غالب کارشناسان معتقدند که مراجعه کلینتون به FBI یک حرکت پیشگیرانه زیرکانه برای تلطیف فضا بود.

سرویس جهان مشرق - طی روز گذشته بخش مهم حواشی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مراجعه داوطلبانه هیلاری کلینتون به FBI جهت بازجویی بر سر پرونده ایمیل‌ها مربوط می‌شود. دومین اتفاق مهم دیروز، مربوط به توئیت جنجالی ترامپ می‌شود که وی را به شدت از سوی مخالفین تحت فشار قرار دارد و اقدام او را آنتی‌سمیتیزم (ضد یهودی) خواندند.


تاکتیک هیلاری برای فرار از شکست

هیلاری کلینتون روز گذشته به صورت خودخواسته به دفتر FBI رفت تا تحت بازجویی قرار بگیرد. «نیک مریل» سخنگوی ستاد وی اعلام کرد که هیلاری برای پایان دادن به شایعات و زودتر مشخص شدن نتیجه بازجویی‌ها جهت ادامه به کارش در مسیر انتخابات به آنجا رفت. منابع پلیس FBI نیز تایید کرد‌ه‌اند که بازجویی‌ها در مرحله نهایی قرار دارد و به زودی نتیجه اعلام خواهد شد. گفتنی است که بازجویی از هیلاری تقریبا 3 ساعت و نیم به طول انجامید. اطرافیان و نزدیکان کلینتون و بالاخص «هما عابدین» منشی و پیشکار وی، تحت بازجویی قرار گرفتند.

هیلاری به FBI رفت تا شکست نخورد

هیلاری کلینتون که میهمان برنامه تلویزیونی «جان دیکرسون» بود اظهار داشت که پیوسته از اطلاعات طبقه‌بندی شده محافظت کرده و هیچگونه اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده‌ای از سوی وی دریافت و ارسال نشده است. همچنین وی آماده است که بصورت کامل بازجویی شود. لاز م به ذکر است که این اقدام عجولانه و معنادار هیلاری کلینتون برای عزیمت داوطلبانه اداره FBI در پی اشتباه مهلک و استراتژیک بیل کلینتون برای دیدار با «لورتا لینچ» جهت حل مشکل همسرش رخ داد. دیدار این دو نفر موجب جنجال بزرگی در سطح ملی و حزبی شد تا جایی که خانم دادستان(0که در ابتدا با غرور تمام سخن از بستن پرونده به میل خود می‌کرد) و بیل کلینتون مجبور به عذرخواهی شدند و اعلام کردند که دیگر چنین دیداری صورت نخواهد گرفت.

هیلاری به FBI رفت تا شکست نخورد

کلینتون تلاش کرده که با توجیه کردن عذرخواهی این دو نفر، غائله را بخواباند و سیر اتفاقات و گزارشات خبر از مختومه شدن این پرونده در آینده نزدیک می‌دهد. همین امر موجب شده که صدای اعتراض جمهوریخواهان و دراس آنها دانلد ترامپ بلند شود. مهمترین اعتراض جمهوریخواهان مربوط به توئیت‌های ترامپ و «رینس پیرباس» -رییس کمیته ملی جمهوریخواهان- می‌شود. ترامپ در توئیت خود آورد: «FBI حق ندارد که پرونده هیلاری را ماستمالی کند و جرم او محرز است. عمل هیلاری اشتباه بود و عمل بیل هم احمقانه». پیرباس نوشت: «هیلاری کلینتون اولین نامزد نهایی یک حزب بزرگ است که توسط FBI‌ تحت بازجویی قرار می‌گیرد. او بابت جرمی مورد بازجویی قرار می‌گیرد که موجب شکل‌گیری فرهنگی شد که به دیگران هم این اجازه را می‌دهد که فراتر از قانون کشور حرکت کنند و امنیت ملی را به خطر بیاندازند. دولت اوباما در قبال مردم وظیفه دارد و باید در کمال شفاف‌سازی و با رعایت اصل امانتداری، به این پرونده رسیدگی کند».


از بازجویی کلینتون توسط FBI

غالب کارشناسان معتقدند که مراجعه کلینتون به FBI یک حرکت پیشگیرانه زیرکانه برای تلطیف فضا و نمایشی کاملا مذبوحانه بوده که اگر لابی نفوذ او در این اداره کاری از پیش نبرد، این اقدام فایده‌ای برای او نخواهد داشت.


ترامپ پوستر ستاره داود هیلاری را پاک کرد
دانلد ترامپ که روز گذشته در تویت خود پوستری از هیلاری کلینتون به همراه ستاره داود یهودیان بر روی تصویر پول قرار داده بود،‌ لحظاتی بعد این توئیت را پاک کرد. وی، در این توئیت، هیلاری کلینتون را «فاسدترین نامزد انتخاباتی تاکنون» نامید. درست 4 ساعت بعد از درج این مطلب، ترامپ تصویر را عوض کرد. در تصویر اول، ستاره داود یهودیان بر روی پول‌ها افتاده و در داخل آن عبارت «فاسدترین نامزد انتخاباتی تاکنون» قید شده است اما در تصویر دوم ستاره داود جای خود را به یک دایره داده است. گفتنی است که هنوز لحظاتی از درج تصویر اول نگذشته بود که سیلی از مخالفان ترامپ از بین مردم و حزبهای دموکرات و جمهوریخواه، این اقدام ترامپ را یک حرکت آنتی سمیتیزم خواندند. ترامپ تصویر را تغییر داد اما عبارت «اول آمریکا» را به تصویر دوم اضافه کرد. عبارتی که پیشتر از این در چند جای مختلف به کار برده بود و نهاد یهودی «انجمن ضد افترا» از وی خواسته بود که از این عبارت ضد صهیونیستی استفاده ننماید. عبارت مذکور، عبارتی است که در دهه 1930 از سوی آمریکایی‌هایی که نمی‌خواستند امریکا به نفع یهودیان وارد جنگ جهانی دوم شود، مورد استفاده قرار می‌گرفت.



هیلاری به FBI رفت تا شکست نخورد

ستاره داود نماد یهودیان و صهیونیسم است. آدولف هیتلر در جنگ جهانی دوم از این علامت برای نشان کردن یهودیان استفاده کرد. این نشان در سال 1948 بر روی پرچم رژیم صهیونیستی قرار گرفت. لازم به ذکر است که ستاد هیلاری کلینتون از هر گونه واوکنش سریع نسبت به این اقدام ترامپ احتراز کرده و تاکنون سکوت اختیار نموده است.



منابع:

http://www.cbsnews.com/news/hillary-clinton-fbi-email-investigation-election-2016/

https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/02/donald-trump-star-of-david-tweet-hillary-clinton

https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/02/hillary-clinton-interviewed-fbi-emails

http://www.foxnews.com/politics/2016/07/02/trump-say-convention-speaker-list-complete-tries-to-make-gains-on-clintons-tough-week.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    یهودیان حامی کلینتون هستند زیرا خود را بعنوان کلفت منافع جهود بخوبی نشان داده است. ترامپ هم نمی تواند ضد صهیونیزم و یا یهودی باشد. شوهر دخترش - مثل دختر هیلاری - یهودی است.
  • ناشناس ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    صهیونیستا نه یهودیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس