براساس تفاهم‌نامه همكاري كه ظرف 10 روز آينده با بانك ملت منعقد مي‌شود، اين سپرده‌هاي بانكي به‌عنوان ضمانت در بانك محسوب شده و به زائران 1.5 برابر آن تسهيلات تعلق خواهد گرفت تا بتوانند در سفر عتبات عاليات ثبت‌نام كنند.

رئيس سازمان حج و زيارت عنوان كرد: اين سازمان امسال براي بيش از يك‌ميليون و 200 هزار زائر برنامه‌ريزي كرده اما ظرفيت تردد زائر در كشور بيش از اين تعداد است. اعتقاد ما بر اين است كه اين ظرفيت در حال حاضر حدود 3 ميليون نفر است.

اوحدي از بهره‌برداري چند هتل وسيع در عراق خبر داد و خاطرنشان كرد: هتل بزرگ اميرالمؤمنين(ع) در شهر نجف با ظرفيت 700 تخت‌ كه يكي از بزرگ‌ترين هتل‌هاي كشور عراق محسوب مي‌شود، در حال حاضر با پيشرفت فيزيكي 65 درصدي در حال احداث است همچنين هتل كربلا نيز انتهاي مردادماه به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي با اشاره به بهره‌برداري از زائرسراي چزابه تا 15 مردادماه امسال، بيان كرد: اين زائرسرا با ظرفيت بيش از 4000 نفر براي اسكان زائران اربعين با بالاترين كيفيت بانام شهداي طريق‌القدس در اين مرز به بهره‌برداري مي‌رسد و اقدامات مشابهي نيز در مرزهاي ديگر همچون مهران در دست انجام است.

رئيس سازمان حج و زيارت با تأكيد بر ضرورت پشتيباني و توسعه خدمات و امكانات موردنياز زائران اربعين گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال 2 ميليون زائر ايراني براي حضور در مراسم اربعين ثبت‌نام كنند كه اين تعداد زائر نياز به خدمات وسيع دارد. با استفاده از سامانه هوشمند "سماح" در هنگام ثبت‌نام خدمات موردنياز زائران براي آنان برنامه ريزي مي شود.

وي با اشاره به زمان ثبت‌نام زائران اربعين خاطرنشان كرد: اول مردادماه فراخوان حج و زيارت آغاز شده و زمان ثبت‌نام زائران اربعين 15 مردادماه، چهار ماه زودتر از سال گذشته است. طبق برنامه ريزي صورت گرفته قرار است اول شهريورماه نيز در چهار استان تهران، خراسان، خوزستان و كرمانشاه ويزا براي زائران صادر مي‌شود و اول مهرماه در 20 نقطه كشور دفاتر موقت كنسولگري‌عراق مستقر مي‌شوند تا ويزاي زائران اربعين را صادر كنند.

اوحدي از احداث پنج پروژه بزرگ در عراق با سرمايه‌گذاري بانك‌هاي كشور خبر داد و گفت: اين پروژه‌ها با طراحي سازمان حج و زيارت شامل بزرگ‌ترين آشپزخانه مركزي در نجف اشرف با ظرفيت 27 هزار پرس غذا در هر وعده در دست اجراست.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس