کد خبر 602773
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

دفع پیشروی مزدوران سعودی در استان تعز و ادامه حملات جنگنده های سعودی و مزدوران آنها از جمله تحولات یمن است.

 به گزارش مشرق، به نقل از المسیره، شماری از مزدوران سعودی روز سه شنبه در پی پیشروی ناکام به سمت روستای «الصراری» در بخش «صبرالموادم» استان تعز کشته و زخمی شدند.

یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی موفق شدند پیشروی مزدوران سعودی به سمت روستای الصراری را دفع کنند.

این منبع همچنین از کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران سعودی و انهدام تجهیزات نظامی آنها در درگیری با مدافعان روستا و همچنین فرار عده ای دیگر از مزدوران خبر داد.

مزدوران سعودی تلاش داشته اند در جبهه های مختلف نبرد در استان تعز پیشروی کنند اما نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با مقابله با آنها ده ها نفر از مزدوران را کشته و زخمی کرده اند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روز سه شنبه محل تجمع مزدوران سعودی در استان لحج را هدف قرار دادند که در پی آن یک افسر سرهنگ سودانی و نیز ۱۶ مزدور سعودی کشته شدند.

در همین راستا یک منبع نظامی از هدف قرار دادن محل تجمع مزدوران در منطقه «کرش» استان لحج توسط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن و وارد کردن تلفات سنگین به تجهیزات نظامی آنها خبر داد.

در همین حال جنگنده های سعودی و مزدوران آنها طی ساعات گذشته به نقض آتش بس در تعدادی از استان های یمن ادامه دادند. یک منبع نظامی از دو حمله هوایی جنگنده های سعودی به بخش «المتون» استان الجوف و یک حمله هوایی به منطقه «حیدالذهب» در بخش «نهم» استان صنعاء خبر داد.

این منبع اعلام کرد که جنگنده های سعودی طی دو نوبت بخش «عبس» استان حجه را هدف قرار دادند. همچنین منطقه «الحثیره» در جیزان طی سه نوبت مورد حمله واقع شد و جنگنده های سعودی به پرواز در آسمان استان صعده ادامه دادند.

از سوی دیگر مزدوران سعودی بخش «حرض» و «میدی» در استان حجه را هدف بمباران موشکی و توپخانه ای قرار دادند. مزدوران سعودی بخش الغیل در استان الجوف را نیز با سلاح های مختلف هدف قرار دادند.

مزدوران همچنین منطقه «بنی بارق» در بخش «نهم» استان صنعاء را بمباران کردند.

در همین حال وزارت کشور عربستان از کشته شدن یک نظامی سعودی در منطقه جیزان در جنوب این کشور خبر داد. خبرگزاری واس به نقل از «منصور الترکی» سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان گزارش داد که این نظامی در پی انفجار مین کشته شده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس