کد خبر 603670
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

خبر حمله دیشب در نیس فرانسه در حالی منتشر شد که این کشور با وجود بالا بودن ضرایب امنیتی در یک سال گذشته، 7 حمله تروریستی را تجربه کرده است.

به گزارش مشرق، مقامات فرانسه در طول 18 ماه گذشته بالاترین ضریب امنیتی را در کشور اعمال کرده‌اند، با این حال در این مدت چندین حمله تروریستی در فرانسه رخ داده که به مرگ 230 نفر و زخمی شدن صدها تن منجر شده است.
 
شبکه خبری «بلوم‌برگ» در این مورد نوشت که «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه نوامبر گذشته پس از حملات پاریس، حالت فوق‌العاده در این کشور اعلام کرد به این ترتیب به نیروهای امنیتی و قانونی این کشور اختیارات ویژه‌ای برای اقدام علیه تروریست‌ها و دستگیری ‌آنها داده شد با این حال اولاند امروز صبح اعلام کرد که این قانون که قرار بود 26 جولای (5 مرداد) تموم شود، برای 3 ماه آینده تمدید می‌شود.
 
وضعیت امنیت در حالی در فرانسه همچنان بحرانی است که «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه گفته بود که سرویس امنیتی این کشور از ژانویه 2015 تاکنون چندین حمله را خنثی کرده‌اند.
 
در این گزارش اشاره کوچکی به تاریخچه حملات صورت گرفته می‌شود:
 
7 تا 9 ژانویه 2015
 
چندین حمله در پاریس 17 قربانی بر جای گذاشت. از جمله حمله به دفتر شارلی‌ابدو و فروشگاهی در نزدیکی پاریس
 
3 فوریه 2015
 
مردی به سربازی که از مرکز یهودیان در نزدیکی نیس حفاظت می‌کرد، حمله کرد. در این حمله چندین سرباز هدف ضربات چاقو قرار گرفتند ولی کسی کشته نشد.
 
26 ژوئن 2015
 
مردی در یک کارخانه  در نزدیکی لیون سر بریده شد و 2 تن دیگر هم زخمی شدند. نوشته‌هایی به زبان عربی در نزدیکی این محل پیدا شد.
 
21 آگوست 2015
 
مردی با تفنگ به مسافران قطار سریع‌السیر تالیس در خط آمستردام به پاریس حمله کرد و 3 نفر را زخمی کرد. سرانجام مسافران توانستند بر وی چیزه شوند.
 
13 نوامبر 2015
 
چندین مورد حمله در پاریس و اطراف این شهر به مرگ 130 تن منتهی شد.
 
13 ژوئن 2016
 
مردی با چاقو 2 نفر از نیروهای پلیس را در غرب پاریس کشت و سپس به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد.
 
14 جولای 2016
 
مردی در شهر نیس، با کامیون به میان مردمی رفت که در جریان جشن عید ملی فرانسه به تماشای آتش بازی آمده بودند که به مرگ دست‌کم 80 نفر و زخمی شدن  شمار زیادی از حاضرین منتهی شد. در نهایت پلیس وی را کشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس