کد خبر 602087
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

راز آرام شدن اوضاع سیاسی امنیتی کشور الجزایر که گرفتار جنگ داخلی بود و هزاران نفر در آن کشته و زخمی شدند، سر انجام فاش شد.

ارتباط آل سعود با جنگ داخلی الجزایر فاش شد
به گزارش مشرق به نقل از منابع رسانه ای، این راز توسط "علی بن فلیس" نخست وزیر وقت الجزایر که از دوستان شخصی به نام دکتر "سعید" پزشک بسیاری از حکام و شخصیت های عرب است، فاش شد.

بن فلیس به دکتر سعید گفت که سفیر وقت آمریکا در زمان جنگ داخلی الجزایر همراه با سه عضو سازمان جاسوسی آمریکا "سیا" نزد "عبدالعزیز بوتفلیقه" رییس جمهور الجزایر آمدند و به وی پیشنهاد دادند اگر به خواسته های کاخ سفید عمل نماید، آمریکا کاری خواهد کرد که خشونت و قتل در الجزایر خاتمه یابد.

وی افزود: مهمترین خواسته های سفیر آمریکا که مورد موافقت بوتفلیقه واقع شد سپرده گذاری درآمد نفت الجزایر در آمریکا، سپرده گذاری درآمد گاز در فرانسه و حمایت نکردن از مقاومت فلسطین، ایران و حزب الله لبنان بود.

همچنین این سفیر گفت که باید طرف های ذی ربط توافق آمریکا الجزایر نیز آگاه شوند که شامل رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و فرانسه بود.

وی افزود، علت آن است که عربستان از اسراییل سلاح می خرد، اسراییل آن را به فرانسه می فرستد و فرانسه از طریق افسران رشوه خوار ارتش الجزایر آن را به گروه های افراطی می رساند.  

سفیر آمریکا گفت: ما به فرانسه و اسراییل خبر می دهیم اما تفاهم با عبدالله پادشاه عربستان دشوار است که باید خودتان شخصی را نزد او بفرستید تا موافقتش را جلب نمایید، اینجا بود که بوتفلیقه از بن فلیس خواست به عربستان سعودی سفر کند.

چند روز پس از گفت و گوی بن فلیس با ملک عبدالله و وساطت آمریکا، حمایت تسلیحاتی آل سعود از تروریست های مسلح الجزایر قطع شد و آمریکا نیز گرای مواضع تروریست ها را در اختیار ارتش الجزایر قرار داد که به این شکل ظرف مدتی بسیار کوتاه تروریست ها نابود شده و جنگ داخلی الجزایر پایان یافت.

دکتر سعید گفت، این همان وضعی است که سوریه، عراق، یمن و لیبی شاهد آن هستند و به واسطه این داستان واقعی می توان نقش آل سعود و حکام قطر در زمینه حمایت از تروریسم برای خدمت به اربابان آمریکایی خود و منهدم ساختن کشورهای عربی به خاطر حفظ تاج و تختشان را دریافت. 
 
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • مهدی مرادیفر ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    بر گور ال سعود یهودی زاده هزاران بار لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس