فرماندهان نظامی یمن از دستاوردهای میدانی ارتش و کمیته‌های مردمی در درگیری‌های منطقه فرضه نهم در صنعا، درگیری‌های خونین بین تروریست‌ها در تعز و ادامه حملات هوایی عربستان به مناطق مختلف یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق، «حسین الحوثی» یکی از فرماندهان انصار الله در صنعا اظهار داشت: یگان موشکی یمن بار دیگر تجمعات نظامی وابسته به ائتلاف سعودی را با یک فروند موشک بالستیک در منطقه فرضه نهم هدف گرفت و خسارت سنگین جانی و تجهیزاتی به صفوف آنها وارد کرد.
 
وی با اشاره به ادامه درگیری‌های شدید  در منطقه فرضه نهم در غرب مأرب و شرق صنعا گفت: ارتش یمن در نتیجه 2 مرتبه شلیک موشک‌های بالستیک به تجمع مزدوران سعودی، به دستاوردهای میدانی بزرگ در این منطقه دست یافته و مواضعی مهم و ارتفاعات راهبردی را بازپس گرفت.
 
الحوثی ادامه داد: دومین موشک شلیک شده توسط نیروهای یمنی، تجمعات و تجهیزات نظامی ائتلاف سعودی و مزدورانش را در جنوب فرضه نهم در هم کوبید که در نتیجه آن ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پیشروی‌های خوبی در جبهه‌های نبرد در این منطقه وابسته به استان صنعا دست یافتند.
 
«أسحاق الفراضی»، یک منبع نظامی ارتش یمن نیز تاکید کرد که یگان‌های ارتش یمن با پشتیبانی کمیته‌های مردمی 6 سایت جدید را که گروه‌های مزدور سعودی در آنجا مستقر بودند تحت تسلط خود گرفته و توانست منطقه راهبردی «جبل المغناطیس» واقع در سلسله کوه‌های شمال شرق فرضه نهم را کاملا ایمن کند.
 
وی افزود: درگیری‌های شدیدی هم در مناطق «جبل یام»، «قرود بران» و جنوب «فرضه نهم» جریان داشت که ترکش حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای آن به مناطق مسکونی هم اصابت کرده است.
برخی از نیروهای 2 طرف در این درگیری‌ها کشته اما آمار دقیقی از شمار آنها در دست نیست.
 
هواپیماهای ائتلاف عربی هم در بیست و چهار ساعت گذشته در 10 نوبت مناطق «المجاوحة»، «بنی فرج»، «المدراج»، «بنی قطران»، «آل سبانة» و «جبل یام» در شهر نهم را بمباران کردند.
 
جنگنده‌های سعودی تعز را در سه نوبت بمباران کردند
 
در همین حال هواپیماهای سعودی-آمریکایی در سه نوبت منطقه العمری شهر ذباب در تعز را بمباران کرده و سپس به طور گسترده بر فراز آسمان های المخا و کهبوب به پرواز درآمدند.
 
یک منبع نظامی نیز خبر داد: هواپیماهای ائتلاف عربی هم در ادامه حملات خود به استان صعده طی ایام عید فطر تا روز گذشته نیز در آسمان این منطقه به پرواز درآمده و منطقه‌ای را بمباران کردند.
 
درگیری بین تروریست‌های مزدور سعودی در تعز
 
«عبدالله محمد» فرمانده نظامی ارتش یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یمن از ادامه درگیری‌های شدید بین شبه نظامیان تروریست و طرفدار ائتلاف سعودی در جنوب استان تعز خبر داد.
 
وی افزود: گروه‌های مسلح وابسته به «حمود المخلافی» و «مختار الزریقی»، فرماندهان طرفدار عربستان به دلیل اختلافی که بر سر تقسیم پول عوارضی که از کامیون‌های ورودی به شهر گرفته می‌شود به جان یکدیگر افتادند.
 
محمد با اشاره به اینکه در این درگیری‌ها 2 رهگذر جان خود را از دست دادند، گفت: هواداران مخلافی نقاطی در محله‌های مختلف شهر تعز را تحت سیطره خود گرفته و اقدام به بستن خیابان‌ها کردند در حالی که طرف دیگر سعی در بازپس گرفتن آنها را داشت.
 
دیده‌بان حقوق بشر: عربستان قصد فلج کردن اقتصاد یمن را دارد
 
در همین حال دیده‌بان حقوق بشر خواستار تحقیق مستقل درباره بمباران مواضع اقتصادی وغیرنظامی یمن توسط جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در یمن شده و تاکید کرد و که برخی حملات هوایی علیه یمن جرایم جنگی است.
 
این نهاد غیردولتی در گزارش خود از 17 مورد بمباران هوایی عیرقانونی ائتلاف عربی علیه 13 موضع اقتصادی غیرنظامی نام بوده که کارخانجات، انبارهای کالاهای تجاری، مزارع و ایستگاه های برق را هدف گرفته و با کشته شدن 130 شهروند یمنی و زخمی شدن 171 نفر از آنها همراه بوده است.
 
در گزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده است: در سایه نبود تحقیقاتی معتبر و بی طرف در یمن عربستان و دیگر اعضای ائتلاف موافقت خود را با اجرای تحقیق بین المللی مستقلی در خصوص این حملات اعلام کردند.
 
بر اساس این گزارش هدف حملات هوایی مکرر علیه کارخانجات یمن ضربه زدن به اقتصاد فروپاشیده این کشور برای آینده ای دراز مدت است.
 
در همین حال «حسین الحوثی»، فرمانده یمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا ضمن تایید خبر رونمایی از سامانه نسل سوم موشک‌های «زلزال» توسط یگان موشکی انصار الله اظهار داشت: این موشک توسط بخش صنعت نظامی ارتش و کمیته مردمی یمن در داخل این کشور ساخته شده است.
 
وی افزود: زلزال 3 از جمله موشک‌های بالستیکی است که توانایی حمل حجم زیادی از مواد منفجره و کلاهک‌های جنگی را داراست که همچنین قدرت تخریب بالایی دارد.
 
الحوثی تاکید کرد: طول موشک «زلزال3» شش متر و قطر آن 650 میلی متر است، وزن کلاهک جنگی این سامانه حدود نیم تن مواد منفجره است که تعداد ترکش های آن به 10 هزار ترکش رسیده و بُرد آنها به حدود 65 کیلومتر می رسد که میزان دقت آن در برخورد به هدف بالغ بر 300 متر برآورد شده است.
 
فرمانده یمنی افزود: همه این مشخصات به موشک زلزال 3 اهمیت بالایی در قدرت تخریبی داده  تا بتواند در حمله به تجمع نیروهای دشمن و اتاق‌های عملیات آنها در محدوده جغرافیایی مشخصی بکار گرفته شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس