کد خبر 602350
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

سفیر سابق سوریه در تهران لفاظی‌های ضد ایرانی اخیر رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در نشست منافقین را گستاخانه و مضحک خواند و گفت: غرب نباید به حامیان تروریسم اجازه استفاده از محافل بین‌المللی را بدهد.

به گزارش مشرق، «ترکی صقر» سفیر سابق سوریه در ایران در دمشق اظهارات اخیر «ترکی الفیصل»، رئیس اسبق اطلاعات عربستان در اجتماع منافقین در پاریس را موجب افزایش تنش بین تهران و ریاض توصیف کرد.
 
صقر اظهار داشت: اظهارات سخیف ترکی الفیصل در متهم کردن ایران به تروریسم واقعا مضحک بوده و نشانه بی شرمی آل سعود است، چرا که یک باند تروریستی که نام خود را جنبش خلق گذاشته در راس نشست مذکور بوده و در نهایت عربستان با حضور در این نشست و حمایت از گروه تروریستی دیگری، نشان داده که پدرخوانده تروریسم در جهان است.
 
سفیر سابق سوریه با اشاره به حمایت آشکار آل سعود از تروریست‌ها در سوریه و عراق و تحریک آنها به کشتار و ریختن خون مردم بی گناه منطقه گفت: عربستان با تلقین افکار وهابی به ذهن جوانان و حمایت مالی از آنها در این زمینه، دست جنایات خود را به اروپا و آمریکا رسانده و گزارش‌های آمریکا که دخالت آل سعود در انفجارهای یازدهم سپتامبر را ثابت کرد بهترین گواه این قضیه است.
 
صقر مجازات رژیم آل سعود به اتهام گسترش تروریسم در جهان را خواستار شد و گفت: مجامع بین المللی باید دست حامیان تروریسم را قطع کنند و غربی‌ها نیز نباید به حامیان تروریسم اجازه استفاده از محافل بین المللی برای گسترش تروریسم بدهند و هوشیار باشند که خطر تروریسم بر اروپا و امنیت آن سایه افکنده است.
 
شاهزاده «ترکی الفیصل» از مقام‌های ارشد سابق دربار آل سعود و رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان  شنبه گذشته در جمع گروهی از عناصر گروهک منافقین حاضر شده و به لفاظی علیه ایران و مسئولان نظام پرداخت.
 
 درحالی‌که رسانه‌های سعودی چون «العربیه»، «الاخباریه» و «سعودی گزت» در اقدامی هماهنگ  به پوشش خبری این مراسم پرداخته‌اند، ترکی الفیصل نیز با خطاب قرار دادن مقام‌های ایران به سخنان ضدایرانی رو آورد.
 
الفیصل در سخنان خود مدعی شده است که هنرمندان ایران در سفر به خارج از کشور با مشکلات عدیده‌ای سر و کار دارند.
 
وی در بخشی دیگر از لفاظی‌های خود مدعی شد، با گذشت سی سال، واقعیت وجودی ایران متفاوت از آنچه است که قرار بوده باشد.
 
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت، اجازه نمی‌دهیم ایران در امور داخلی اعراب دخالت کند.
 
الفیصل ایران را متهم حمایت از گروه‌های افراطی جهت جنگ‌های فرقه‌ای در منطقه نمود و گفت: «اصل صدور انقلاب ایران موجب درگیری‌های گسترده در منطقه شده است.»
 
رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی آل سعود در جایی دیگر اظهار داشت که خواسته مخالفان نظام ایران و من که سرنگونی این حکومت است، به زودی محقق می‌شود.
 
در این نشست «جان بولتون» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد نیز حضور داشت
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس