کد خبر 604067
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

انتشار صفحات محرمانه گزارش کمیته تحقیق کنگره درباره ارتباط عربستان با حملات ۱۱ سپتامبر، که این کشور را از مشارکت در این حملات تروریستی تبرئه کرده، با استقبال مقام‌های سعودی مواجه شده است.

به گزارش مشرق به نقل از «رویترز»، عربستان سعودی، روز جمعه از انتشار صفحات محرمانه گزارش رسمی درباره حملات 11 سپتامبر استقبال و ابراز امیدواری کرد، این امر هرگونه تردیدها درباره عملکرد کشورش یا نیات آن یا دوستی طولانی مدت آن با ایالات متحده را از بین ببرد.
 
«عبدالله آل سعود» سفیر عربستان سعودی در آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «از سال 2002، کمیته تحقیق و تفحص درباره حملات 11 سپتامبر و برخی هیات‌های دولتی از جمله سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و دفتر تحقیقات فدرال تحقیقاتی را درباره محتوای 28 صفحه انجام دادند و تأکید کردند که نه دولت سعودی و هر مقام ارشد سعودی و یا هر شخص دیگری به نیابت از عربستان سعودی هیچ‌گونه کمک یا حمایت از این حملات صورت نداده‌اند.»
 
«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با استقبال از انتشار 28 صفحه محرمانه از گزارش کمیته تحقیق کنگره درباره ارتباط دولت عربستان سعودی با حملات 11 سپتامبر سال 2001، اعلام کرد: عربستان هیچ دلیلی  برای ترسیدن ندارد و مصمم به تعقیب تروریست‌ها و آنهایی است که تروریست‌ها را تامین مالی می‌کنند.
 
بر این اساس، دولت آمریکا، روز جمعه پس از 15 سال گزارش محرمانه حملات 11 سپتامبر را منتشر کرد. بسیاری منتظر انتشار این گزارش بودند تا از زوایای پنهان ارتباط عربستان با این حوادث آگاه شوند. ولی در این گزارش آمده است، سازمان اطلاعات آمریکا کار بررسی 28 صفحه گزارش محرمانه حملات 11 سپتامبر را بدون یافتن دلیلی بر دست داشتن عربستان در این حملات به پایان رسانده است.
 
مقام‌های آمریکایی در حالی عربستان را از هرگونه نقشی در حوادث 11 سپتامبر تبرئه می‌کنند که پیش از این شمار زیادی از شخصیت‌های سیاسی و امنیتی آمریکا، که برخی از آنان در تهیه گزارش حوادث 11 سپتامبر نیز مشارکت داشته‌اند، تأکید کرده بودند برخی مسئولان دولتی و نهادهای حکومتی عربستان در این حملات دست داشتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازی ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    چه شباهت عجیبی به سوسمار و مارمولک داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس