پس از معرفی نامزدهای مسابقه حافظان حرم در هر دو بخش شعر و داستان یک دقیقه‌ای، نام داوران این مسابقه اعلام شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در آستانه اختتامیه مسابقه شعر و داستان یک‌دقیقه‌ای حافظان حرم، اسامی داوران هر دو بخش جایزه اعلام شد. یدالله (شهاب) گودرزی، حمیدرضا شکارسری و سیداکبر میرجعفری داوران بخش شعر و ابراهیم زاهدی مطلق، علیرضا محمودی ایرانمهر و ابراهیم اکبری دیزگاه، داوران بخش داستان این رقابت بوده‌اند.
 
بنابر این گزارش، 6 داور شعر و داستان، فردا دوشنبه هشتم شهریورماه، برگزیدگان و تقدیری‌های مسابقه حافظان حرم را معرفی خواهند کرد که نفرات برگزیده‌ این مسابقه، 2 سکه بهار آزادی و تقدیری‌های آن نیم سکه دریافت خواهند کرد. همچنین قرار است برگزیدگان این مسابقه با حمایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، راهی مشاهد مشرفه کشور عراق و عتبات عالیات شوند.
 
مراسم اختتامیه مسابقه شعر و داستان یک دقیقه‌ای حافظان حرم، روز دوشنبه 8 شهریورماه مقارن با روز ملی مبارزه با تروریسم، از ساعت 17 تا 19 در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  واقع در خیابان جمهوری اسلامی شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
 
کارنامه داوران مسابقه ادبی حافظان حرم
داوران بخش شعر

حمیدرضا شکارسری متولد 1345 در تهران، شاعر سپیدسرا، مدرس و منتقد ادبی است. شکارسری و کتاب‌های شعرش عناوین فراوانی را در جوایز و جشنواره‌های متعدد همچون چند دوره از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جشنواره قلم زرین و ... کسب کرده‌اند و خود نیز در جوایز و جشنواره‌های بسیاری چون جایزه کتاب سال، جشنواره بین‌المللی شعر فجر، جشنواره سراسري جوان و ... به عنوان داور حضور داشته است.
از وی همچنین مقالات متعددی با موضوع نقد ادبی در مطبوعات به چاپ رسیده است. شکارسری دفاتر شعری زیادی منتشر کرده که از آن جمله‌اند: «عاشقانه‌هايي براي دشمن»، «چيزي قطب نماها را ديوانه مي‌كند»، «رد پا بر لبه تیغ»، «چراغانی بی‌دلیل»، «عصر پايان معجزات »، «پرانتزهای شکسته»، «چتر شورشی»، «تلنگر باران» و ....
یدالله گودرزی متخلص به «شهاب» متولد 1349 در بروجرد است. این شاعر، مترجم و پژوهشگر کشورمان مبتکر قالب شعر کوتاه فارسی به نام «آنک» است. او که کار نوشتن و سرودن را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده، در سال ۱۳۷۳ موفق به کسب مقام اول شعر دانشجویی شده است. از آثار او می‌توان به «عاشقانه‌های شوکا» ،«ناگهان بهار»، «بگذار عاشقانه بگویم»، «سیمای بروجرد»، «آخرین قبیله‌ شرقی»، دفتری از «گزیده‌ ادبیات معاصر» و «شب، نمی‌گذارد بخوابم» اشاره کرد.
سیداکبر میرجعفری متولد 1348 شهر زواره استان اصفهان، رشدیافته قم و ساکن تهران است. میرجعفری فعالیت‌هایش را با همکاری با مطبوعات آغاز کرده و در تاليف كتاب‌هاي ادبيات فارسي و زبان فارسي دوره‌ دبيرستان همکاری داشته است. از کتاب‌های این شاعر می‌توان به «حرفي از جنس زمان» (برنده جایزه کتاب معلم)، «پايان رنگ‌هاي جهان»، «گنجشك اشتياق كمي نيست»، «گندم و بلدرچين»، «ريحان‌هايي كه مادرم دوست داشت»، «ريختن نور روي شاخه‌هاي پايين» و «چند مجلس از دهه اول» (برگزيده كتاب فصل و شايسته تقدير كتاب سال جمهوري اسلامي) اشاره کرد.
 
داوران بخش داستان
ابراهیم زاهدی مطلق متولد 1340 تهران است. این نویسنده و روزنامه‌نگار نام‌آشنا سابقه داوری و سرداوری در چند دوره کتاب سال دفاع مقدس و جشنواره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور را در کارنامه خود دارد. وی از اعضای شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) و نویسنده‌ 21 عنوان رمان، داستان و زندگی‌نامه است که توانسته در 2 دوره کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شود. از جمله سوابق مطبوعاتی او نیز می‌توان به دبیری گروه ادب و هنر روزنامه‌های همشهری، جام‌جم و انتخاب، دبیری بخش اجتماعی روزنامه ابرار، دبیری گروه فرهنگ روزنامه جوان و سردبیر بخش فرهنگی خبرگزاری مهر اشاره کرد.
علیرضا محمودی ایرانمهر متولد 1353 مشهد است. این منتقد، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس تا به حال دبیری و داوری جشنواره‌های متعددی چون جایزه‌ گلشیری، جایزه‌ کتاب سال برگزیده منتقدین مطبوعات، جایزه‌ ادبی اصفهان و مسابقه‌ بزرگ کشف لحظه را در کارنامه خود دارد. ایرانمهر صدها عنوان مقاله، داستان و نقد و پژوهش ادبی داشته و داستان‌های کوتاهش به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و ... در نشریات ادبی اروپا و آمریکا به چاپ رسیده است. از جمله آثار چاپ شده‌ محمودی می‌توان به مجموعه داستان «بريم خوشگذروني»، كتاب پژوهشي‌ـ‌آموزشي «سفر با گردباد»، مجموعه داستان «ابر صورتي»، فیلم‌نامه‌های «دلخون»، «آزادراه»، «دلداده» و ... اشاره کرد.
ابراهیم اکبری دیزگاه متولد سال 1360 در روستای دیزگاه شهرستان تالش است. او که دانش‌آموخته رشته ادیان شرق است، پایان‌نامه خود را به بازتاب آموزه‌هاي هندويستي و بوديستي در آثار سهراب سپهري اختصاص داد تا دلبستگی خود را به ادبیات نمایان کند. دیزگاه که هم سرودن شعر و هم نوشتن داستان را تجربه کرده، دبیری و عضویت در هیئت علمیِ جشنواره‌ها و انجمن‌های مختلفی چون جشنواره داستان اشراق، جشنواره خاطره‌نگاری اشراق، انجمن داستان طلاب کشور، انجمن شعر طلاب، شورای ادبیات داستانی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، کمیته تاریخ شفاهی و مستندنگاری خاطرات حوزوی و... را در کارنامه دارد. از دیزگاه تاکنون آثار متعددی در شعر و داستان به چاپ رسیده که از آن جمله‌اند: «قابیل توبه می‌کند» (برنده عنوان بهترین مجموعه شعر جوان در جشنواره بین‌المللی شعر فجر)، مجموعه شعر «من آسمان ندارم»، مجموعه داستان «دست‌هايش خونين چشم‌هايش گريان»، رمان «برکت» و ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس