طی نظرسنجی مشترک به عمل آمده توسط وال استریت ژورنال و شبکه NBC، اکثریت جمهوریخواهان شخص دیگری را به دانلد ترامپ ترجیح می‌دهند.

سرویس جهان مشرق حواشی دو روز اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نکات قابل توجهی را در خود داشت. نمایش مضحک کلینتون -که سابقه اینگونه نمایش‌ها را دارد- به همراه الیزابت وارن به نام ائتلاف، و نظرسنجی برگزاری شده جدید در مورد ترامپ و کلینتون، و انتشار تعدادی دیگر از ایمیل‌های کلینتون و احتمال پاک شدن بقیه از سوی وی از مهمترین آنها بود.


ترجیح اکثریت جمهوریخواهان به نامزد دیگر
طی نظرسنجی مشترک به عمل آمده توسط وال استریت ژورنال و شبکه NBC، اکثریت جمهوریخواهان شخص دیگری را به دانلد ترامپ ترجیح می‌دهند. طبق این نظرسنجی، 45 درصد رای‌دهندگان جمهوریخواه، به ترامپ اعتقاد دارند و 52 درصد نیز معتقدند که نامزد نهایی حزب باید شخص دیگری باشد. این مقدار درست در مورد هیلاری کلینتون برعکس است.

از ائتلاف کلینتون و وارن

در این نظرسنجی آمده که 58 درصد رای‌دهندگان دارای دیپلم و 60 درصد رای‌دهندگان دارای تحصیلات دانشگاهی شخص دیگری را به غیر از ترامض می‌پسندند. در بین جمهوریخواهان محافظه‌کار درصد مخالفان ترامپ به موافقان 53 به 45 درصد و همین نسبت در میان جمهوریخواهان معتدل 49 به 49 درصد است.

در نظرسنجی بر سر موضوعات مختلف، کلینتون در مجموع 5 امتیاز بیشتر از ترامپ به دست آورد. با 53 به 23 درصد شرکت‌کنندگان معتقد بودند که ترامپ در تغییر تجارت در واشنگتن موفق‌تر خواهد بود. با نسبت 47 به 37 درصد آنها معتقد بودند که ترامپ در شکوفایی اقتصادی موفق‌تر عمل خواهد کرد. با نسبت 45 به 37 درصد رای دهندگان معتقد بودند که ترامپ به ایجاد شغل بیشتر توجه خواهد کرد. در مورد صادق بودن هم نتیجه 41 به 25 درصد به نفع ترامپ سنگینی کرد.

اما کلینتون با 44 به 33 درصد فرمانده بهتری در مواقع بحران شناخته شد. در موضع متحد ساختن اقشار مختلف کشور این نسبت 40 به 26 بود و در مورد مدیریت بحران، این نسبت 48 به 34 بود.

در آخر، 49 درصد رای مخالف به مواضع ترامپ در مورد مسلمانان دادند که شامل 73 درصد از رای‌دهندگان دموکرات، 53 درصد مستقل، و فقط 23 درصد جمهوریخواه بود. در مقابل، 34 درصد در این زمینه با ترامپ موافق بودند که شامل 59 درصد از رای‌دهندگان جمهوریخواه، 31 درصد مستقل و فقط 12 درصد از دموکرات‌ها بود.


از ائتلاف کلینتون و وارن



ائتلاف برنامه‌‌ریزی شده کلینتون و وارن
حضور هیلاری کلینتون و الیزابت وارن در اوهایو در جمع طرفداران این نامزد ریاست جمهوری و اعلام ائتلاف آنها، کاملا با برنامه‌ریزی صورت گرفته است. کارشناسان معتقدند که وارن دو ماموریت دارد. اول، خشمگین کردن و در نتیجه آلوده کردن ترامپ به فضای جر و بحث سیاسی که موجب عصبی شدن وی و بروز اشتباهات و تقلیل جایگاه وی در نظر عموم خواهد شد. دوم، تلطیف و جذب نظر هواداران تعصبی برنی سندرز که چندان میانه خوبی با هیلاری ندارند.

الیزابت وارن سناتور اهل ماساچوست که خیلی دیر از کلینتون اعلام حمایت کرد، به محضی که وارد کارزار انتخاباتی آمریکا شد، سریعا با وی قرار ملاقات گذاشت و ائتلاف تشکیل داد. پیداست که همه این کارها برنامه‌ریزی استراتژیست‌های حزب دموکرات است. حالا هم این سناتور به شدت از وجوه مثبت کلینتون تعریف کرده و در آخرین اظهارنظرش در مورد ترامپ گفت: «او، یک آدم حقیر شکاک پول‌دوست است که جز به خودش به هیچ چیز اعتقاد ندارد و یک قلدر نازک‌نارنجی است که سراسر وجودش را نفرت و شک فراگرفته. آری، او آمریکا را دوباره عزت می‌دهد اما در اصل پولدارهایی مثل خودش را عزت می‌دهد و مردم عادی را به خاک سیاه می‌نشاند».

{$sepehr_media_1632823_400_300}


البته وارن موفق شد که ترامپ را تحریک نماید و ستاد نامزد جمهوریخواه در اولین بیانیه‌اش آورد: «وارن دیگر پوکوهانتس نیست بلکه ملیجک هیلاری کلینتون است.» البته، پاسخ این مرتبه هوشمندانه‌تر بود. چرا که ترامپ با استفاده از واژه پوکوهانتس که به سرخپوستان امریکا اشاره داشت، عملا خود را دچار مشکل و اعتراضات شدید کرد. لذا، این بار ضمن رد این واژه، وارن را دلقک خودفروخته هیلاری دانست. اظهارات و توهین‌های رد و بدل شده از سوی این دو و بخصوص وارن، آنقدر مضحک است که هر جامعه دیگری از بیرون به انتخابات امریکا بنگرد، خنده‌اش می‌گیرد. وارن، در سخنرانی روز دوشنبه‌اش به دور از شان یک سناتور و یک سیاستمدار اظهار داشت: «می‌خواهید گوفی (اشاره به شخصیت کارتونی یک سگ) را ببینید؟ کافی است ترامپ را کلاه به سر تماشا کنید». سپس در یک اظهارنظر مضحک‌تر، کلینتون به طرفدارانش گفت که از تماشای اینگونه سخن گفتن وارن لذت می‌برد. کلینتون البته سابقه اینگونه نمایش‌های مسخره و مضحک را دارد که از آن دست می‌توان به نمایش تئاتری مضحک‌اش قبل از انتخابات درون‌حزبی نیویورک اشاره کرد.

از ائتلاف کلینتون و وارن

نخبگان سیاسی و تحلیلگران، نمایش دوشنبه کلینتون و وارن، و جنگ لفظی میان وارن و ترامپ را یکی از مضحک‌ترین رقابت‌های انتخاباتی تاریخ آمریکا خوانده‌اند و پیش‌بینی می‌کنند که با پیش‌رفتن رقابت، شاهد اقدامات و نمایش‌های مضحک‌تر و شنیع‌تر از این هم خواهیم بود.


انتشار سیل دیگری از ایمیل‌های کلینتون
به دستور سازمان «نگهبان قضایی»، 165 صفحه از ایمیل‌های هیلاری کلینتون که از سرور شخصی در وزارت خارجه آمریکا به افراد آشنا نظیر پیشکارش «هما عابدین» و افراد ناشناس فرستاده شده بود رسما منتشر شد. این اتفاق در پی حکم اخیر همین نهاد مبنی بر انتشار 34 ایمیل دیگر وزیر خارجه سابق آمریکا رخ داد.

از ائتلاف کلینتون و وارن


گفتنی است که اقدام هیلاری کلینتون کاملا مغایر با قوانین ملی و امنیتی امریکا بوده و FBI چد جلسه مختصر بازجویی از کلینتون صورت داده اما هیچگاه بطور جدی پیگیر پرونده وی نشده است. معترضین به هیلاری که یکی از جدی‌ترین آنها ترامپ است، بارها از FBI‌ خواستند که وضعیت پرونده را برای عموم روشن نماید. بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که هیلاری به کمک لابی‌های قدرتمند پشت پرده، پرونده را مسکوت نگاه داشته و به جریان افتادن دوباره آن در توان FBI نیست.

جراید آمریکایی معتقدند که از میان 55 هزار ایمیل سرور شخصی وی طی دوران تصدی پست وزارت خارجه، وی موفق به پاک کردن تعدادی از آنها شده است. هیلاری کلینتون، پس از فاش شدن قضیه سرور شخصی، در ابتدا زیر بار نرفت اما پس از افشای جزییات قضیه و 30 مورد شکایت که یکی از آنها به اسوشیتدپرس مربوط بود، مجبور به اعتراف در مورد استفاده از سرور شخصی شد. مسئله مخالفین کلینتون این است که پنهانکاری وی معنای دیگری به جز خیانت به کشور و یا عدم صداقت با دستگاه سیاست و دیپلماسی و مردم ندارد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که دانلد ترامپ بنا به شرایط دیر یا زود، مسئله ایمیل‌ها را مطرح خواهد کرد تا به عنوان پاشنه آشیل هیلاری از آن استفاده کرده و ضربه محکمی به وی بزند.


تحلیلگر سیاسی: هیلاری به لطف رسانه‌ها رییس‌جمهور می‌شود

مایکل گودوین تحلیلگر و مفسر آمریکایی معتقد است که هیلاری کلینتون به لطف «اتاق جنگ» دولت اوباما و حمایت‌های بی‌دریغ وی، به شدت در حال پیشروی در اذهان عمومی از طریق رسانه‌هاست. وی، باور دارد که شواهد نشان می‌دهد که هیلاری، ترامپ را شکست خواهد داد چرا رسانه‌ها قویا از او حمایت می‌کنند و با دستکاری ابعاد ذهنی مردم آمریکا، پیروزی در انتخابات سراسری نوامبر را به کلینتون هدیه خواهند داد.

از ائتلاف کلینتون و وارن

او، با توجه به سبقه مخالفت و خصومت ترامپ با رسانه‌ها و عدم نفوذ وی در میان اصحاب جراید، وی را محکوم به شکست خوانده است؛ مگر اینکه با استفاده از ثروت خود عملا صاحبان رسانه را در خدمت خویش در بیاورد. گودوین پیش‌بینی کرده که ترامپ اینچنین عمل خواهد کرد و به زودی شاهد قدرت‌گیری او خواهیم بود.


منابع:


http://www.nbcnews.com/politics/first-read/poll-majority-republicans-prefer-someone-else-trump-n599861

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/data-points#datapoints-polls

http://www.foxnews.com/politics/2016/06/28/more-clinton-emails-released-including-some-deleted.html

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/clinton-warren-demonstrate-power-their-new-alliance-n599746

http://www.foxnews.com/opinion/2016/06/27/hillary-cant-lose-against-trump-when-media-is-more-supportive-than-ever.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • صالح ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    ثروتمندان برای رسانه ها انتخاب می کنند و رسانه ها هم برای مردم پس این مردم سواری است نه مردم سالاری
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    یک انتخابات خاله زنکی به تمام معنی. مردشور ریخت همشون رو ببرن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس