مهدی قزلی، مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی با بیان این‌که سازمان‌ها و نهاد‌ها از مسابقه ادبی «حافظان حرم» حمایت خوبی داشته‌اند، گفت: بنیاد شعر و ادبیات داستانی آمادگی دارد در صورت پر تعداد بودن سروده‌ها و داستان‌ها، آثار رسیده را در قالب کتابی منتشر کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مهدی قزلی، مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی به ایبنا گفت: استقبال از مسابقه شعر و داستان یک‌دقیقه‌ای «حافظان حرم» بسیار خوب بود و از سوی نهاد‌ها و سازمان‌ها مورد حمایت قرار گرفت.

وی از «سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران»، «موسسه فرهنگی آستان قدس رضوی» و «سازمان فرهنگی هنری و رسانه‌ای اوج» به عنوان حامیان این مسابقه یاد کرد و افزود: البته در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم تیزر تبلیغاتی برای این مسابقه تهیه شده که قرار است به زودی در شبکه‌های مختلف سیما پخش شود.

قزلی با بیان این‌که نوشتن داستان و شعر کوتاه برای مدافعان حرم چندان زمان‌بر نیست، درباره میزان استقبال شاعران و نویسندگان از این مسابقه گفت: هنوز آماری از میزان شرکت نویسندگان و شاعران در مسابقه «حافظان حرم» وجود ندارد اما در صورت استقبال زیاد از این مسابقه، آن را تمدید می‌کنیم.

مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی با اشاره به درخواست از رسانه‌ها برای حمایت از این مسابقه گفت: با اطلاع‌رسانی مناسب به شاعران و نویسندگان می‌توان امیدوار بود که آثار پرشماری به دبیرخانه برسد. بنیاد شعر و ادبیات داستانی آمادگی دارد در صورت پرحجم بودن سروده‌ها و داستان‌ها، آثار رسیده را در قالب کتابی منتشر کند.

وی با بیان این‌که هنوز داوران این مسابقه ادبی مشخص نشده‌اند، افزود: قصد داریم در همان روز برپایی آیین پایانی مسابقه، کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان جوان آن برگزار کنیم. همچنین سفر به مشهد مقدس یکی از جوایز این مسابقه خواهد بود که در رایزنی با آستان قدس رضوی محقق می‌شود.
 
مسابقه شعر و داستان یک دقیقه‌ای «حافظان حرم» به کوشش بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برای ادای احترام به حافظان حریم و حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌‌‌شود. قرار است در این جشنواره، داستان‌ها و شعرهایی که در یک دقیقه‌ می‌شود آن‌ها را خواند در گردونه رقابت قرار گیرند.
 
تمام داستان‌نویسان و شاعران کشور، این فرصت را دارند که در این رقابت ادبی حضور یابند و تنها معیار شرکت در آن، این است که سروده‌ها و داستان‌های ارسالی به جشنواره، باید به موضوع حافظان حرم بپردازد و حداکثر در یک دقیقه خوانده شود.

هر فرد می‌تواند با حداکثر سه اثر در جشنواره شرکت کند. داستان‌نویسان و شاعران برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از دو طریق لینک تلگرامی hafezaneharam@ و نشانی الکترونیکی hafezaneharam@gmail.com برای دبیرخانه این مسابقه بفرستند.

پایان مهلت ارسال آثار جمعه 8 مرداد 1395 خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس