کد خبر 601842
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن طی سخنانی تهدید کرد در صورتی که سازمان ملل بخواهد نقشه راه پیشنهادی خود را از طریق نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن تحمیل کند به مذاکرات کویت بازنخواهیم گشت.

 به گزارش مشرق، به نقل از روسیا الیوم، «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن طی سخنانی تهدید کرد در صورتی که سازمان ملل بخواهد نقشه راه پیشنهادی خود را تحمیل کند مذاکرات صلح یمن را که قرار است روز جمعه آینده (۲۵ تیر) تحت نظارت سازمان ملل متحد در کویت ازسرگرفته شود، تعلیق خواهد کرد.

منصور هادی روز یکشنبه در جریان ورود خود به استان مارب یمن گفت: در صورتی که سازمان ملل متحد بخواهد نقشه راه پیشنهادی خود را از طریق «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن تحمیل نماید به مذاکرات کویت بازنخواهیم گشت.

این اظهارات عبد ربه منصور هادی روز یکشنبه در جریان حضور وی به همراه شماری از مزدوران در استان مارب صورت گرفت.

در همین حال شبکه خبری المیادین گزارش داد که هادی رئیس جمهور فراری یمن و معاونش برای بالا بردن روحیه نیروهای مزدور سعودی پس از آنکه ضربات سنگینی از نیروهای ارتش و انصار الله یمن دریافت کردند، وارد استان مارب شده است.

به گفته برخی منابع سیاسی یمنی، سفر هادی به استان مارب به درخواست عربستان و به نشانه نزدیک بودن جنگ در صنعا صورت گرفته است.

مذاکرات صلح یمن در کویت پایان ماه ژوئن گذشته پس از دو ماه مذاکرات بی نتیجه به حالت تعلیق درآمد و قرار است ۱۵ ماه ژوئیه جاری (۲۵ تیر) از سرگرفته شود.

«اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن پیشتر نقشه راهی را در اختیار مذاکره کنندگان طرفین یمنی قرار داد که شامل اجرای تمهیدات امنیتی بر اساس قطعنامه ۲۲۱۶ و تشکیل دولت وحدت ملی بود.

عربستان سعودی با ائتلاف برخی کشورهای عربی و با همراهی آمریکا بیش از یک سال است که حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی این کشور را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک شهید یا زخمی شده اند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس