حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه در شبی اتفاق افتاد که اعلام شده بود قرار است 28 صفحه مربوط به سعودی‌ها در گزارش یازده سپتامبر منتشر شود.

به گزارش مشرق، دیشب خبرها حکایت از آن داشت که قرار است روز جمعه (امروز) 28 صفحه از گزارش یازده سپتامبر که هنوز به مرئی و منظر عموم نرسیده، منتشر شود.

گفته می‌شود این 28 صفحه از نقش برخی شخصیت‌های سعودی در حوادث تروریستی مشکوک یازده سپتامبر پرده برخواهد داشت.

درست در همین شب، تروریستی تونسی‌الاصل در شهر نیس فرانسه، با کامیون به جان حاضران در جشن روز ملی فرانسه می‌افتد و پس از حرکت زیگزاگی در بین آنان، سلاح به‌دست گرفته و کار برخی دیگر را می‌سازد.

اخبار تا لحظه نگارش این مرقومه، حکایت از آن دارد که 84 نفر در این حمله تروریستی جان خود را از دست داده‌اند، حمله‌ای که بسیاری در جهان از جمله وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آن را محکوم کرده‌اند.

در این که اروپا به‌طور کلی ناامن شده است تردیدی نیست و اینکه سیاست‌های دوگانه غرب در خصوص تروریسم در سال‌های اخیر می‌تواند در چنین اتفاقاتی اثرگذار باشد، باز هم غیر قابل تردید است.

اما در سیاست، برخی تقارن‌های زمانی چندان بی‌ربط نیستند. اینکه درست پس از اعلام انتشار اسناد مربوط به دست داشتن سعودی‌ها در حوادث یازده سپتامبر، چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد، آیا نمی‌تواند معنی‌دار باشد؟ آیا این حمله نمی‌تواند به‌مثابه یک تهدید باشد؟ یا نمی‌تواند برای تحت‌الشعاع قرار دادن گزارش مزبور در افکار عمومی صورت گرفته باشد؟

نباید فراموش کرد که بیشتر کسانی که در سال‌های اخیر در اروپا دست به عملیات تروریستی زده‌اند، کسانی هستند که از بعد نظری و اندیشه‌ای با سعودی‌ها در یک جبهه قرار دارند. ریشه فکری وهابی - تکفیری‌ها، در همه عالم یکی است.

این مرقومه ادعا ندارد که چنین گزاره‌ای قطعی است اما انکار احتمال آن هم ساده‌لوحی است.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    از دست این سوسمار خورا هرچی که بگی بر میاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس